با توجه به فصل برداشت محصول،کشاورزان به پرداخت زکات توجه بیشتری کنند

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به فصل برداشت محصول خصوصا جو،گندم وخرما در شهرستان طبس از کشاورزان خواست به پرداخت زکات بیش از پیش توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه اول نماز جمعه شهر طبس ضمن عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)به بیان کرامات آن امام بزرگوار پرداخت.حجت الاسلام مهاجریان به ارزش داشتن انتقال علم اشاره کرد و افزود:امام باقر(ع) و امام صادق(ع)منشا علوم مختلف حال حاضر جهان هستند.

وی  افزود:در حال حاضر سعی بر این است که از طریق مختلف در دل جوانان ما شبهات زیادی ایجاد کنند که باید با بالا بردن دانش و مطالعه کردن های بسیار و همچنین بنا به فرمایش رهبری باید به تکنولوژی روز و فضای مجازی مسلط شد و در مقابل این شبهه افکنی ها با قدرت ایستاد.

امام جمعه طبس گفت:دشمنان همیشه برای اسلام مشکل تراشی می کرده اند همچنان که امروز نیز برای انقلاب ما مشکلات مختلف به وجود می آورند که باید مقابل دشمن با قاطعیت ایستاد و نباید انعطاف نشان داد که شکر خدا عزت و سرافرازی و سربلندی در میان ملت ماست و این بخاطر ایستادگی در مقابل دشمنان است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با تاکید بر اهمیت دادن به اقتصاد مقاومتی افزود:مصرف و تولید باید با هم هماهنگ باشد تا اسراف و زیاده روی به وجود نیاید و کشور ما را نسبت به بیگانگان بی نیاز کند.

امام جمعه طبس در خطبه دوم به وفادار بودن به عهد اشاره کرد و افزود: براساس آیه قرآن باید وفای عهد را سرلوحه زندگی خویش قرار داد تا در نزد خداوند سربلند باشیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه با اشاره به فصل برداشت محصول خصوصا جو،گندم وخرما در شهرستان طبس از کشاورزان خواست به پرداخت زکات بیش از پیش توجه کنند تا جامعه از برکات آن برخوردار شود و آفات و بلایا از جامعه رخت بربندد.

امام جمعه طبس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای منا و پیام مقام معظم رهبری به حجاج گفت:جهان اسلام باید به نکات مهمی که رهبری بزرگوار فرمودند توجه کنند،وی حادثه منا را حادثه ای نابخشودنی خواند و افزود:همه می دانند که در این حادثه دست آمریکا و استکبار مشهود است چراکه اکنون نیز سعودی ها در یمن،عراق،سوریه و..در حال خون و خونریزی هستند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم  گفت:روز و شب عرفه دارای اهمیتی بی شمار است، براساس بسیاری از روایات فضیلت شب عرفه کمتر از شب های قدر نیست.لذا مردم عزیز و مومن به شرکت نمودن در مراسمات مربوط به شب و روز عرفه اهتمام ویژه داشته باشند.

سالروز حرکت امام حسین(ع)از مکه به سمت کوفه،سالروز شهادت آیت الله سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز،سالروز ارتحال آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بعد از انقلاب، سالروز استقرار دولت مکتبی شهید رجایی،سالروز شهادت مسلم ابن عقیل(ع) و هانیه ابن عروه،سالروز ارتحال آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه طبس به آنها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نوزده =