تذکر شفاهی امیرحسنخانی در صحن علنی مجلس در خصوص کارخانه کک طبس

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: کارخانه کک طبس با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل معطل ماندن ۵ درصد دیگر آن تاکنون ناکام مانده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا امیرحسنخانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت مقام شهدای دولت و تبریک هفته دولت گفت: تذکر نخست بنده به آقایان حجتی، رحمانی‌فضلی و خانم ابتکار است؛ متأسفانه در حوزه انتخابیه اینجانب و در شهرستان بشرویه میزان بارندگی ۲۰ میلیمتر بوده است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: دشت سرایان به بحرانی‌ترین دشت کشور از نظر کم آبی تبدیل شده است که در نتیجه آن فرونشست زمین رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: همه نگاه‌ها به بحران دریاچه ارومیه دوخته شده است اما کم‌آبی دشت‌های بشرویه، سرایان و فردوس دیده نمی‌شود، فرونشست زمین در این منطقه تبعات ناگوار زیست محیطی در پی خواهد داشت.

حسنخانی گفت: متأسفانه خشکسالی در خراسان جنوبی به یک بحران بزرگ تبدیل شده است؛ البته لازم است از توجه آقای نوبخت تقدیر و تشکر کنم. خواهشمندم سازمان مدیریت بحران تمدید وام‌های کشاورزی را برای کشاورزان این منطقه تمدید نماید.

وی تصریح کرد: اخذ مالیات در استان خراسان جنوبی ناعادلانه است.و به مردم این منطقه ظلم می‌شود. در منطقه‌ای که خشکسالی رخ می‌دهد نباید مالیات سنگین از مردم مطالبه شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: قسمت عمده‌ای از شهرک‌‌های صنعتی استان خراسان جنوبی به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند، واحدهایی که مشغول فعالیت هستند با اخذ مالیات بی‌رحمانه در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند. مجموعه این شرایط منجر به افزایش نرخ بیکاری در استان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان طبس بحث زغال سنگ موضوعی حیاتی برای مردم و اقتصاد استان خراسان جنوبی قلمداد می‌شود. متأسفانه طرح جامع زغال سنگ تاکنون اجرایی نشده است؛ کارخانه کک طبس با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل معطل ماندن ۵ درصد دیگر آن تاکنون ناکام مانده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 20 =