همایش تجلیل از اساتید مراکز آموزش عالی طبس برگزار شد

در همایشی از اساتید چهار مرکز آموزش عالی طبس با حضور مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام جواد اکبری مطلق، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی شب گذشته در گردهمایی اساتید مراکز آموزش عالی شهرستان طبس گفت: امروز تمام اندیشمندان حوزه دین می‌گویند بزرگترین مصلحان جهان پیامبران هستند، پیامبر پرستش را رد نکرده بلکه بت پرستی را رد کرده است.

وی با بیان این که ائمه معصومین(علیه‌السلام) علم عالی دارند افزود: معصومین علم زیاد و اراده قوی دارند، مشکل ما این است یا علم نداریم یا اگر داریم اراده نداریم اما معصوم هر دو را دارد.

وی ادامه داد: یک پایه اصلی واسطه شدن بین انسان و خدا علم زیاد است و انسان هایی هستند که به شما علم می آموزند و این پایه اول است و پایه دوم اراده است که دست خود شماست.

وی گفت: امام فرمودند معلمی شغل انبیاست معلم واسطه بین ما و امام زمان(عج) است و امام زمان(عج) واسطه ما و خداست.

در این همایش مهدی اخوان‌صفار فرماندار ویژه طبس با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: امروز در جلسه شورای اداری استان به مدیران استان و ارکان دولت در جهت تحقق این شعار ابلاغ شد.

وی افزود: از طرفی یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید اقتصاد است که توصیه های جدی به مدیران استان داشته است و امسال برنامه هایی در حال تدوین است و در این راستا دولت، دکتر جهانگیری را به عنوان مسئول ستاد اقتصاد مقاومتی با کابینه دولت مشخص شدند و ابلاغیه آن به تمام مدیران استان ابلاغ شده و قرار شده استانداران به صورت هفتگی گزارشی در این خصوص داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت ها استفاده و در این راه قدم برداشته شود و من از اساتید و دانشجویان درخواست میکنم.در این راستا راهنمایی دهید.

وی اضافه کرد: با توجه به دسیسه و ترفندهای دشمن که به نظام اسلامی دارند و امروز نیز یک جنگ اقتصادی علیه ایران راه انداختند مردم و مسئولین باید بتوانیم از این پیچ خطرناک عبور کنیم.

وی افزود: تاکنون هم با همه تنگناها و تحریم ها و با وجود اتحاد همه دشمنان نظام اسلامی برای از پا درآوردن این انقلاب، نتوانستند کاری کنند.

اخوان‌صفار تاکید کرد: امیدواریم همه با هم و یکصدا بتوانیم برنامه های تدوین شده اقتصاد مقاومتی که یکی از موضوعات آن تولیدات داخلی است گامی موثر برداریم.

وی اظهار داشت: از مراکز آموزش عالی دعوت خواهیم کرد تا نظرات خود را ارایه دهند همچنین با توجه به زیرساخت های جاده ای، هوایی، ریلی و استعداد و توانایی نیروی انسانی طبس و سایر موارد که در استان نیز زبانزد است بتوانیم گامهای اساسی برداریم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: اگر پایان نامه ای دارید در جهت اقتصاد مقاومتی سوق دهید تا توفیقات خوبی در شهرستان داشته باشیم.

مصطفی اخوان‌صفار سرپرست دانشگاه پیام نور طبس نیز در این همایش گفت: بزرگداشت روز معلم یک سنت حسنه است که موجبات خشنودی حضرت حق میشود.

وی افزود: تعلیم و تعلم تعیین کنندگی خاصی در جامعه دارد و ما هم وظیفه خود دانستیم که از دلسوزان و اساتید تقدیر کنیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور طبس گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ما نیز در مراکز آموزش عالی چهارگانه طبس سعی بر این داریم تا اولین جلسه را با عمل به این شعار آغاز کنیم و امیدواریم بتوانیم گامی در تحقق توسعه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =