مشکل کارخانه کک طبس به زودی رفع می‌شود

استاندار خراسان جنوبی به دیدارش با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و یادآورشد: در این دیدار، مباحث مربوط به صنعت و معدن مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد مشکل زغال کک طبس به زودی رفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویزی در این دیدار، با تبریک انتصاب نماینده ولی فقیه در استان، آمادگی خود را برای همکاری با نخستین نماینده ولی فقیه در استان برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و توسعه همه جانبه استان عنوان کرد.

وی با اشاره به جلسه مشترک هیات دولت با استانداران در هفته گذشته تاکید کرد: تنفیذ اختیار به استانداران و مدیران استانی، گامی مؤثر در کاهش بوروکراسی اداری و شتاب پیشرفت و توسعه کشور است.

پرویزی از سفر تعدادی از وزیران به استان هفته دولت خبر داد و افزود: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر صنعت، معدن و تجارت ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر راه و شهرسازی برای سفر به خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده اند.

وی به دیدارش با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و یادآور شد: در این دیدار، مباحث مربوط به صنعت و معدن مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد مشکل شرکت سیمان باقران درمیان و کک طبس به زودی رفع شود.

پرویزی با اشاره به جلسه اقتصادی با معاون اول رئیس جمهوری گفت: این جلسه در دیدار استانداران با اسحاق جهانگیری و با حضور رئیس بانک مرکزی و رئیس صندوق توسعه ملی برای بررسی مسائل اقتصادی استان ها برگزار شد و تعدادی از درخواست های استان مصوب شد.

پرویزی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی، برای تصمیم گیری درخصوص بررسی و رفع موانع تولید، هرماه جلسه ای به صورت مستمر برگزار می شود، یادآورشد : بیش از ۹۰ درصد مشکل حوزه تولید احصا شده و به زودی برای رفع برخی موانع از جمله مسائل مربوط به فعالان اقتصادی با تأمین اجتماعی، مالیات و بانک ها و… اقدام های لازم صورت خواهد پذیرفت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکل مالیاتی تولید کنندگان تاکید کرد: بر اساس تنفیذ اختیار جدید، در استان می توانیم مالیات را برای تولیدکنندگان تا پنج سال قسط بندی کنیم که این موضوع قبلا در اختیار مرکز بوده است.

وی با اشاره به ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از مرز ماهیرود تاکید کرد: با دو تن از استانداران افغانستان مذاکره ای در مورد توسعه تجارت صورت گرفت که بر این اساس قرار است۳۰ کیلومتر از جاده فی مابین ماهیرود و استان فراه افغانستان توسط خراسان جنوبی و همچنین ۳۰کیلومتر از این جاده مشترک توسط افغانستان آسفالت شود که بهره برداری از این محور نقش اساسی در توسعه تجارت میان دو کشور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 13 =