بسیجی آماده خدمت‌رسانی در تمام زمینه‌ها و مقابله با تمام هجمه‌ها

از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان این نظام دندان تیز کردند تا از هر روزنه ای برای نابودی آن استفاده کنند که در اینجا این نیروی مردمی بسیج است که برای حفظ و پاسداشت ارزش های نظام و انقلاب پیشقدم است.

به گزارش طبس نیوز، بسیج، واژه ای که در هفته ای که گذشت بیشتر نام آن را شنیدیم و در هفته بسیج عملا حضور آنان را به صورت سازمان یافته دیدیم.

بسیج در همه زمینه های فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، علمی و هر آنچه برای وجود یک جامعه ضروری است در آن نقش دارد و از آن ها محافظت می کند.

از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان این نظام دندان تیز کردند تا از هر روزنه ای برای نابودی آن استفاده کنند که در اینجا این نیروی مردمی بسیج است که برای حفظ و پاسداشت ارزش های نظام و انقلاب پیشقدم است.

با وجود همه تبلیغات سوء دشمن برای بسیج و هجمه های گوناگون علیه این نهاد پاک و مردمی اما فعالیت های بسیج روز به روز در حال گسترش است.

از جمله مهمترین بخش های آن بسیج سازندگی است که در این سال ها با برگزاری اردوهای جهادی و همچنین کمک به اشتغال زایی گامی بلند در راستای اقتصاد کشور برداشته است.

برگزاری حلقه های صالحین در پایگاه های مقاومت که تمرکز به بصیرت افزایی دارد از اقدامات موثر فرهنگی بسیج است که در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

تئاتر کانون بسیج هنرمندان برای نشان دادن تاریخ زنده اسلام است

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان طبس گفت: ماموریت بسیج ممانعت از رخنه دشمن است که بیشترین رخنه از طریق فرهنگی و هنری است به طور مثال رخنه از راه تجمل گرایی و مدگرایی، سبک زندگی غربی که خیلی ظریف و مرموزانه است.

خانم الاهی بیان کرد: زیرشاخه های مختلف کانون بسیج هنرمندان از جمله قسمت نقاشی، گلیم وقالی، خطاطی و گرافیک، شعر، تئاتر و موسیقی است که برای حفظ پایه های نظام و اسلام و جلوگیری از تک روی ها آن ها را سازماندهی و هدف‌دار می‌کنیم.

بازسازی واقعه غدیر کاری از هنرمندان بسیجی طبس

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بازسازی «واقعه غدیر» را انجام دادیم و خیلی مورد استقبال قرار گرفت که کار بچه های خوب تئاتر هنرمندان بود همچنین نمایشگاهی که در کنار این تئاتر بود و بسیار زیبا کار شده بود و اینها چیزی است که ماندگار است و در اذهان می ماند.

hh

وی ادامه داد: امسال همایش سه ساله‌های حسینی برگزار شد که آن هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی درخواست تکرار آن را داشتند اما چون مناسبتی و برای ایام عاشورا بود امکان اجرای مجدد نبود.

«باغ انگور» تا هفته آینده به روی صحنه می‌رود

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان طبس گفت: کار دیگری که در دست اجرا داریم و تا هفته آینده روی صحنه خواهد آمد به نام «باغ انگور» است و اینها کارهای هدف دار و برای نشان دادن تاریخ زنده اسلام است.

وی از استقبال بسیار خوب هنرمندان طبسی خبر داد و افزود: بسیج هنرمندان در کنار کار هنری کلاس های بصیرتی دارد و با حلقه های صالحین چه در حوزه احکام شخصی یا مسائل سیاسی کشور روشنگری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار طبس نیوز در خصوص آموزش دانش آموزان متوسطه بیان کرد: دانش آموزان این مقطع می خواهند جهت خود را پیدا کنند، استعدادهای بالقوه آنها زیاد است که می خواهند ببینند در چه جهتی به فعلیت برسانند.

وی افزود: رشته هنر پرخرج ترین است و کسی که هنرمند بسیجی میشود یعنی خود این استعداد را داشته و به مرحله خودشکوفایی رسیده و آن نیاز جامعه را احساس کرده و اکنون میخواهد به هم نوع خود کمک کند.

دانشجویان با خطر دور شدن از علم همراه با معنویت دچار هستند

فعال فرهنگی و عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز در خصوص ضرورت بسیج در دانشگاه گفت: متاسفانه با وجود کتب دانشگاهی که در آن به هیچ یک از ارزشهای انقلاب و اسلام اشاره‌ای نمی‌شود دانشجویان با خطر دور شدن از علم همراه با معنویت دچار هستند و این یعنی دور شدن از آرمان‌های اصلی امام(ره) و رهبرمان که بسیج این وظیفه مهم را در دانشگاه ایفا می‌کند.

فهیمه سادات حقانی در خصوص بازخورد فعالیت های بسیج دانشجویی اظهار داشت: به لطف خدا در چند سال اخیر با وجود اینکه خیلی‌ها تصور می‌کردند دیگر به دلیل زیاد شدن ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی کسی تمایل همکاری با بسیج را نخواهد داشت و حضور کمرنگ خواهدبود اما با اجرای فعالیت‌های متنوع در دانشگاه ها همچنان این روند رو به پیشرفت است و علاقه به همکاری در بسیج به خصوص واحد خواهران خوب است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، سیاسی، بصیرتی، ورزشی، به ویژه دایر بودن حلقه های صالحین، برپایی نمایشگاهای عکس،راه اندازی گروه هنری فروشگاهایی با محوریت خودکفایی، حجاب و کتاب از جمله فعالیت های بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور است.

بسیج دانشجویی فانوس روشنایی بخش/ بهترین قشر مبارزه با جنگ نرم دانشجویان هستند

میترا دانشی مقدم از دیگر فعالان بسیج دانشجویی به خبرنگار طبس نیوز در این رابطه گفت: بسیج دانشجویی تنها تشکل جامعی است که با انقلاب اسلامی به تمام معنا سنخیت ذاتی داشته و از ثمرات طیبه و از فرزندان شایسته آن محسوب می شود.

وی در ادامه بیان کرد: بسیج دانشجویی ریشه در بسیج عظیم میلیونی ملت فهیم ایران داشته و متعلق به تمام آحاد جامعه است و از طرفی به عنوان یک تشکل صرفا سیاسی متولد نشده است و جامعیت آن نیز مرهون همین امر است.

وی افزود: بسیج دانشجویی تشکلی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، عقیدتی و دفاعی و گاها نظامی می باشد که من برای خودم بسیج به خصوص بسیج دانشجویی را یک فانوس روشنایی بخش تلقی می کنم.

دانشی مقدم خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته در روند سیاسی و چه در فرهنگ و چه در اجتماع، دانشجویان نقش بسیار زیادی داشته اند، از تریبون های آزاد گرفته تا کرسی‌های آزاداندیشی و اردوهای جهادی و غیره تا مبارزه با جنگ نرم؛ جنگ نرمی که دشمنان با تمام قوا با استفاده از هرگونه ابزار علیه جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت می باشند.

وی افزود: بی شک بهترین قشر مبارزه با جنگ نرم دانشجویان هستند،  آن هم دانشجویانی بسیجی که مطالبه گر بوده و با روحیه بسیجی و تفکر بسیجی خود را افسران جنگ نرم می دانند.

حرف آخر

این تنها گوشه ای از هزاران فعالیت در بُعد فرهنگی بسیج در قالب چند پایگاه و در شهری دورتر از پایتخت است، اگر بخواهیم همه فعالیت‌های بسیج را به ویژه تاثیرگذاری آن در بین قشر نوجوان و جوان بنویسیم حتما قلمی به وسعت آن پیدا نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =