حادثه معدنی جان یک کارگر معدن فلورین طبس را گرفت

براثر وقوع سانحه در معدن فلورین شماره‌ی ۲ طبس متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه نور، یک نفر معدنچی به‌شدت مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت؛ جزئیات کامل سانحه در این مطلب آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، دیروز در اثر وقوع سانحه در معدن فلورین شماره ۲ طبس، یک معدنچی حدوداً ۵۰ ساله به نام حسن فاطمی به شدت مجروح شد و پیش از رسیدن به بیمارستان طبس جان باخت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس که از لحظات ابتدایی وقوع سانحه تا ساعتی پیش در محل این معدن حضور داشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی گلشن اظهار داشت: صبح امروز تعداد ۱۲ چال آتشباری در محل یکی از تونل‌های این معدن، آماده‌ی آتشباری بوده و همه کارگران نیز از تونل خارج و در جان‌پناه‌ها مستقر شدند.

مرتضی جلالی‌فرد ادامه داد: اما پیش از خروج شخص آتشبار اصلی که مسئولیت روشن کردن فتیله انفجاری آتشباری را بر عهده داشته، به هر دلیلی انفجار صورت می‌گیرد و ترکش‌های متعددی به سر، سینه و شکم این شخص وارد و وی پرتاب می‌شود.

وی افزود: کارگر مجروح پس از سانحه، حدود ۴۰ متر با پای خود به سمت دهانه خروجی تونل حرکت کرده و سپس می‌افتد که بلافاصله سایر افراد به کمک وی می‌روند؛ اما در نهایت این کارگر مجروح در حین انتقال به بیمارستان طبس بر اثر شدت جراحات وارده و مشکلات تنفسی، جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس بیان کرد: علت وقوع این سانحه در دست بررسی و کارشناسی دقیق است؛ شاید شخص اشتباه کرده و یا فتیله مشکل فنی داشته اما فعلاً هر اظهارنظر قطعی درباره علت وقوع این سانحه، اشتباه است؛ موضوع از طریق اداره کار، نیروی انتظامی و دادگستری در حال بررسی است و نظر نهایی طی چند روز آینده از سوی دادگاه اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: هنگام آتشباری و لحظه سانحه، مسئولان فنی و ایمنی معدن نیز در محل حضور داشته‌اند و معدن از نظر ایمنی مشکلی نداشته است.

جلالی‌فرد خاطرنشان کرد: دیه کارگر متوفی از سوی بیمه به خانواده وی پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه معدن نیز دارای بیمه مسئولیت است و چنانچه به هر دلیلی معدن مقصر سانحه شناخته شود، از این جنبه نیز حق و حقوق لازم پرداخت خواهد شد.

کارگر متوفی به نام حسن فاطمی، اهل روستای میان‌آباد بخش دستگردان شهرستان طبس است که مراسم تشییع و تدفین وی صبح فردا (سه‌شنبه دوم شهریور) در میان‌آباد برگزار می‌شود.

معدن فلورین شماره ۲ طبس متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه نور سالانه حدود ۵ هزار تن سنگ فلورین فرآوری شده با عیار ۸۰ و ۸۵ درصد تولید می‌کند؛ محصول تولیدی این معدن علاوه بر مصرف داخل به کشورهایی مانند هند، پاکستان، امارات، کویت، ترکیه، یونان، اوکراین و بلغارستان صادر می‌شود؛ فلورین در صنایع فولاد، اسید فلوریک، اپتیک، و شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =