وزیر بهداشت از بیمارستان طبس بازدید کرد

امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهید سید مصطفی خمینی طبس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، ظهر امروز دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین روز از سفرش به خراسان جنوبی روز پنجشنبه از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهید سید مصطفی خمینی طبس بازدید کرد.

بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس یک بیمارستان عمومی است که در حال حاضر دارای بخشهای بستری جراحی عمومی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، اورولوژی، چشم، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، عفونی، قلب، اعصاب و روان، CCU ، ICU، NICU می‌باشدکه در آخرین ارزشیابی به عمل آمده در گروه بیمارستان‌های درجه یک قرارگرفته است.

تنها مرکز درمانی شهرستان، بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی واقع در شهر طبس که ساختمان قدیم آن در سال ۱۳۵۲ احداث گردیده و به قبل از زلزله سال ۵۷ طبس مربوط می شود که در آن حادثه ۴۰ تا ۵۰ درصد تخریب شده است.

ساختمان بیمارستان قدیم شهید سیدمصطفی خمینی طبس در زمینی به مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۷۵۰۰ مترمربع در دو طبقه احداث گردیده که از زمان ساخت آن در سال ۱۳۵۲، بخش اورژانس و درمانگاه در سال ۱۳۵۹، بخش قلب و سی سی یو در سال ۱۳۶۹، واحدهای حسابداری، درآمد و ترخیص در سال ۱۳۷۵ و بخش دیالیز در سال ۱۳۸۶به مجموعه قبلی اضافه شده است.

با توجه به فرسودگی ساختمان بیمارستان احداث بیمارستان جدید طبس در زمینی به مساحت ۷/۸ هکتار و در ۶ طبقه با زیربنای ۱۰۶۰۰ مترمربع مصوب گردید که کار احداث آن از بهمن ماه ۱۳۸۷ آغاز و در تاریخ سوم دیماه ۱۳۹۳ بهره برداری از این بیمارستان به صورت رسمی آغاز گردید.

علاوه برمجموعه های فوق این مرکز دارای بخشهای اورژانس، همودیالیز، تالاسمی، زایشگاه، اتاق عمل،آزمایشگاه،آندوسکوپی، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، درمانگاه عمومی و تخصصی می باشد.

وزیر بهداشت همچنین از محل پیشنهادی برای دانشکده علوم پزشکی و دانشکده پرستاری طبس بازدید کرد.

وی طبس را ترک کرد و برای بازدید از بیمارستان فردوس راهی این شهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =