افتتاح سه پروژه در بخش مرکزی طبس

افتتاح سه پروژه در بخش مرکزی طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، تعدادی پروژه در بخش مرکزی شهرستان طبس به صورت رسمی افتتاح شد.

مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از افتتاح طبقه دوم این دبیرستان خبر داد و اظهار داشت: طبقه دوم دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا دارای ۴۵۰ مترمربع زیربنا و ۸ اتاق شامل دو کلاس، کارگاه رایانه، آزمایشگاه، مرکز مشاوره، اتاق کنفرانس، کتابخانه، و مرکزی سمعی بصری است.

علی‌اکبر الهی ادامه داد: احداث دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس از مصوبه‌های سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد و احداث طبقه دوم این دبیرستان نیز ادامه این مصوبه است که احداث طبقه دوم این دبیرستان حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تجهیز آن حدود ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است.

وی یادآور شد: دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس از مهرماه سال ۱۳۸۶ با پذیرش ۱۹ دانش‌آموز در پایه اول دبیرستان فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون در مجموع دارای ۴۴ دانش‌آموز شامل ۱۴ دانش‌آموز پایه اول دبیرستان، ۸ دانش‌آموز پایه دوم دبیرستان، ۱۲ دانش‌آموز پایه سوم دبیرستان و ۱۰ دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی است.

مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس بیان کرد: کار احداث ساختمان جدید این دبیرستان نیز از سال ۱۳۸۶ آغاز شد که این ساختمان در دو طبقه، با زیربنای ۹۶۰ مترمربع، در زمینی به وسعت هفت هزار مترمربع و با هزینه ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تحصیلی ۱۴ دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا طبس فارغ‌التحصیل شدند که در واقع اولین خروجی این دبیرستان بودند و هر ۱۴ دانش‌آموز در بهترین رشته‌های تحصیلی و بهترین دانشگاه‌های کشور از جمله سه نفر در دانشگاه امام صادق(ع) و دو نفر در دانشگاه امام حسین(ع) پذیرش شدند.

الهی درباره تأسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا ویژه خواهران نیز اظهار داشت: با پیگیری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس، دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا ویژه خواهران نیز از ابتدای سال تحصیلی آینده در این شهر راه‌اندازی خواهد شد.

* افتتاح پارک شهدای روستای تشکانان طبس

بخشدار مرکزی طبس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: فاز اول پارک شهدای روستای تشکانان طبس با مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و هزینه ۲۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها احداث شده و همزمان با دهه مبارک فجر رسماً به بهره‌برداری رسیده است.

احمد طالبیان مقدم ادامه داد: فاز اول احداث این پارک شامل پازل‌کاری، نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز بود که در فاز بعدی تهیه و نصب وسایل بازی و بدنسازی در این پارک دنبال خواهد شد.

* افتتاح غسالخانه و بهسازی آرامستان روستای کریت طبس

بخشدار مرکزی طبس همچنین از افتتاح رسمی غسالخانه و بهسازی آرامستان روستای کریت طبس به مناسبت دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: غسالخانه روستای کریت طبس ۳۰ مترمربع زیربنا دارد که با هزینه ۲۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها احداث شده است.

طالبیان مقدم اضافه کرد: آرامستان این روستا نیز که به عنوان پارک هم استفاده می‌شود دارای ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای سبز است که ساماندهی و بهسازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + ده =