۳۰۰ میلیارد ریال برای حل مشکل کارخانه کک طبس پرداخت می‌شود/ سخنان جنجالی استاندار در خصوص حقوق‌های شوراهای شهر

استاندار خراسان جنوبی گفت: کسانی که نامزد شورا می شوند و ادعا میکنند که به خاطر مردم به میدان آمده اند اگر به مردم اطلاعات بدهیم که در دوره های گذشته چه پول هایی از مردم گرفتید فکر میکنم رسوا می شوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی در دیدار با اعضای شورای اداری شهرستان طبس، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهرستان، شهر، بخش و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها گفت: لازمه ایجاد اشتغال ،توسعه ی سرمایه گذاری است و یکی از مهمترین مشوق های سرمایه گذاری تثبیت قوانین و مقررات در این حوزه است.

وی افزود: طی سه سال گذشته در روستاها تحول بزرگی اتفاق افتاده و حمایت های جدی دولت باعث سر و سامان یافتن مسائل های روستاها شده است و با وجود همه تنگناهایی که دولت داشت وضع دهیاری ها و شهرداری ها به ویژه دهیاری ها بهتر از ادارات بود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعم از منابع مالی، قیر رایگان و ماشین آلات به دهیاری ها و شهرداری های شهرستان طبس کمک شده است.

وی تعدد نیروهای شهرداری ها را از مشکلات این سازمان عنوان کرد و گفت: شهرداری ها هر چه بودجه از ما می گیرند برای حقوق کارگرانشان خرج می کنند و در حوزه اجرا خیلی نتوانسته اند کار کنند و هر نیروی شهرداری به طور مستقیم سالانه ۳۰۰ میلیون ریال هزینه دارد.

استاندار بیان کرد: باید شوراها شجاعت و صداقت به خرج دهند کسانی را وارد شهرداری نکنند و اگر آمدند به شهرداری در جهت کاهش نیروها و تخصصی کردن نیروها کمک کنند.

وی گفت: در روستاها شوراها تلاش های بسیار خوبی کردند، دهیاری ها دارند سر و سامان می‌گیرند تقریبا ۱۲ سال است که دهیاری ها شکل گرفته است، انتظار ما از شوراهای روستاها و دهیاران متفاوت از گذشته است، حتما باید شوراها و دهیاری ها به مشکلات اساسی گرچه کوچک که میان مردم است توجه کنند.

پرویزی تاکید کرد: من موافق این که توسط دهیاری‌ها شهربازی، پارک و حتی سالن ورزشی ساخته شود نیستم.

وی با اشاره به موضوع اشتغال گفت: برای حل مشکل اشتغال نیاز به سرمایه گذاری است.

وی با انتقاد از تغییر ضوابط سرمایه گذاری گفت: هر دولت و مجلسی که بر سر کار می آید ده ها قانون را تغییر میدهد، وقتی می گویند سرمایه گذاران مناطق محروم از دادن مالیات تا ده سال معاف هستند از زمان تصویب این قانون باید تا ده سال از زمان سرمایه گذاری، فرد معافیت مالیاتی داشته باشد اگرچه قانون اصلاح شود اما مشمول افرادی که تا پیش از این سرمایه گذاری کردند نشود.

وی گفت: پایداری در قوانین و اعتماد عمومی به سرمایه گذاری دو موضوع مهم در خصوص سرمایه گذاری است.

وی در خصوص مشکلات صنایع در شهرستان طبس گفت: مشکلات صنایع را در شهرستان طبس پیگیری کردیم و به زودی با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به شهرستان طبس سفر خواهند کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای حل مشکل کارخانه کک طبس توافقاتی کردم که در سه مرحله  ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت بکنیم و یک سوم را آنها بدهند و دو سوم را بانک و امیدواریم که امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در خصوص معدن پروده چهار، وزیر به دکتر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی دستور دادند که این پروژه از حالت عادی خارج شود و در اولویت فاینانس قرار بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دریافت حق جلسه توسط شوراهای اسلامی شهر گفت: شوراهای اسلامی شهر به اسم حق جلسه حقوق هایی حتی بیشتر از شهردار می گیرند که این ظلم و غیر قانونی است.

وی بیان کرد: این که شوراها طبق قانون در ماه دو حق جلسه می‌توانند داشته باشند نه این که آنقدر حق جلسه درست کنند که از حقوق شهردار هم بیشتر دریافت کنند و دریافت این پول دزدی و خیانت است و من به سازمان بازرسی نامه خواهم نوشت تا هر جایی در کل استان که خلافی انجام داده باشند دنبالشان بروند.

وی ادامه داد: کسانی که نامزد شورا می شوند و ادعا میکنند که به خاطر مردم به میدان آمده اند اگر به مردم اطلاعات بدهیم که در دوره های گذشته چه پول هایی از مردم گرفتید فکر میکنم رسوا می شوید.

وی با تاکید بر این که در مسائل مالی با احدی تعارف ندارم افزود: افرادی که رعایت نمی کنند دقت کنند و هر عضو شورایی که پول اضافی گرفته است خودشان باید درستش کنند در غیر این صورت سازمان بازرسی و دادگستری را بسیج می‌کنم تا برخورد کنند.

وی گفت: شما اگر خادم ملت هستید باید خادم باشید نه این که دنبال منافع شخصی باشید.

وی ادامه داد: من در یک شهرستان دیدم که اعضای شورا ماهانه ۳۶ میلیون ریال دریافتی دارند و بدون بیمه، مالیات و کسورات حقوق دریافت می‌کنند که این در شأن شوراها و خادمین ملت نیست.

وی تصریح کرد: این مورد مربوط به طبس نیست بلکه در کل استان هست و حتما ورود پیدا خواهیم کرد که جلو این کارها را بگیریم و تلاش خواهیم کرد که پول رفته را باز گردانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =