بزرگترین اقامتگاه بوم گردی طبس به زودی به بهره‌برداری می‌رسد/ +تصاویر

بزرگترین اقامتگاه طبس از نظر زیر بنا و نوع و شکل معماری اقامتگاه بوم گردی «کلمرد» است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، رسول بهبهانی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان طبس گفت: ارایه تسهیلات به متقاضیان احداث و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی طیق تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور با صندوق کارآفرینی امید عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد جهت راه اندازی و احداث اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای سطح کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان طبس با توجه به قابلیت ها و پتانسیل هایی که نسبت به دیگر شهرستان های استان خراسان جنوبی و شهرستان های مناطق همجوار برخورد دار است استقبال خوبی از این طرح به عمل آمده و صنعت گردشگری طبس در مسیر توسعه قرار گرفته است.

بهبهانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس بیان داشت: تا این لحظه ۷ اقامتگاه تجهیز و راه اندازی شده است که از این تعداد ۴ اقامتگاه دارای پروانه بهره برداری از سوی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خراسان جنوبی است و خوشبختانه چندین اقامتگاه دیگر هم در دست راه اندازی است.

بهبهانی گفت: بزرگترین اقامتگاه از نظر زیر بنا و نوع و شکل معماری اقامتگاه بوم گردی کلمرد است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. کاروانسرای کلمرد یک اثر بی نظیر در طبس است که به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این بنا در منطقه بکر و دست نخورده قرار دارد که با مجاور بودن با کویر حلوان و دق خیر آباد، قرار گرفتن در مجاروت جاده طبس-یزد-اصفهان-تهران، وجود ارتفاعات جعبه ای شکل جهت کوهنوردی و صخره نوردی، منطقه عظیم جهت تحقیقات زمین شناسی، برخورداری از آسمانی صاف و بدون هر گونه آلودگی نوری و مساعد برای راه اندازی ایستگاه رصد نجوم، قرار گرفتن در محیطی آرام و بدور از هر گونه آلودگی صوتی موجب گردیده در بیشتر ایام سال خیل عظیم مسافران و گردشگران بصورت گروهی و انفرادی به منطقه عزیمت کنند.

بهبهانی گفت: به دلیل عدم وجود هر گونه اقامتگاه در منطقه، میزان ماندگاری گردشگر در پایین ترین حد ممکن بوده و مادامی که زیر ساخت‌های لازم (اقامتی، خدماتی، پذیرایی) در منطقه مهیا نگردد، حضور توریست و گردشگر بی‌ثمر خواهد بود.

وی تاکید کرد: جهت دستیابی به اهدافی از قبیل معرفی و فروش غذاهای بومی و محلی، هنر های سنتی و صنایع دستی، بالا رفتن میزان اقامت گردشگر و در نهایت درآمدزایی و توسعه اشتغال پایدار، راه اندازی اقامتگاه در منطقه و به خصوص کاروانسرای کلمرد که قدمت قاجاریه دارد و به شماره ۲۱۶۹۶ در تاریخ ۷/۱۲/۸۶ در فهرست آثار ملی ثبت گردیده، ضروری می باشد.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =