نصب ۴۰ ‌دوربین تله‌ای در ‌نایبندان طبس برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: به منظور حفاظت از یوزپلنگ ایرانی از هفته آینده تعداد ۴۰ دوربین تله‌ای در منطقه پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، پرویز آرامنش در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برای حفاظت از گونه جانوری نادر پوزپلنگ ایرانی از هفته آینده ۴۰ دوربین تله‌ای در منطقه پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس نصب می‌شود.

وی افزود: منطقه پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس بزرگترین زیستگاه کشور در خاورمیانه است که در حال حاضر در ۶ استان کشور نزدیک به ۷۵ قلاده یوزپلنگ ایرانی زیست می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن یوزپلنگ ایرانی و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی امضا شد.

آرامنش با بیان اینکه هدف اصلی از انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه توسعه همکاری مشترک و حفاظت از یوزپلنگ ایرانی بوده است افزود: پایش جمعیت یوزپلنگ در مناطق تحت مدیریت، حفاظت از جمعیت یوزپلنگ، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمبودهای مالی خرد، همکاری در طرح‌های پژوهشی و میدانی، تأمین دوربین برای پایش غیرمتمرکز در خراسان جنوبی از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.

وی به برگزاری مانور گسترده پایش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: در راستای ارزیابی توان اجرایی و افزایش سطح آمادگی و دانش تخصصی مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست این مانور گسترده به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه انجام شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کنترل بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و وحشی، پاک‌سازی و ضدعفونی چشمه‌ها و آبشخورها در دستور کار یگان محیط زیست خراسان جنوبی قرار گرفته است.

آرامنش افزود: در این برنامه‌ریزی تلاش داریم با انجام پایش گسترده تمامی منابع آبی موجود در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان را با همت محیط بانان پاک‌سازی و ضدعفونی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =