مدیر آب و فاضلاب شهری طبس: به سختی جوابگوی نیازهای آبی شهر هستیم

کارگروه آب شهرستان طبس به منظور بررسی مشکلات حوزه آب و ارائه گزارش برنامه های کوتاه مدت و میان مدت مدیران، تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، کارگروه آب شهرستان طبس به منظور بررسی مشکلات حوزه آب و ارائه گزارش برنامه های کوتاه مدت و میان مدت مدیران حوزه آب روز گذشته در فرمانداری طبس تشکیل جلسه داد.

فرماندار ویژه طبس: نیازمند عزم جدی و راسخ در مدیریت مصرف و منابع آبی هستیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این جلسه با تأکید مجدد بر اهمیت موضوع آب و لزوم مدیریت صحیح منابع آبی گفت: امسال به دلیل کاهش نزولات جوی و خالی شدن ذخایر سد نهرین و در پیش بودن فصول گرم، نیازمند عزم جدی و راسخ در مدیریت مصرف و منابع آبی هستیم.وتشکیل کارگروه آب به دلیل اهمیت موضوع و در راستای کمک به مدیران آب منطقه ای و مدیران آب و فاضلاب بوده است.

اخوان صفار افزود: برای مقابله با بحران کم آبی راه حل های کوتاه مدت و مقطعی وجود دارد ولی ما انتظار داریم علاوه بر این، مدیران حوزه آب با نگاه به آینده به دنبال راهکارهای میان مدت و بلند مدت برای تأمین پایدار آب در شهرستان طبس باشند و با همکاری مردم و سایر ارگان های دست اندر کار برنامه های مختلفی در حوزه اصلاح الگوی مصرف، تغییر الگوهای کشت و شیوه های نوین کشاورزی، اصلاح خطوط انتقال آب و مطالعات آب شناسی انجام گیرد.

مدیر آب و فاضلاب شهری طبس: به سختی جوابگوی نیازهای آبی شهر هستیم

مدیر آب و فاضلاب شهری طبس با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تأمین آب شرب گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ با حفر دو حلقه چاه، کمبودهای آبی برطرف شده بود اما با افزایش مصرف و خشکسالی که منجر به کاهش آبدهی شد، در حال حاضر به سختی جوابگوی نیازهای آبی شهر هستیم.

محمد زاده افزود: برای رفع مشکل در کوتاه مدت اقداماتی از قبیل نشت یابی و برداشت حداکثری آب از چاهها در دستور کار قرار گرفت و اصلاح خط انتقال سد دره بید و حفر چاه در اطراف سد دره بید و سازند اسفندیار بعنوان راه حل میان مدت مد نظر قرار دارد.

محمد نژاد مدیر آب منطقه ای طبس با اشاره به سیر نزولی ذخایر آبی زیرزمینی و آبهای سطحی گقت: برای تأمین آب در بلند مدت، مطالعه آبهای ژرف و پیگیری خط انتقال آب تنها گزینه های پیش روست ولی تا زمان به نتیجه رسیدن این طرح ها لازم است مدیریت بهتری در منابع آب بویژه در بخش کشاورزی صورت گیرد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی طبس: علاوه بر کمبود، کیفیت آب نیز در برخی مناطق پایین است

محمدیان مدیر آب و فاضلاب روستایی با اعلام کمبود و بحران آب در حوزه های آبرسانی کویر، زمزم و کوثر گفت: علاوه بر کمبود، کیفیت آب نیز در برخی مناطق پایین است و برای رفع این مشکل باید طرح دو شبکه ای شدن اجرا شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس نیز در این جلسه گزارشی از تسهیلات و اعتبارات صرف شده برای اجرای طرح های آبیاری قطره ای و تحت فشار ارائه کرد و افزود: از سال ۹۳ تا کنون با صرف دو میلیارد تومان برای ۳۵۰ هکتار زمین کشاورزی، آبیاری تحت فشار اجرا شده و ۱۹۰ هکتار نیز در دست اقدام است.

6 دیدگاه دربارهٔ «مدیر آب و فاضلاب شهری طبس: به سختی جوابگوی نیازهای آبی شهر هستیم;

  1. سلام واقعا دست مدیران اب و فاضلاب شهری درد نکنه که اب مصرفی مردم را در این کویر خشک تامین میکنن
    خواهشا مردم عزیز مراعات کنند
    البته نظر اقا هادی هم خوبه

      1. آب از یزد؟؟؟ اونا چیزی ازمون نبرن باید کلاهمون رو بندازیم هوا. ما رو به خیر اونا امید نبوده و نیست ، باید گفت شر مرسان.
        حقا” و انصافا” دم استان عزیز خراسان جنوبی گرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =