زیباترین بُعد دفاع مقدس گسترش فضایل اخلاقی و معنوی است

حجت الاسلام زنجانی طبسی بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب معنوی بود، زیباترین بُعد دفاع مقدس گسترش فضایل اخلاقی و معنوی است و این در دنیا بی سابقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی، رده‌های مقاومت بسیج و مسئولین با امام جمعه موقت طبس، حجت الاسلام زنجانی طبسی بیان کرد: گرامی میداریم حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس، کسانی که از جان خود مایه گذاشتند تا نام الله، اسلام، قرآن و انقلاب اسلامی ایران پابرجا بماند.

دستاوردهای داخلی، منطقه ای و بین المللی دفاع مقدس

وی گفت: برخی از دستاوردهای دفاع مقدس را می‌توان به داخلی منطقه ای و بین المللی تقسیم کرد، در دستاوردهای منطقه ای و بین المللی یکی از نتایجش آن بود که نقشه های اسرائیل را نقشه برآب کرد.

وی یادآوری کرد: شعار صهیونیست ها را که از نیل تا فرات سرمی‌دادند و شعار اصلی آنها بود، امروز و دفاع مقدس و خون پاک شهدای ما کاری کرد که این شعار نه تنها در سطح منطقه‌ای از کارآمدی خود افتاد بلکه اسرائیل مجبور شد به دور خودش دیوار بکشد و این یکی از دستاوردهای عظیم است.

وی در ادامه گفت: یکی از سیاست‌های آمریکا قدرت مهار دوجانبه است، این سیاست به وسیله پایمردی و مقاومت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به شکست انجامید.

مهار دو جانبه چیست؟

وی گفت: مهار دو جانبه یعنی جنگی را در منطقه شروع می‌کنند ضمن اینکه به هر دو اسلحه میفروشند و سیاست های خود را پیش میبرند اما با یک سیاست مهار شده است، در دفاع مقدس نیز همین کار را میخواست انجام دهد در صورتی که ما میدانیم عراق اصولا سازماندهی نظامی اش شرقی بود اما ناگهان تغییر سیاست داد.

وی افزود: این سیاست آمریکا شکست خورد و امروز در دنیا جواب نمیدهد و اکنون آمریکا همین کار را در سوریه انجام میدهد، این آتش بس ها و دفاع از تروریست های میانه رو همان سیاست مهار دو جانبه است که الحمدالله دارد شکست میخورد.

کارآمدی نظام اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس

حجت الاسلام زنجانی طبسی بیان کرد: آمریکا، ابر قدرتها و استکبار سعی در این دارند که بگویند اسلام به ویژه در بعد اقتصادی و سیاسی کارآمد نیست اما گسترش فرهنگ مقاومت نشان داد که این گونه نیست، امروز ملت ها دارند درس می‌گیرند و به قول امروزی ها استکبار به خصوص آمریکا به کلمه «مقاومت» آلرژی دارد و نمیتواند این کلمه را ببیند و تلاش دارد که از ذهن ملت ها آن را پاک کند.

وی افزود: یکی از دلایل طولانی شدن مسئله سوریه همین موضوع مقاومت است اما این فرهنگ گسترش پیدا کرد، باور ملت ها که میتوانند در مقابل قدرتها ایستادگی کنند این باور از نبردی که بیش از جنگ جهانی دوم طول کشید به آنها منتقل شد.

امام جمعه موقت طبس گفت: هشت سال دفاع مقدس نشان داد میتوان در مقابل قدرتها ایستاد و ملت ایران در مقابل آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و تمام کشورهایی که کمک کردند به آنها ایستاد اینها دستاوردها بسیار مهمی بود که ما می بینیم.

وی گفت: زیباترین بُعد دفاع مقدس گسترش فضایل اخلاقی و معنوی است و این در دنیا بی سابقه است، انقلاب ما یک انقلاب معنوی بود و این در نظریه میشل فوکو نیز آمده است.

وی افزود: میشل فوکو میگوید این حرکت مردم ایران ادامه حرکت عاشوراست و در  نهایت نتیجه میگیرد ملت ایران در این حرکت انقلاب خود حرکت معنوی گرا دارند.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از نتایج دفاع مقدس گسترش تفکر و ایدئولوژی بسیج است، یعنی فراتر از یک نهاد یا سازمان است، درست است که از طریق سپاه سازماندهی میشود، امام راحل در تاریخ بسیج مینویسند ۲۰ روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی به شورای مرکزی سپاه پاسداران این پیام را دادند که ملتی که بیست میلیون جوان دارد باید بیست میلیون ارتشی داشته باشد.

وی گفت: بلافاصله بچه های شورای مرکزی سپاه نشستند و گفتند این حرف امام خیلی حرف عجیبی است و همان جا تشکیلات بسیج آغاز شد و امروز بسیج از سطح یک نهاد و سازمان خیلی فراتر است.

وی افزود: امروز اگر آمریکا و اسرائیل در منطقه در سوریه و عراق و یمن به سد محکم مقاومت خورده و هر چی میزند نمیتواند خدشه ای به آن وارد کند به دلیل گسترش تفکر بسیجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 2 =