ماندن ترانس برق پست ۴۰۰ کیلو ولت در طبس نهایی شد/ + عکس

روز گذشته مردم شهر طبس به منظور جلوگیری از انتقال ترانس برق این شهر مقابل ساختمان فرمانداری ویژه شهرستان طبس تجمع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، چندی پیش خبری مبنی بر بردن ترانس برق پست ۴۰۰ طبس از این شهر و انتقال آن به شهر دیگر باعث شد تا مردم طبس مقابل این مجموعه تجمع کنند.فرماندار ویژه طبس نیز در مجموعه برق پست ۴۰۰ حضور داشت و با مذاکراتی که با مسئولین انجام داد مانع خروج این ترانس شد.

16

تریلی بارگیری ترانس برق پس از چند ساعت از مجموعه برق پست ۴۰۰ در حالی خارج شد که خالی بود و مردم پس از اعتراض چند ساعته به خوشحالی پرداختند و همچنین شعار فرماندار تشکر تشکر میدادند.

اخوان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در گفتگو با خبرنگار ما که در محل حضور داشت در خصوص جابجایی ترانس برق پست ۴۰۰ طبس گفت: در طی گزارشی که به ما رسید بنده تماس داشتم با مسئولین برق استان که اظهار بی اطلاعی کردند و قرار شد در جلسه ای با مسئولین خراسان جنوبی و خراسان رضوی داشته باشیم و موضوع کارشناسی شود و فعلا تا تعیین تکلیف، بماند.

امام جمعه طبس نیز در خطبه های نماز جمعه به مسئولین استان هشدار داده بود که جلو انتقال امکانات را از طبس بگیرند.

روز یکشنبه جلسه با حضور مسئولان مرتبط در استان خراسان جنوبی و رضوی در محل فرمانداری طبس ساعت ۱۳ برگزار شد.

مردم طبس بار دیگر برای حمایت از زیرساخت های شهر خود در مقابل ساختمان فرمانداری ویژه تجمع کردند، جلسه مسئولین با شش ساعت مذاکره به پایان رسید و مردم در هوای گرم همچنان منتظر بودند و دست نوشته هایی با مضمون زیرساخت ها حق مسلم ماست و مسئولین از زیرساخت ها حمایت کنید در دست داشتند.

15

13از حاشیه های این تجمع حضور تعدادی از اعضای شورای شهر طبس در جمع معترضین پس از ۵ ساعت بود اما مردم با سر دادن شعارهایی خواستار پاسخ دادن شخص فرماندار شدند.14

پس از پایان جلسه مهدی اخوان صفار معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در جمع مردم آمد و گفت بردن ترانس منتفی است.

12

دیدگاهی در “ماندن ترانس برق پست ۴۰۰ کیلو ولت در طبس نهایی شد/ + عکس

  1. با سلام
    اول: اینجانب یک طبسی و کارمند برق منطقه ای هستم. پس خواهشمندم اگر دوستانی در مقام پاسخ برآمدند از بی اطلاعی و بی تعصبی اینجانب سخن نگویند
    دوم: همانطور که دوستان متخصص مطلع اند هر ترانس ۴۰۰ ظرفیت ۲۰۰ MVA را داراست.
    سوم: در حال حاضر تنها یکی از ۲ ترانس موجود برق دار است و دیگری خارج از شبکه و بلااستفاده می باشد.
    چهارم: مصرف برق طبس تنها ۲۶ MVA است
    پنجم: کل ظرفیت استفاده شده از تنها یکی از این ترانس ها که شامل مصرف برق طبس و عشق آباد و روستاهای اطراف و بخشی از مصرف فردوس هست تنها ۶۱ MVA است
    ششم: پس در نتیجه فقط به تنهایی ۱۴۰ MVA از ظرفیت یک ترانس خالی مانده است.
    هفتم: اگر میگویید مصرف برق رشد خواهد داشت به اطلاع می رسانم مصرف برق طبس در ۱۰ سال گذشته تنها ۶MVA رشد کرده است. اگر معدن را مثال میزنید، مصرف برق معدن تنها ۵MVA بیشتر نیست و در اینده دور تنها رشد ۳MVA پیش بینی شده است.
    هشتم: با انکه من به نوبه خود موافق یزد هستم ، لطفا اینقدر در این موضوع میراث یزد یزد نکنید. زیرا برای ترانس دوم زیرساخت لازمه برای استفاده از ان فراهم نشده است که این زیرساخت خود به اندازه قیمت ترانس هزینه دارد
    نهم: ترانس دوم بدلیل عدم اتصال به شبکه و عدم استفاده در حال مستهلک شدن می باشد.
    دهم: ایا اگر روزی تصمیم به اعمال خاموشی شود نباید برق شهر قائن را قطع کرد چون نیروگاه در شهر آنهاست؟ این زیرساختها ملی است و متعلق به هیچ شهری نیست. مثل پول نفت که همه کشور استفاده میکنند
    در نتیجه: حال که به اندازه دو برار مصرف فعلی زیرساخت فراهم بوده و امکان مصرف وجود دارد. چرا برخی دوستان اصرار بر ماندن این ترانس بلااستفاده در شهر طبس دارند؟ ایا ذره ای غیرت ملی ندارند که بدانند این ترانس در شهر دیگری می تواند موجبات برقدار شدن خانواده های محروم را فراهم کند!!
    پس لطفا قبل از هر حرف و عملی با فکر و تحقیق راجب آن درست تصمیم بگیرید.
    تو ای همشهری عزیز که پلاکارد دست گرفته ای ذره ای فکر کن چرا در این برهه همیچین مسئله ای که اصلا بحث شهرستان در آن به میان نیست اینقدر بزرگ میشود؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − هفت =