اختصاص ۵۰ فقره سهمیه جهیزیه و ۶۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد طبس

رئیس کمیته امداد کشور از اختصاص ۵۰ فقره سهمیه جهیزیه و ۶۵ واحد مسکونی به مددجویان طبسی با همکاری مسئولان در طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز ، رئیس کمیته امداد کشور ظهر امروز در جلسه واقع در کمیته امداد طبس که با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد گفت: مردم هر شهر یا بخش باید تشویق به انفاق شوند و اقتصاد مملکت باید آنقدر قوی شود که فقر تولید نکند.

وی افزود: نظام اسلامی نشان داده است می‌تواند دنیای ما را آباد کند اما تحریم ها و حوادثی که برای ما درست می‌کنند نمیگذارد، چون آنها می‌خواهند دنیای ما را به هم بریزند و بگویند ببینید نظام اسلامی نمیتواند دنیا را آباد کند.

وی هشدار داد: ما در کمیته امداد باید هوشمندانه و با عقل و برنامه، علمی و با حساب و کتاب عمل کنیم چراکه ما از اساس نظام و انقلاب دفاع میکنیم.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیر کمیته امداد طبس مبنی بر وجود ۸ مددکار گفت: کمیته امداد رئیس نمی‌خواهد و با رئیس و پشت میز نشستن و معاون نمی‌شود بلکه باید راحت و خاکی و با خضوع در برابر بی نواها باشیم و اگر میخواهیم امداد بزرگ شود باید در برابر این خانواده ها افتاده و متواضع شویم، افراد تحت پوشش انسان های بزرگی هستند.

وی گفت: کار کمیته امداد از برهان و متن قرآن است و جان انقلاب ماست، آن را اداری و کارمندی نکنیم ما باید امداد را وابسته به مردم کنیم مردم در کار خیر مشارکت کنند زکات خود را بدهند، اگر همه زکات و صدقه بدهند و مشارکت کنند فقیری نمی‌ماند و جامعه ای که انفاق میکند متعالی می‌شود.

رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: گزارشی که آقای رفیعی دادند در مجموع قابل قبول بود ولی در طبس ما نمی‌پذیریم، ما طبس را محروم نمی‌دانیم، طبس کاری کرده که معجزه الهی آنجا اتفاق بیفتد و ریگ های بیابان طبس، به امر خدا قیام کردند و در اینجا فرزند گرامی حضرت موسی بن الکاظم(ع) آرمیده و چه کرامتی مردم و شهدای طبس پیدا کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود به آمار تحت پوشش کمیته امداد طبس اشاره کرد و گفت: ده درصد تحت پوشش برای طبس زیاد است، باید همت کنید این عدد به نرم کشور برسد و خوب نیست بگوییم کشور ۶ درصد و طبس ده درصد است این یعنی به طبس بیشتر کمک میکنیم و این تفکر اشتباهی است که فک کنیم با فقیر نشان دادن جایی کمک های بیشتری به آن میشود.

وی خاطرنشان کرد: باید نشان دهیم طبس دارد از محرومیت خارج می‌شود بنابراین شما باید در درصد مددجویی به نرم کشوری برسید و این چیزی است که من از شما میخواهم.

فتاح ادامه داد: منطق خروج از امداد وظیفه همه شماست امداد جایی دائم برای ماندن نیست یک اورژانس است میاید کمی تر و خشک میکنند و به او میرسند و میرود
یادمان نرود هر کس آمد بماند، نداریم، ما حتما آمار مددجویان امداد را به فضل خدا کاهش میدهیم تا کسانی که واجب تر و مستحق تر هستند بیایند.

وی افزود: کمک ها را بیشتر به طرف موردی ببرید مثلا یکی مشکل خانه دارد مشکل او را حل کنیم و بگوییم برو همچنین در موارد دیگر مثل درمان، تحصیل، ازدواج یا غیره، برای چه میخواهد اینجا بماند امداد جایی خوبی برای ماندن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت انصافا دارد سعی خود را میکند ولی ما نمیخواهیم وابسته به دولت و نفت باشیم دولت مشکلات خودش را دارد ما باید وابسته به مردم باشیم لذا باید درآمدهای مردمی را اضافه کنید، وقتی آمار را کم کنیم و درآمد را زیاد کنیم حل میشود.

وی در خصوص کمک جهیزیه در طبس گفت: ما ۵۰ فقره سهمیه اضافه میدهیم و این ۵۰ نفر در صف جهیزیه نمانند و اینها را صفر کنید.

وی ادامه داد: ۶۵ نفر متقاضی مسکن در طبس داشتیم که خواهشم از معاون محترم استاندار و شهردار و اعضا شورای شهر این است که شما زمین با مجوز به ما بدهید و ما یک خانه روی آن بگذاریم و تحویل دهیم زمین با مجوز برای متقاضیان شهر بدهند و کمیته امداد طبس همه ۶۵ خانه را میسازند.

وی در خصوص وام اشتغال گفت: هر چقدر سهمیه بانک هاست شما جذب کنید و بانک ها از این نوع وام ها بدهند سهمیه ای برای طبس خواهیم داد که یک مقدار وام اشتغال را تقویت کنند و اشتغال و مسکن منتهی به خروج از امداد شوند.

وی با ابراز خرسندی برای حضور در طبس گفت: خیلی خوشحالم که به دعوت آقای امیرحسنخانی به طبس آمدم و به روحیه متواضع مردم و آرامش طبس علاقه دارم، این آرامش ثروتی است که نصیب طبس شده است.

پرویز فتاح گفت: اصل کار ما دست گرفتن و بلند کردن است و محرومین ما توان انجام کار را دارند و از بد حادثه به کمیته امداد آمدند، تفکر ما این است همه اینها باید بروند آموزش ببینند ما یک وام قرض الحسنه به آنها بدهیم و یاد بدهیم کشاورزی دامداری و کار خدماتی کنند فرش ببافند کار خانگی یا هر کاری بلدند و عزت اینها زمانی شکوفا میشود که از پوشش امداد بیرون بیاینند.

وی در پایان خواستار همکاری برای تشکیل و راه اندازی صندوق قرض الحسنه در طبس شد.

دیدگاهی در “اختصاص ۵۰ فقره سهمیه جهیزیه و ۶۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد طبس

  1. با سلام لطفا به کمیه امدادی ها بفرمیه که این جهازیه ها به چه کسانی تعلق مکیره (تحت پوششی – معسر – مستمند – به کی ) یا ایکه از قبلا مشخص بوده و اسماشو نوشته بوده ولی هر چی بوده خدا پدرش بیامرزه و دست شما ها هم درنکنه کار چهارتا هم که را افته غنیمته ممنون شما مسولینم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =