نرخ جمعیت در شهرستان‌های خراسان جنوبی منفی است

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم مددجویان در خراسان جنوبی زیاد است گفت: نرخ جمعیت در برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی منفی است که باید دولت در این راستا فکری اساسی کند.

به گزارش طبس نیوز از تسنیم، محمدرضا امیرحسنخانی ظهر امروز در مراسم تودیع معارفه مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور همراه بود اظهار داشت: بهزیستی ارگانی است که به مددجویان، معلولان و افراد کم توان ذهنی خدمت رسانی می‌کند و از دیرباز رویکرد خوبی در این نهاد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بعد از برنامه پنجم بخش خصوصی را هم بیشتر درگیر کرده است و خدمات خوبی تاکنون ارائه شده است افزود: دامنه خدمت بهزیستی با مشارکت‌های خیران افزایش یافته است.

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اورژانس اجتماعی که بر پا شد خدمات بیشتری توسط این نهاد انجام گرفت و همان طور که مشاهده می‌کنیم در بسیاری از استانها ادارات بهزیستی به عنوان آخرین دستگاه به حساب آمده اما در استان خراسان جنوبی به دلیل محرومیت و مشکلاتی که مردم دارند بهزیستی یکی از ادارات اصلی است.

حجم مددجویان در خراسان جنوبی زیاد است

امیرحسنخانی افزود: حجم مددجویان در استان خراسان جنوبی در مقایسه با دیگر استانها زیاد است و این گروه بیشتردر معرض آسیبهای اجتماعی هستند و خدماتی که سازمان بهزیستی کشور ارائه می‌کند باید به بهزیستی استان خراسان جنوبی متفاوت‌تر از دیگر استانها باشد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی خیرین زیادی وجود دارند اظهار داشت: در استانهای دیگر خیران به نیازمندان کمکهای زیادی می‌کنند و در این راستا نیاز نیست که سازمان بهزیستی با تمام وجود کمک کند اما در استان خراسان جنوبی با وجود اینکه خیرین وجود دارد اما باز هم می‌طلبد که بهزیستی کشور با تمام وجود به کمک آید.

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، سرایان بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز خیریه زیادی در استان داریم و با وجود خشکسالی‌ها و مشکلات خاص خراسان جنوبی این مؤسسات خیریه در قالبهای مختلف حضور دارند اما اگر بخواهیم وضعیت استان خراسان جنوبی را تغییر داده و سروسامان دهیم باید در زمینه مددجویان بهزیستی سازمان بهزیستی کشور بیشتر به ما کمک کند.

مسکن‌های نیمه تمام معلولان تکمیل شود

امیرحسنخانی افزود: مسکن معلولان و به ویژه مددجویان دارای دو معلول از اهمیت زیادی برخوردار است و این حرکت بسیار ماندگار است و با وجود اینکه هنوز در خراسان جنوبی بسیار از این مسکن‌ها نیمه تمام مانده است باید همت شود تا تکمیل شود زیرا تا کی قرار است هنوز پروژه‌های نیمه تمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در کمک‌رسانی به عتبات عالیات جزو استانهای نخست در کشور هستند اظهار داشت: ما را کمک کنید تا سازمان‌دهی بیشتری برای کمک خیرین به ویژه خیرین خارج از استان داشته باشیم.

نرخ مهاجرتها در خراسان جنوبی زیاد است

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی استانی است که کمترین تراکم جمعیتی در کشور را دارد اما بیشترین مددجو را دارد و باید دراین راستا به این استان کمک شود زیرا مهاجرت‌ها زیاد است.

امیرحسنخانی با بیان انیکه نرخ مهاجرت‌ها در خراسان جنوبی زیاد است افزود: در برخی از شهرستانهای خراسان جنوبی دارای نرخ جمعیتی منفی هستیم و مهاجرتها به قدری است که زاد و ولد دیده نمی‌شود و در شهرستان فردوس نرخ جمعیت آن منفی است و اگر کاری انجام ندهیم جمعیت را از دست می‌دهیم.

وی بیان کرد: با تأمین حداقل‌ها باید جمعیت را در مناطق مختلف خراسان جنوبی نگه داریم زیرا بیشتر حاشینه‌نشینان در استانهای تهران و خراسان رضوی از مردم خراسان جنوبی هستند و دولت باید فکری برای استان خراسان جنوبی کند و باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا از نظر امنیتی جمعیت را در این منطقه کویری نگه داریم.

نماینده مردم شهرستانهای فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده‌هایی که دارای یک فرزند معلول و یا بیشتر هستند باید کمک شوند و دولت باید کمک کند تا این خانواده‌ها زیر خط فقر قرار نگیرند.

دیدگاهی در “نرخ جمعیت در شهرستان‌های خراسان جنوبی منفی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =