گزارش تصویری/ چشمه آبگرم مرتضی علی طبس

چشمه آبگرم مرتضی علی از جاذبه های گردشگری طبیعی در شهرستان طبس است. وجود این چشمه جوشان با دو نوع آب گرم و سرد در کنار هم در دل کویر کشورمان جاذبه گردشگری بسیار زیبا و شگفت انگیزی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، چشمه آبگرم مرتضی علی از جاذبه های گردشگری طبیعی در شهرستان طبس است. این چشمه در مسیر گردشگری روستای خرو و در فاصله ۲۷ کیلومتری طبس واقع شده است.

وجود این چشمه جوشان با دو نوع آب گرم و سرد در کنار هم، در دل کویر ایران زمین جاذبه گردشگری بسیار زیبا و شگفت انگیزی ایجاد کرده است.

پس از گذر از شهر طبس برای رسیدن به این چشمه حدود پنج کیلومتر مسیر را باید پیاده طی کرد که عمده آن یک مسیر آبی است. در طول مسیر چشمه آبگرم مرتضی علی، دیواره های بلند دره مانندی در دو طرف خودنمایی می کند و روی این دیواره ها حفره هایی است که به نظر می رسد با نظم خاصی بنا شده است.

پس از دقایقی پیاده روی به منطقه ای می رسیم که چشمه های متعدد آب به ویژه چند چشمه آب گرم و سرد قرار دارد و بزرگ ترین آن ها از درون حفره ها نشات می گیرد که به حمام مرتضی علی معروف شده است.

آبگرم چشمه از دیواره سمت راست به داخل رودخانه می ریزد و همین اختلاف دمایی را در چشمه ایجاد می کند که گاهی به ۱۰ درجه هم می رسد چشمه آب گرم مرتضی علی و طاق شاه‌ عباسی از جمله مناطق نمونه گردشگری استان خراسان جنوبی و از جاذبه‌های گردشگری کشورمان به حساب می‌آیند.

عکاس: حسین محمودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =