نقش مهم وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت و توسعه جامعه

امام جمعه طبس گفت: حوزه و دانشگاه این دو قشر تاثیرگذار اگر در مسیر درست قرار گرفتند جامعه نیز در مسیر درست و توسعه و پیشرفت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه طبس با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح بیان کرد: بیست هفتم آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح است ایشان یکی از علمای مبارز و مجاهد و همراه و همگام با امام (ره) بودند و برای آشنا کردن مردم و به ویژه دانشگاهیان با اسلام و افکار امام(ره) بسیار موثر بودند.

امام جمعه طبس گفت: شهید مفتح یکی از چهره‌های نورانی بودند که در جهت وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت بسیار کردند و به جهت همین تاثیرگذاری، دشمنان ترسیدند و ایشان را به دست منافقین کوردل در دانشگاه علم و صنعت به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه طبس افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت یک ملت بسیار موثر است لذا دشمنان این را نمی‌خواستند و در رژیم ستمشاهی تلاش می‌کردند بین حوزه و دانشگاه اختلاف و دشمنی ایجاد کنند و این دو قشر تاثیرگذار اگر در مسیر درست قرار گرفتند جامعه نیز در مسیر درست و توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: مسئولان یک نظام افراد تحصیلکرده و دانشگاهی هستندکه اگر آن‌ها صالح و شایسته باشند جامعه نیز به آن صلاح و فلاح میرسد و امروز اکثر دانشگاهیان ما شایسته هستند.

خطیب نماز جمعه گفت: در وحدت حوزه و دانشگاه چند هدف گنجانده شده از جمله احیای تمدن اسلامی، گسترش مرزهای دانش و تولید علم و اندیشه، حاکمیت روح اسلامی و اخلاق دینی بر فضای عینی و دانشگاهی، تحقق مبانی و اهداف نظام اسلامی، بومی‌سازی علوم، اسلامی سازی معرفت به ویژه علوم انسانی و اجتماعی و ایجاد دانشگاه اسلامی را می‌توان نام برد.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: شرایط زندگانی امام حسن عسکری(ع) بسیار حساس بود و ایشان به نحو احسن رسالت خویش را انجام دادند و جریان امامت را حفظ کردند.

وی گفت: امروز دسترسی به امام زمان (عج) نداریم اما ایشان نایب دارند و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان نایب عام امام زمان(عج) هستند و تبعیت از ایشان لازم و تکلیف شرعی است.

امام جمعه طبس به مناسبت های هفته حمل و نقل، برگزاری مجمع عالی بسیج در مشهد، روز ثبت احوال و میلاد پیامبر(ص) اشاره کرد و همچنین از زمان نامناسب برگزاری یادواره شهدای روستای ازمیغان طبس انتقاد کرد.

2 دیدگاه دربارهٔ «نقش مهم وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت و توسعه جامعه;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =