کمک ۷۰۰ میلیون ریالی مردم طبس برای برپایی موکب اربعین

سرپرست عتبات عالیات شهرستان طبس گفت: تاکنون مردم شهرستان طبس برای برپایی موکب در مسیر زائران اربعین حسینی در کاظمین مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال نقد و به میزان ۱۰۰ میلیون ریال غیرنقدی کمک نموده اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مجتبی محمدی سرپرست عتبات عالیات شهرستان طبس گفت: امسال برپایی موکبی برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین در شهر کاظمین به طبس واگذار شده است.

وی افزود: قرار است روزانه ۴ هزار نفر زائران ابا عبدالله در این موکب اطعام و هزار نفر زائر اسکان داده شوند که مجموعا در ده روز اربعین ۴۰ هزار نفر برای اطعام و ۱۰ هزار نفر برای اسکان میهمان این موکب خواهند بود.

وی در خصوص دلیل استقرار موکب طبس در شهر کاظمین گفت: واگذاری موکب در این شهر یکی به دلیل زیادی موکب ها در مسیر نجف تا کربلا و عدم نیاز در این مسیر و همچنین محروم بودن شهر کاظمین و دیگر به دلیل ارادت خاص طبسی ها و احساس قرابت و نزدیکی به حضرت موسی بن جعفر(ع) به واسطه وجود حرم شریف فرزند ایشان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس بوده است.

سرپرست عتبات عالیات شهرستان طبس گفت: کمک‌های زیادی از سوی مردم شریف و مذهبی طبس جمع آوری شده که تا کنون مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال نقد و به میزان ۱۰۰ میلیون ریال غیرنقد بوده است و مبلغ نهایی تا روز اعزام کاروان اعلام خواهد شد.

وی در خصوص زمان اعزام گفت: کاروان مشتمل بر پنج کامیون اقلام کمکی مردم و یک تانکر آب از تاریخ هجدهم تا بیستم آبانماه از طبس حرکت خواهد کرد و ان شالله از روز بیست و سوم پس از تجهیز آشپزخانه شروع به کار و تا پنجم آذر ماه در شهر کاظمین خواهد بود.

محمدی گفت: موکب با برپایی چادر و در اختیار قرار دادن پتو و زیر انداز و تامین آب و برق و سرویس بهداشتی، زائران اباعبدالله(علیه السلام) را در روزهای حضور در کاظمین اسکان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =