استاندار: درست نیست کک طبس برای ۳۰ میلیارد تومان اعتبار متوقف باشد

استاندار خراسان جنوبی به کارخانه کک طبس اشاره کرد و گفت: پروژه کک طبس تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و درست نیست که برای ۳۰ میلیارد تومان اعتبار متوقف باشد و باید هر چه زودتر تکلیف آن مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از شبستان، سید علی اکبر پرویزی در کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی گفت: بانک ها حد مجاز رسیدگی به پرونده پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را به استانداری اعلام کنند تا ما از طریق بانک مرکزی پیگیری کنیم که حد مجاز استان را بالاتر ببرند.

وی تاکید کرد: بانک ها در کمتر از یک هفته سطح میزان رسیدگی به پرونده ها را به استانداری اعلام کنند تا ما پیگیری لازم را انجام دهیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بانک ها مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی کنند و هر کجا که با آن واحد تولیدی به جمع بندی برسند برای ما قابل قبول خواهد بود و لازم نیست که در کارگروه رفع موانع تولید استان تصویب شود.

پرویزی با تاکید بر اینکه بانک ها تلاش کنند تا در ۲۰ روز آینده آمار پرداختی تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار را افزایش دهند، گفت: واحدهای تولیدی که اعتقاد داریم با دادن تسهیلات می توانند سرپا شوند، بانک ها باید خارج از وقت اداری برای آنها وقت بگذارند و کمک کنند تا سرپا شوند.

وی افزود: آن دسته از واحدهای تولیدی که با دادن تسهیلات باز هم نمی توانند فعالیت کنند را کنار بگذاریم و به واحدهای تولیدی برسیم که می توانند با دریافت تسهیلات به کار خود ادامه دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکید داریم که منابع باید در جای خود پرداخت شود تا واحدهای تولیدی راه بیفتند.

پرویزی به دو واحد تولیدی کک طبس و سیمان باقران اشاره کرد و افزود: درست نیست که برای ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه بزرگی مانند سیمان باقران و کک طبس بماند و طرح را متوقف کنیم.

وی با بیان اینکه در مورد سیمان باقران با افغانستان صحبت هایی انجام شده و آنها خرید سیمان مورد نیاز خود از پاکستان را متوقف کردند و قرار است از ما سیمان بخرند، گفت: باید هر چه زودتر این پروژه را به سرانجام برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه کک طبس تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و درست نیست که برای ۳۰ میلیارد تومان اعتبار متوقف باشد، باید هر چه زودتر تکلیف آن مشخص شود و هر کجا هم که لازم باشد ما دنبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =