بیش از ۴هزار رأس دام علیه بیماری تب برفکی در شهرستان طبس واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: از ابتدای شروع طرح تب برفکی در جمعیت دام سنگین بیش از ۴ هزارگاو وگوساله علیه این بیماری واگیر و خطرناک توسط۵ اکیپ شبکه دامپزشکی شهرستان طبس با واکسن بریلیانت واکسینه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار عفونی و بشدت واگیردار است، این بیماری به لحاظ شدت خسارات اقتصادی وتبعات اجتماعی یکی از موانع در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.

دکتر محمد جلال هادیان افزود: در راستای پیشگیری از سرایت این بیماری از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین بیش از ۴هزار دام با برنامه ریزی وبصورت ضربتی با واکسن بریلیانت ایمن سازی گردیدند.

وی افزود: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در واحدهای دامداری موثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری واگیر است.

جزای نقدی وتحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری برای متهم به حمل شتر غیر مجاز در شهرستان طبس

شعبه دادگاه کیفری دو شهرستان طبس برای حمل کننده ۱۰نفر شتر فاقد مجوز بهداشتی حمل رای صادر کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس با بیان این خبر افزود: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماریهای واگیر دار و مشترک بین انسان و دام یکدستگاه کامیون حامل ۱۰ نفر شتر فاقد مجوز حمل بهداشتی که به مقصد اصفهان در حرکت بود با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی توقیف و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد .

دکتر محمد جلال هادیان ادامه داد: پس از ارجاع پرونده شعبه ۲دادگاه کیفری شهرستان طبس با توجه به گزارش مراجع انتظامی ،اظهارات نماینده حقوقی شبکه دامپزشکی، تحقیقات انجام شده از ماموران گزارش دهنده ودفاعیات متهم رای خود راصادر نمود و به استناد مواد۳،۵و۶ قانون سازمان دامپزشکی کشور ،متهم را به پرداخت جزای نقدی وتحمل سه ماه ویک روز حبس تعزیری درجه هفت محکوم کرد.

وی گفت: نظر به اینکه متهم فاقد سابقه کیفری می باشد با رعایت بند ث ماده ۳۸قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲و رعایت تعرفه های جدید خدمات قضایی مصوب ۱۳۹۵مدت حبس تعیین شده به سه میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =