نگاه به بیرون برای توسعه، استقلال مملکت را به خطر می‌اندازد

امام جمعه موقت طبس گفت: کودتای ترکیه نشان داد کسانی که برای توسعه نگاهشان به بیرون از کشورشان است هر آن ممکن است استقلال مملکتشان به خطر بیفتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام زنجانی طبسی امام جمعه موقت طبس در بیان خطبه ها با تبریک انتصاب آیت الله عبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: بسیاری ایشان را میشناسید در اوایل دهه ۵۰ مرتب به طبس می آمدند و سخنرانی داشتند و از سال ۵۳ با ایشان آشنایی دارم خانواده علم و تقوا و جایگاه ویژه ای دارند و برای ایشان آرزوی توفیق داریم.

دانشجویان اردوهای جهادی خدمت صادقانه و بی منت به روستاها انجام می‌دهند

وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: عده‌ای  از جوانان به پیروی از ولایت فقیه، اردوهای جهادی را به سرپرستی بسیج دانشجویی سپاه تشکیل دادند و به دور از همه جار و جنجال ها دارند خدمت صادقانه و بی منت به روستاها انجام می‌دهند، خدا خیرشان بدهند اینها مرد عمل هستند و دلشان برای جامعه و مردم میسوزد آرزوی توفیق بیشتر برای این دانشجویان عزیز داریم.

خبرنگاران به دو عنصر مهم صداقت و امانت بیشتر توجه کنند

خطیب موقت نماز جمعه طبس با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار خاطر نشان کرد: علت نامیدن روز خبرنگار این است که در سال ۱۳۷۷ طالبان به کنسولگری ایران در افغانستان حمله کرد و ضمن اینکه چند نفر از جمله کاردار ایران و اعضای سفارتخانه را به شهادت رساندند، یکی از خبرنگارها به نام شهید صارمی را به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران عزیز و محترم کار بسیار سختی دارند و یکی از شغل های سخت که در دنیا تعریف شده کار خبرنگاری است، خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که باید به دو عنصر مهم صداقت و امانت بیشتر توجه کنند.

کمپین شناساندن حرم حسین بن موسی الکاظم(ع) راه اندازی شود 

امام جمعه موقت طبس با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه بیان کرد: پیشنهادی به جوانان عزیز دارم، چه خوب است با هماهنگی آستان مبارک کمپینی به عنوان حرم حسین بن موسی الکاظم(ع) راه اندازی شود و این امامزاده که به عنوان حرم چهارم اهل بیت است بیشتر شناخته شود.

آمریکایی‌ها برای اینکه دهان ما را ببندند مبلغی را به عنوان شکلات به دست ما دادند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت گفت: آقا در سخنرانی خود مطلبی را به صورت سوالی فرمودند که من تعبیر و برداشتم این است که وقتی آقا مسئله برجام را به این صورت مطرح میکنند میفرمایند برجام قرار بود تحریم ها را بردارد و وضع مردم خوب شود چی شد؟  منظور این است آقایان بیایید پاسخ دهید چی شد البته آقای رئیس جمهور محترم در مصاحبه ای که چند شب پیش داشتند تقریبا و تلویحا اعتراف کردند که اهمال از جانب غربی هاست و غربی ها حاضر نیستند برجام را اجرا کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حرفشان همین بود و از اول هم فرمودند ما اعتماد نداریم و آنها تعهداتشان را انجام نخواهند داد، همین امروز هم اوباما گفت تحریم ها بر جای است و سخت تر هم میکنیم البته برای اینکه دهان ما را ببندند چهارصد میلیون دلاری را دست ما به عنوان شکلات دادند آن هم اعلام کرد و گفت چون در دادگاه لاهه محکوم نشویم این کار را کرد از ۱۵۰ میلیارد دلار این شکلاتی بیشتر نیست.

وی با اشاره به کودتای ترکیه گفت: قضیه ای در ترکیه اتفاق افتاد و ما میخواهیم نتیجه گیری کنیم روش آمریکا با دست نشاندگان خود در دنیا چیست، همه دیدید با شاه، صدام، حسنی مبارک، قذافی، مرسی چگونه رفتار کرد این نتیجه و شیوه رفتار او با دست‌نشاندگان خودش است.

وی افزود: در این پنج سال اخیر نقش محوری عربستان، ترکیه، قطر و برخی از این کشورهای میکروسکوپی خلیج فارس را دیدید که در سوریه و منطقه چه بلبشویی راه انداختند هر کار خواستند کردند به گروهای تروریستی اسلحه و پول و امکانات دادند و حمایت مالی و غیره کردند، نتیجه مقاومت چه شد؟  نتیجه این شد که ترکیه چشم خود را باز کرد و دید دارد تمام دنیا را از دست میدهد بنابراین اول کاری که کرد چرخش به سمت روسیه بود معذرت خواهی کتبی از سرنگونی هواپیمایی روسی کرد و این نتیجه مقاومت مردم بود.

وی ادامه داد: دوم عادی سازی روابط با سوریه بود، نخست وزیر ترکیه به صراحت اعلام کرد و گفت ما میخواهیم با سوریه و بشار اسد روابط عادی برقرار کنیم اینها حرف کمی نیست در جهان سیاست برای ترکیه ای که ۵ سال است در پازل آمریکا در منطقه بازی میکند.

وی افزود: سومین اقدام ترکیه این بود که روابط تجاری با روسیه و ایران در دو صنعت مهم گاز و توریسم برقرار کرد و  اینها باعث شد که آمریکا و اتحادیه اروپا از این کاراهای ترکیه به خشم بیایند و فردی را در آمریکا که ترکیه ای اما غربی است به نام فتح الله گولن از جانب آمریکا پیش شد که هوادارانش در ترکیه کودتا راه بیندازند.

فتح الله گولن که بود؟

حجت الاسلام زنجانی طبسی گفت: فتح الله گولن نماینده اسلام غرب گرا است و اسلام لیبرالی را تبلیغ میکند اعتقاد با سازش با تمام ادیان و فرق و مذاهب و رژیم صهیونیستی دارد، مخالف کمک به غزه است و معتقد است که هر کاری در مورد فلسطین باید از اسراییل اجازه پرسیده شود، دینی را تبلیغ میکند که پایبندی به احکام اسلامی در آن لزومی ندارد که همین تفکر را ما در ایران داریم که برخی از اینها فرار کردند و رفتند طرف غرب، یکی دیگر از تفکراتش برداشت خاصش از قرآن است.

وی در ادامه افزود: آمریکا از سال ۱۳۵۷ و با پیروزی انقلاب اسلامی افکار گولن را تنها راه حل آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی تشخیص داد، در کودتای ترکیه نیروهای ژاندارمری و نیروهای هوایی که تحت نفوذ همین آقای گولن بودند کودتا را راه انداختند.

وی گفت: در آخرین سفری که اردوغان به ایران داشت با آقا دیدار کرد و آقا به او گفتند مواظب برخی از افکار نفوذی در کشورت باش که خطرناک است و این هشدار و توصیه را به او دادند و بعد از کودتا اولین کشور ایران، محکوم کرد و رئیس شورای امنیت ملی و رئیس مجلس ما حتی آقای بشار اسد نیز کودتا را محکوم کرد که اردوغان تشکر کرد اما آمریکا تا الان محکوم نکرد و از گولن حمایت کرد، عربستان سعودی و برخی از کشورهای میکروسکوپی تا الان محکوم نکردند.

وی افزود: یک روز قبل از کودتا فرانسه تمام دفاتر خود را در ترکیه تعطیل کرده بود و کشورهای غربی ترکیه را به دلیل سرکوب کودتاگران محکوم کردند.

وی گفت: اردوغان با شعار اسلام‌گرایی آمد اما نگاهش برای توسعه، به غرب بود و به آغوش غرب پناه برد بزرگترین غفلت او این بود که بین دو انتخاب پیروی از قرآن یا تبعیت از کفار دومی را انتخاب کرد، کودتای ترکیه نشان داد که کسانی که برای توسعه نگاهشان به بیرون از کشورشان است هر آن ممکن است استقلال مملکتشان به خطر بیفتد، بلکه باید نگاه درون زا داشت و از درون خود باید بجوشیم و توسعه را از درون خودمان انجام دهیم.

امام جمعه موقت طبس گفت: رهبر حزب الله در اولین مصاحبه ای که بعد از کودتا انجام داد به آقای اردوغان یک جمله گفت که دو کلمه بیشتر نیست وخیلی مهم است گفت آقای اردوغان «صبح بخیر»!

وی افزود: صبح بخیر یعنی کسی از یک خواب طولانی تاریک معاب و وحشتناک بیدار شده و حالا از تاریکی بیرون آمده و میفهمد، وقتی مقام معظم رهبری دارند به اردوغان هشدار میدهند سید حسن به او صبح بخیر میگوید یعنی دوباره به آن خواب طولانی برنگرد این وظیفه رهبران و فرهیختگان و دانشمندان جامعه است که جامعه را هشدار دهند و هدایت کنند.

حجت الاسلام زنجانی طبسی در پایان به مناسبت های سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان عباس بابایی و روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =