برداشت ۱۵۰۰۰ تن سبزیجات برگی در طبس

مدیر جهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه این شهرستان مقام نخست تولید سبزیجات برگی استان یزد را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال ۱۵ هزار تن سبزیجات برگی از مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان طبس برداشت می‌شود.

محمود اسدی - مدیر جهاد کشاورزی طبس

 طبس نیوز- به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، محمود اسدی با اشاره به اینکه کار برداشت سبزیجات برگی در شهرستان طبس آغاز شده است، اظهار داشت: در شهرستان طبس در مجموع حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع، زیرکشت سبزیجات برگی است که متوسط عملکرد آن در این شهرستان ۳۰ تن در هر هکتار است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود از این سطح بالغ بر ۱۵ هزار تن انواع سبزیجات برگی برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط اقلیمی مناسب شهرستان طبس، کشت انواع سبزیجات در تمام فصول سال در این شهرستان انجام می‌شود، ضمن اینکه محصول تولیدی منطقه از عطر، طعم و کیفیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآور شد: سبزیجات برگی کشت شده در این شهرستان شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعنا، تره، تربچه، پیازچه، کاهو و… است که قسمت عمده‌ای از سبزیجات برگی این شهرستان در فصل‌های پاییز و زمستان برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان طبس مقام نخست سطح زیرکشت و تولید سبزیجات برگی استان یزد را به خود اختصاص داده است.

اسدی اضافه کرد: تأمین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود، سم و خدمات کارشناسی و برگزاری دو دوره آموزشی در زمینه کاشت، داشت و برداشت و روش‌های خشک کردن و نگهداری سبزی، از جمله مهمترین خدمات ارائه شده به سبزی‌کاران طبسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 4 =