طبس به عنوان چهارمین پایگاه برنامه های دهه کرامت کشور معرفی شود

معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: طبس می تواند بعد از مشهد،‌ قم و شیراز به عنوان چهارمین پایگاه برنامه های دهه کرامت کشور انتخاب شود که امیدواریم سال آینده بتوانیم در این زمینه قوی تر از امسال عمل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از شبستان، مرتضی طاهریان امروز (۵ مرداد) در دیدار با امام جمعه شهرستان طبس اظهار داشت: در تلاش هستیم که از نزدیک با حضور در شهرستان طبس با ظرفیت های کانونهای فرهنگی هنری این شهرستان آشنا شویم.

وی گفت: شهرستان طبس یکی از خواستگاه های انقلاب، حوزه علمیه و محل پرورش شخصیت های برجسته ای است.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: نام طبس برای آمریکا خیلی خوب آشناست چرا که در واقعه ۵ اردیبهشت ۱۳۵۸، هواپیماهای آمریکا در صحرای بزرگ طبس گرفتار طوفان شن و زمین گیر شد.

طاهریان افزود: در جلسه هفته گذشته دهه کرامت که در مشهد برگزار شد، تاکید شد که طبس می تواند بعد از مشهد،‌ قم و شیراز به عنوان چهارمین پایگاه برنامه های دهه کرامت کشور انتخاب شود و امیدواریم سال آینده بتوانیم در این زمینه قوی تر از امسال عمل کنیم.

وی با تبریک ۵ مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد، سربازان ائمه جمعه هستند.

این مقام مسئول به راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری در جوار مصلی های نماز جمعه از سوی ستادعالی کانونهای مساجد کشور اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: این کانونها واسطه خوبی بین نسل جوان و ارکان و اعضای ستادهای نماز جمعه باشند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی « من سفارش می کنم کانونهای فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید. البته با همکاری بسیج» اشاره کرد و گفت: روز ۱۹ مهرماه برای ستادعالی کانونهای مساجد،‌ روز مهمی است چرا که تا قبل از این رهبر معظم انقلاب درباره کانونهای مساجد، فرمایشی نداشته اند و این سخن معظم له موجی از امیدواری در اعضای کانونهای مساجد ایجاد کرد.

طاهریان با بیان اینکه یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است، گفت: مساجد نیز متکی به مردم و ظرفیت های درونی خودش است، از این روی یکی از پایگاه های مهم برای تحقق اقتصاد مقاومی محسوب می شوند.

امام جمعه شهرستان طبس نیز در این دیدار اظهار امیدواری کرد: آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) بعد از حرم های امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) و احمدبن موسی در شیراز به عنوان چهارمین حرم و بقعه متبرکه توسط صدا و سیما به مردم شناخته و معرفی شود.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم تاکید کرد: مسیر حرکت امام رضا (علیه السلام) از سمت خوزستان به خراسان،‌ شناسایی و علامت گذاری شود تا مردم از این مسیر اگاهی داشته باشند و آن را بشناسند.

وی به ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹، سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس و فرود آوردن پهپاد جاسوسی آمریکا در در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به وسعت شهرستان طبس،‌ مسئولان اجرایی و فرهنگی بایستی در ارائه خدمات و همچنین کمک رسانی به کانونهای فرهنگی هنری مساجد توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: مساجد، کانونهای فرهنگی هنری و بسیج از جمله سنگرهایی هستند که دشمن کمتر توانسته است نفوذ کند بنابراین این مراکز برای نفوذ و جنگ نرم باید بیشتر تقویت شوند..

در این دیدار حجت الاسلام سبزه کار مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی و حجت الاسلام آیین پرست مسئول نمایندگی کانونهای مساجد شهرستان طبس نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =