طبس فاقد مجتمع فرهنگی و هنری است

در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر طبس با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری بیشتر بین دو دستگاه گفتگو و عنوان شد که از مهمترین کمبودهای شهرستان در عرصه فرهنگ و هنر،نداشتن مجتمع فرهنگی و هنری است.

به گزارش طبس نیوز از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس، صبح چهارشنبه پنجم آبان، شهردار طبس به همراه رئیس شورای اسلامی شهر با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس در این دیدار ضمن تبریک انتصاب علیرضا عصاری، گفت: یک اداره به تنهایی نمی تواند از عهده انجام امور فرهنگی و هنری برآید و همه دستگاه های اجرایی باید در زمینه فرهنگی و هنری کمک کار ارشاد باشند.

محمد محمدیان افزود: ما آمادگی خود را برای هرنوع کمک به فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس اعلام می کنیم و امیدواریم با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها ،فعالیت های مثمر ثمری در فرهنگ و هنر داشته باشیم.

در ادامه شهردار طبس بیان داشت:علاوه بر شرح وظایف شهرداری که انجام امورعمرانی،فضای سبز و … است ،ما هم وظایف فرهنگی و ورزشی داریم که البته اعتبارات فرهنگی ما کم است اما با داشتن نیروهای خوب ارشاد و شهرداری می توانیم تعامل زیادی در برنامه های فرهنگی هنری داشته باشیم.

پیام بخشی طوسی افزود: در شهرداری کارگروه مشورتی فرهنگ و هنر تشکیل شده است که در آن از هنرمندان و کارشناسان فرهنگ و هنر برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری دعوت بعمل می آید و تصمیمات لازم گرفته می شود.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد تا با همکاری دیگر نهادها بتوانیم روحیه فرهنگی و هنری در شهرستان طبس را پرورش دهیم.

در این دیدار سرپرست ارشاد طبس، ضمن خیرمقدم گفت: شهرداری و شورای شهر در گذشته با ارشاد همکاری داشته اند اما در این دوره این همکاری پررنگ تر است و تلاش ما این است که فضای شاد و امیدوارانه ای را ایجاد کنیم.

علیرضا عصاری یادآورشد: رویکرد ما آموزش محوری است و این کار چند سالی است که در فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس خاطرنشان کرد: میزان سرانه فضای فرهنگی هنری در طبس پایین بوده و از مهمترین کمبود های ما،نداشتن مجتمع فرهنگی و هنری است که پیگیری برای رفع این مشکل آغاز شده است و همت مسئولان استانی و شهرستانی را نیز می طلبد .

عصاری در پایان گفت: نگاه ها به ارشاد اسلامی زیاد است و از سوی دیگر اعتبارات آن نیز از دیگر دستگاه های فرهنگی کمتر است اما امیدوارم بتوانیم برنامه های مشترک فرهنگی و هنری در طبس با همکاری شهرداری و دیگر ادارات فرهنگی انجام دهیم تا شرمنده مردم نباشیم.

در این دیدار محمدحسین اخوان صفار از اعضای شورای اسلامی شهر طبس و محمود عصاری مسئول واحد عمران شهرداری نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =