برگزاری دومین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی در طبس

دومین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی در طبس باحضور آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در این اجلاس امامزداه طبس را نمونه موفق مدیریت اسلامی دانست و از مدیریت استان تشکر کرد که این اجلاس را در طبس برگزار کردند.

وی به نماینده ولی فقیه در استان آیت الله عبادی خیر مقدم گفت و حضور این شخصیت وارسته را در این اجلاس اتفاق بزرگی دانست وافزود: حضور ایشان سبب بهتر و پر محتواتر برگزار شدن این برنامه خواهد بود.

وی سپس به ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان طبس پرداخت وگفت: در شهرستان طبس ۲۰۸ نفر شهید، ۱۱ شهید گمنام ، ۵۰۲ جانباز و ۲۱ آزاده داریم.

وی تعداد روحانیت شهرستان را ۷۱ نفر، تعداد طلاب برادر ۴۸ نفر و طلاب خواهر را از سال هفتادو دو ۶۰ نفر و تعداد مساجد شهرستان را ۲۷۳ مسجد در کل شهرستان، بخشها و روستا ها ذکر کرد.

وی برپا داشتن نماز صبح به جماعت را دارای اهمیت بسیار دانست و افزود: در شهرستان طبس ۱۳ نماز جماعت صبح برگزار میشود که بسیار کم است و امید داریم که بیشتر شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: مسئولان نظام اسلامی مسئولیت سنگینی بر گردن دارند و مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید در صف اول نماز های جمعه و جماعت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان در دومین اجلاس استانی نماز در طبس گفت: ما باید از سیاست دین استفاده کنیم نه اینکه دین را بازیچه سیاست قرار دهیم، سیاست دین عدالت است.

وی ادامه داد: نعمت ها برخی جنبه مقدماتی دارند و برنامه باید ها و نباید ها به برنامه عبودیت تعبیر میشود عبودیت متمم همه نعمتهاست.

وی نعمتهای باری تعالی را دو نوع دانست و افزود: خداوند اول همه چیز آفریده برای ما و دوم نعمت متمم است، و کمال ما در یک چارچوب مخصوص قرار دارد.

وی گفت: رسیدن به سر منزل مقصود با بندگی حاصل می شود و عبودیت برای کمال بنده است و نفع بنده در آن است و خدا نیازی به آن ندارد.

حجت الاسلام عبادی با بیان این که عبودیت در معنی عام عبادت، نماز و روزه است خاطرنشان کرد: عدم موفقیت ما در این است ک برداشت اشتباهی داریم و کمتر سعی می شود که در یافتن عمق این موضوع سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: عبادت یک دایره وسیع دارد و آن این است که هر عملی از نظر کارشناسی وظیفه باشد در آن قصد قربت باشد این عبادت است و به این شکل و در این صورت عبادت تمام امور زندگی انسان را در بر می گیرد.

وی بیان کرد: انسان با ایمان و آگاه همه کارهایش را درست میکند زیرا میداند باید در محضر باری تعالی جواب دهد

وی با بیان این که تمام قرآن و وجود ما در سوره حمد خلاصه شده که در نماز خوانده می شود افزود: هر عملی در هر جا انجام می دهیم عمل فکری ذهنی یا جسمی باید برای خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر کسی خودش را دوست دارد عبادت کند اگر دوست ندارد رها کند هیچ آسیبی به خدا نمی رسد و اگر کسی بخواهد جوهره وجودی خود را درست بسازد باید عبادت کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی تراز نمازش از نظر خودش درست نباشد باید به حال خود گریه کند و خداوند دنیا را محل رشد انسان قرار داده است.

همچنین در این مراسم حسینی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر آثار نماز در قلب قرار بگیرد تهمت غیبت سخن چینی و تمام گناهان کم‌ می شود.

وی با بیان این که نماز آسیب ها را از بین می برد خاطرنشان کرد: اگر ما در یک محدوده جغرافیایی کاری و روشی اجرا کردیم که درصد نماز خوان ها بیشتر شد مشخص می شود کاری کردیم.

وی تصریح کرد: اگر نشد این شجاعت را داشته باشیم بگوییم نتوانستیم و روش ها را تغییر بدهیم.

حسینی گفت: روش برنامه ریزی، اجرا و سنجش و ارزیابی را تغییر دهیم که این بسیار شجاعت و جسارت می خواهد، نه در ظاهر بلکه در باطن تغییر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =