چاره اندیشی برای مشکلات مسجد شکر و ساماندهی گلزار شهدای گمنام/ +تصاویر

در جلسه کمیته بررسی نقش و عملکرد دولت در دوران دفاع مقدس، مسائل و مشکلات مسجد شکر و ساماندهی گلزار شهدای گمنام مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس درکمیته بررسی نقش و عملکرد دولت در دوران دفاع مقدس گفت: در نهاد ریاست جمهوری کارگروهی به منظور مستندسازی کمک‌های ارگان های دولتی به دفاع مقدس تشکیل شده و نامه ای در این خصوص واصل شده است که متعاقباًدر شهرستان نیز کمیته ای به ریاست فرماندار و دبیری ناحیه مقاومت بسیج به همین منظور تشکیل می گردد.

وی ادامه داد: احداث موزه عبرت و تجهیز مسجد شکر و تأمین پایدار زیرساخت های مورد نیاز بویژه آب و برق نیز باید چاره اندیشی شود، ساماندهی گلزار شهدای گمنام به نحوی که زیبنده و درخور جایگاه شهدا و مناسب استفاده مردم باشد نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مهدی اخوان صفار مهمترین مشکل مسجد شکر.را تأمین آب ذکر کرد و گفت: در حال حاضر مسجد شکر با تانکر آبرسانی می شود و مسئله برق نیز که از خط اختصاصی راه آهن تأمین شده است در آینده باید خط مجزا تخصیص یابد تا جوابگوی توسعه مسجد شکر و محوطه پیرامونی باشد و این دو موضوع نیازمند اعتبارات ویژه می باشد چون از عهده شهرستان و استان خارج است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس با اشاره به آیاتی از قرآن، یادآوری ایام الله، عبرت آموزی و تکریم شعائر الهی را از دستورات خداوند دانست و افزود: شکست آمریکا در صحرای طبس حادثه بزرگ و بی نظیری است و تجهیز مسجد شکر و ساماندهی گلزار شهدا در جهت تکریم شعائر است اما به لحاظ اینکه تأمین امکانات در مسجد شکر دشوار است بهتر است موزه عبرت در داخل شهر طبس ساخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در تشریح وظایف کمیته بررسی نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس گفت: همه ارگان ها در اعزام نیرو و کمک به جبهه نقش داشته اند ولی تاکنون این کمک ها بخصوص در مورد رزمندگان و جانبازان مستند سازی نشده است. در این طرح دستگاه های اجرایی با هماهنگی کمیته مذکور عکس ها، خاطرات، وصیت نامه ها و هرگونه مستنداتی در این خصوص را به این کمیته ارائه می نمایند تا پس از تدوین و جمع بندی در قالب غرفه استانی در اختیار موزه دفاع مقدس قرار گیرد.

علی قاسمی در خصوص موزه استکبار ستیزی مسجد شکر افزود: تلاش داریم در آینده مراسم ۵ اردیبهشت را بصورت ملی برگزار کنیم و چنانچه بتوانیم با همکاری فرمانداری و استانداری این مسجد را بعنوان منطقه نمونه گردشگری در هیئت دولت تصویب کنیم تأمین زیرساخت ها و امکانات رفاهی و اقامتی با دعوت از سرمایه گزاران به راحتی میسر خواهد بود. همچنین موضوع احداث موزه عبرت در طبس برای نمایش اسناد و مدارک مغایرتی با تجهیز موزه مسجد شکر ندارد.

در این جلسه در خصوص ساماندهی گلزار شهدای گمنام مقرر شد طرح المان شهدای گمنام  توسط بنیاد حفظ آثار در اختیار شهرداری قرار گیرد و در باقیمانده سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی و ساماندهی آن در مجاورت پارک شهدای گمنام آغاز گردد.

دیدگاهی در “چاره اندیشی برای مشکلات مسجد شکر و ساماندهی گلزار شهدای گمنام/ +تصاویر

  1. شایسته است مسئولین محترم راه شهدا را ادامه دهند ساخت المان و برگزاری مراسمات پر هزینه دردی دوا نمی کند به قول معروف آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچ، در شرایطی که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی گرفتار مشکلات هستند بایستی از هزینه های غیر ضرور اجتناب کرد ارزش شهدا به ساخت المان و… نیست آنها کاری الهی کرده اند وبرای همیشه در قلب ملت جای دارند و خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =