رعایت حقوق موقوفات از وظایف شرعی هر انسانی است/ بقاع متبرکه امامزادگان محور صدور و تقویت اسلام هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: باید توجه کرد که موقوفات متعلق به شخص نیست و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است و باید حقوق موقوفات پرداخت شود.

به گزارش طبس نیوز از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس، حجت الاسلام و المسلمین دادخدا خدایی ظهر امرور با تأکید براهمیت توجه به «سنت حسنه وقف» اظهار داشت: رعایت حق و حقوق موقوفات از وظائف شرعی هرانسانی است.

وی عمل به نیت واقفان را مهم دانست و یادآور شد: مصرف نذورات در محل مورد نظر و طبق نیت واقف موجب جلب اعتماد عمومی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: مهم آن است که حقوق موقوفات پرداخت شود و مردم باید به این مسئله توجه کنند که موقوفات متعلق به شخص نیست و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است.

خدایی با تأکید بر این که انسان باید بیشترین توجه را به سنت حسنه وقف داشته باشد و کوچک‌ترین غفلت در این خصوص عقاب دنیوی و اخروی را برای وی به دنبال خواهد داشت، افزود: وظیفه روحانیون و مبلغین و موثرین جامعه در این راه، بیان احکام شرعی وقف و آشنا ساختن مردم با امور شرعی و آثار وضعی موقوفات است.

وی عنوان داشت: بقاع متبرکه امامزادگان محور صدور و تقویت اسلام هستند و وجود بقاع متبرکه سبب صدور اسلام به سراسر جهان شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس اظهار کرد: بقاع متبرکه امامزادگان باید فضا و بستری آرام برای آرامش مردم باشد.

خدایی یکی از مصادیق بارز ترفیع ذکر خدا را بقاع متبرکه دانست و افزود: امامزادگان در حفظ، صیانت و احیای اسلام خصوصا تقویت جایگاه معنوی زندگی جامعه نقش مهمی داشته و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی‌(عج) آماده می‌کردند.

وی تصریح کرد: باید از زحمات و خدمات امامزادگان تجلیل کنیم چرا که آنها سبب صدور اسلام به سراسر جهان شده‌ و در واقع صدور اسلام از زحمات و تلاش‌های سلسله انساب و احفاد ائمه(ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس یادآور شد: متولیان امور بقاع باید زمینه را برای مردم آماده کنند و با برنامه‌ریزی‌های صحیح در این اماکن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برسند.

خدایی ادامه داد: امروز یگانه شاخص و محور رجوع مردم این شهرستان برای تصفیه روح و درک آرامش روحی و معنوی بارگاه امامزادگان واقع شده در حریم و منطقه شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: ضریح هر بقعه که در حقیقت یادگار آل محمد(ص) در آن قرار دارد علاوه بر قداست، آیتی است برای اینکه آن بزرگواران متحمل زحمات زیادی برای به ثمر رساندن نهال اسلام شده‌اند؛ بنابراین باید به این آیت و یادگارهای آل محمد(ص) احترام مضاعف بگذاریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس از استقبال و حضور مردم شهر طبس در جوار بقاع متبرکه خصوصا در ایام محرم تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =