امروز مأمور کشف حجاب رضاخان جای خود را به فیس‌بوک و اینستاگرام داده است

مسئول تحلیل و بررسی حوزه بسیج دانشجویی طبس گفت: دیروز مردم ما قیام کردند تا اجازه ندهند احدی چادر از سر زنان و دخترانشان بکشد، اما امروزه مأمور و رضاخان جای خود را به فیس بوک و اینستاگرام داده است و زنان و دخترانی هستند که با گرفتن عکس از خود و انتشار آن در فضای مجازی، در انتظار لایک‌ها و نظرات سایرین می‌نشینند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، فهیمه سادات حقانی، مسئول تحلیل و بررسی حوزه بسیج دانشجویی شهرستان طبس در نهضت دخترانه «ما زنده ایم» روز گذشته (پنجشنبه ۲۶ آذر) با معرفی کتاب «من زنده ام» گفت: شخصیت اصلی و نویسنده این کتاب، بانویی است به نام معصومه آباد که در ۱۷ سالگی به اسارت دشمن بعثی در می‌آید و از همان آغاز اسارت، زینب‌وار درس عفت و حیا می‌دهد و تا حدی به حجاب اهمیت می‌دادند که با پارچه برزنتی برای خود، چادر دوختند و همان را با تمام مشقت‌ها، اما عاشقانه به سر می کردند.

حقانی ادامه داد: سید علی اکبر ابوترابی، که به سبب تحمل اسارت در جریان جنگ ایران و عراق به سیدالاسرا مشهور بود آن زمان به معصومه آباد گفت: «شجاعت و پاکدامنی شما،ما را سرفراز کرده و از رنجی که شما در آن زندان ها بردید، ما مردها خجالت کشیدیم و دیگر از رنج، ناله نکردیم.».

این فعال دانشجویی افزود: معصومه آباد پس از آزادی، سعی نکرد خاطراتش را به فراموشی بسپارد، بلکه آن را به نگارش درآورد تا ما معنی زینب و عباس و اکبر را با زبان و موقعیت دیگری درک کنیم و بدانیم دفاع از ارزش ها و انقلاب و دفاع از ناموس یعنی چه؟

مسئول تحلیل و بررسی حوزه بسیج دانشجویی طبس خاطرنشان کرد: دیروز مردم ما قیام کردند تا اجازه ندهند احدی چادر از سر زنان و دخترانشان بکشد، بانوانی بودند که سال‌ها از خانه بیرون نمی آمدند تا مبادا به آنان بی‌حرمتی شود، اما امروزه مأمور و رضا خان جای خود را به فیس بوک و اینستاگرام داده است و زنان و دخترانی هستند که با گرفتن عکس از خود و انتشار آن در فضای مجازی، در انتظار لایک‌ها و نظرات سایرین که گاها بیشرمانه نیز هست، می‌نشینند.

حقانی افزود:بی حجاب شدن هنر نیست، غیرمحجبه در دنیا زیاد است و این حجاب است که حرف جدیدی در دنیای امروز دارد و ما شاهدیم که موج روی آوردن به اسلام و حجاب در بین خوانندگان، هنرمندان و بزرگان غربی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با طرح سوالی با این مضمون که «چرا امروزه نظام سلطه به دنبال براندازی حجاب است؟» پاسخ داد: افزایش هرزگی و بی‌بند و باری، مقاومت را کاهش می‌دهد و راحت‌تر می‌توان در آن ملت ورود پیدا کرد و آن را تحت سلطه ی خود گرفت.

بخشی از این مراسم که همزمان با سالروز تجلیل از اسرا و مفقودین، در دانشگاه پیام نور طبس برگزار شد به پرسش و پاسخ دانشجویان در خصوص حجاب و حیا پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =