تاکید امام جمعه طبس بر صرفه جویی در مصرف آب

امام جمعه طبس گفت: امسال در شهرستان طبس بحران آب داریم و نزولات آسمانی بسیار کم شده و باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه با بیان این که ذخیره آب سد نهرین به صفر رسیده است گفت: عدم رعایت حلال و حرام، غصب و غیرغصب موجب قهر خداوند می‌شود و همه ما باید تلاش کنیم دستورات الهی را اجرا کنیم.

وی گفت: آب نهرین وقف است و مالک دارد اما مدتی به تصفیه خانه و سپس به خانه های مردم می‌رفت که تذکراتی در این خصوص دادیم و از مراجع استفتاء و برای مسئولین ارسال کردیم که گوش شنوایی وجود نداشت.

امام جمعه طبس گفت: چون در طبس موقوفات تصرف شده زیاد است با پیگیری های صورت گرفته از نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف مجوز گرفته شده که کسانی خودشان برای برگرداندن رقبه موقوفه ای که در اختیارشان است حق پذیره در مواردی گرفته نمی‌شود یا تخفیف زیادی داده می‌شود یا تقسیط می‌شود.

وی با اشاره به ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه گفت: مسیحیت، یهودیت و همه مکاتب به نحوی در انتظار یک مصلح کل و کسی که بشریت را از این نابسامانی ها و ناهنجاری ها نجات بدهد هستند.

حجت لاسلام مهاجریان مقدم گفت: برادران اهل سنت هم اعتقاد به مهدویت دارند و در انتظار منجی عالم بشریت اند البته فرق اعتقاد آن ها با شیعیان آن است که آن ها می‌گویند منتظر واقعی فرزند امام حسن عسکری(علیه السلام) هستند ولی هنوز آن حضرت به دنیا نیامده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما شیعیان بر اساس آیات و روایات متواتر و متقن و بسیار فراوان آن است که آن حضرت در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در شهر سامرا به دنیا آمده اند.

وی با بیان این که امام زمان(عج) همچون قلب در وجود انسان است گفت: اگر امام زمان(عج) نباشد تمام جهان هستی با مشکل حتمی مواجه می‌شود و اگر حجت خدا روی زمین نباشد زمین اهلش را در خود فرو می‌برد.

امام جمعه طبس با اشاره ضرورت انتظار ظهور امام زمان(عج) گفت: انتظار ظهور باید همراه با تلاش و کوشش باشد نه انتظاری که برخی از گروه ها دست ها را بر روی دست گذاشته اند و با این کار بر رشد گناه در جامعه کمک می‌کنند.

وی گفت: یکی از نشانه های منتظر واقعی امام زمان این است که از نواب خاص و عام امام زمان تبعیت کند که امروز از نائب عام ایشان برخورداریم.

وی با اشاره به عدم تبعیت مردم کوفه از مسلم بن عقیل به عنوان نائب خاص امام حسین(علیه‌السلام) ادامه داد: اگر کسی از نائب عام امام زمان تبعیت نکند حتما وقتی امام زمان ظهور کنند تبعیت نخواهد کرد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا در اول خرداد سال ۱۳۵۹ گفت: وقتی که آمریکا در آن سال محاصره اقتصادی را اعلام کرد امام (ره) بسیار استقبال کردند و فرمودند «قطع رابطه آمریکا با مسلمان ها مانند قطع رابطه گرگ با میش است».

وی گفت: محاصره افتصادی از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته است و هر روز هم آمریکا محاصره را بیشتر کرده اما این محاصره به نفع جمهوری اسلامی ایران شده که در سایه این محاصره پیشرفت های بسیار زیادی صورت گرفته و در آینده هم این محاصره علیه کشور ما هیچ تاثیری نخواهد داشت.

وی گفت: مردم و مسئولان ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند.اعتماد به آمریکا پیدا نکنند و آمریکا همیشه دشمن انقلاب اسلامی و مردم ایران بوده و هست و دست از جنایاتش نکشیده و برخی از خنده ها و اشارات آمریکا فریب نخورند.

امام جمعه طبس با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ گفت: با توجه به این که خرمشهر اهمیت زیادی برای ایران به جهات مختلف دارد و به همین خاطر رژیم بعث عراق در اولین روزهای آغاز جنگ علیه ایران خرمشهر را تصرف کرد.

وی گفت: با همه موانعی که رژیم بعث عراق ایجاد کرده بود و مطمئن بود که نیروهای مسلح ایران توان بازپس گرفتن خرمشهر را ندارد اما همه نیروهای مسلح تصمیم گرفتند با اشارات امام(ره) خرمشهر آزاد شود.

وی گفت: امام خمینی(ره) پس از آزاد سازی خرمشهر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و در همه مراحل باید اعتماد ما به خدا باشد تا خداوند امدادهای غیبی خود را شامل ما کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =