اعتبارات دهیاری‌ها ۳۵ درصد افزایش یافت

فرماندار ویژه طبس گفت: با همه تنگناها و مشکلات اقتصادی که دولت دارد، اعتبار دهیاری ها ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، فرماندار ویژه طبس در اولین جلسه شوراها و دهیاری های بخش مرکزی طبس گفت: شوراهای اسلامی با همه تنگناها و مشکلات اقتصادی که دولت دارد، خط مقدم حل مشکلات در روستاها هستند.

وی افزود: خدمات خوبی نظام اسلامی و انقلاب در نقاط دورافتاده و روستاها ارائه کرده است که باید شکرگذار باشیم.

اخوان صفار گفت: موضوع آب و اعتبارات از جمله مشکلات روستاهای بخش مرکزی است که اکنون با وجود همه مسائل اقتصادی اعتبارات دهیاری ها ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اسماعیل زاده سرپرست بخشداری مرکزی در این جلسه با قدردانی از زحمات نصیری بخشدار سابق بخش مرکزی طبس گفت: بخش مرکزی طبس یکی از سه بخش تابعه شهرستان طبس محسوب میشود که بر اساس تقسیمات کشوری دارای ۴ دهستان و ۶۲ روستا می‌باشد که ۳۹ روستا دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه شدند.

اسماعیل زاده افزود: این بخش جمعیتی بالغ بر ۳۸۵۲ خانوار و ۱۳۷۵۵ نفر بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ است، تعدا ۲۶ روستا دارای شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۴ روستا شورای ۳ نفره دارند به لحاظ نرم جمعیتی دو روستای دشتغران و کریت به جهت جمعیت بالای ۵۰۰ نفر دارای شورای ۵ نفره هستند.

وی گفت: ۲۳ روستا دارای دهیاری هستند ولی دهیاری که مدیریت چند روستا به صورت تجمیع درآمده و در مجموع در بخش مرکزی ۱۰ دهیار فعالیت دارند، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بخش و قرار گرفتن اکثریت روستاهای تحت پوشش در مجاورت شهر از ترکیب جمعیتی مناسبی برخوردار است.

سرپرست بخشداری مرکزی طبس تصریح کرد: همچنین با داشتن ۶۷ شهید والا مقام،۱۸ جانباز و ۶ آزاده و همچنین نیروهای انقلابی و برکات خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و خیل عظیم بسیجیان و روحانیت معزز به حقیقت از نظر فرهنگی وضعیت قابل قبولی به لحاظ مزیت های مذکور برخوردار است.

وی در خصوص وضعیت عمرانی بخش مرکزی گفت: بعد از انقلاب اسلامی و وجود نهادهایی همچون جهاد کشاورزی و سازندگی و بنیاد مسکن، خدمات زیادی در روستاها انجام شده و میتوانیم بگوییم اکثر روستاها از نعمت برق، بهداشت مناسب و مخابرات و سایر خدمات برخوردارند.

وی گفت: با شکل گیری شوراهای اسلامی در سال ۷۷ و به دنبال آن تشکیل دهیاری ها به عنوان عامل اجرایی شوراهای اسلامی و همچنین تخصیص منابع مالی وضیعت روستاها امروز مناسب و کارآمد است.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذار گفت: تصویب طرح شیلات در روستای ازمیغان، تشکیل شرکت تعاونی روستای خرو، راه اندازی پنج شنبه روستا، پرورش شتر در حجت آباد، پرورش بز شیری ۴۵۰ راسی در روستای مهدی آباد، تجهیز و توسعه کارخانه مواد لبنی هجرت سابق در روستای جوخواه که روزانه ۱۰۰ تن شیر را فرآوری میکند، این موارد از طرح های انجام شده و در حال انجام شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =