آزادی همه زندانیان دیه از زندانهای یزد/ با ۱۶ درخواست عفو موافقت شد

آزادی همه زندانیان دیه از زندانهای یزد/ با 16 درخواست عفو موافقت شد

خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تمام زندانیان و محکومان مالی دیه از زندان های استان یزد آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین حیدری در نشست اعضای ستاد آزادی زندانیان دیه استان یزد اظهار داشت: به مناسبت ایام‌ الله دهه فجر ۱۲ زندانی محکوم به پرداخت دیه با پرداخت مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان شدند و با آزادی این افراد هیچ زندانی محکوم به دیه در اثر تصادف در زندانهای استان وجود نخواهد داشت.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۲۳ نفر از محکومان مالی طی سال جاری از زندان آزاد شده‌ اند، اظهار داشت: برای آزادی این زندانیان مبلغ ۳۶ میلیارد ریال نیاز بود که با گذشت مبلغ شکات به میزان ۲۰ میلیارد ریال در مجموع ۱۶ میلیارد ریال نیز از طرف ستاد دیه استان پرداخت و مقدمات آزادی این زندانیان آزاد شد.

وی ادامه داد: پرداخت وام به مبلغ ۶۵ میلیون تومان برای آزادی ۱۱ نفر از محکومان مالی از مصوبات این جلسه بود.

با ۱۶ درخواست عفو در یزد موافقت شد

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین از بررسی ۳۱ مورد از درخواستهای محکومان به اعدام، حبس، جزای نقدی و … در نشست کمیسیون عفو و تخفیف مجازات استان یزد خبر داد.

حیدری افزود: از مجموع پرونده های مطرح شده در این نشست که مورد بررسی قرار گرفت با عفو و تخفیف مجازات ۱۶ درخواست موافقت و با ۱۵ درخواست نیز مخالفت شد.

وی ادامه داد: تمامی پرونده های رسیدگی شده در این جلسه مربوط به جرایم مواد مخدر بود.

حیدری یادآور شد:  ۱۰ مورد از پرونده ها مربوط به شهرستان یزد، ۱۱ مورد مربوط به اردکان، سه مورد شهرستان طبس، سه مورد شهرستان تفت، سه پرونده مربوط به شهرستان خاتم و یک مورد هم مربوط به شهرستان مهریز است.

نشست کمیسیون عفو استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس کمیسون عفو و تخفیف مجازات استان یزد، معاون قضایی رئیس کل، دادستان عمومی و انقلاب یزد، مدیرکل زندانهای استان یزد و … برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =