یادواره دو شهید شاخص در طبس برگزار شد

یادواره دو شهید شاخص سال ۱۳۹۵به نام های «محمد منتظر قائم» و شهیده «رقیه رضایی» شنبه شب در مراسمی با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد بلال شهرک مهر طبس برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام مرتضی علیپور در این مراسم گفت: رفتارهای شهدای ما سرفصل های زیادی دارد و ما به همه آن ها نیازمندیم اما آنچه این روزها بیشتر نیاز به آن احساس می شود و همه شهدا به دنبال آن بودند «تعیین نوع رفتار ما در برابر ظلم و نظام سلطه است».

وی اظهار کرد: دشمنان نظام سلطه سخنان و رفتارهای ریز و درشت همه شخصیت ها و مردم را محاسبه می کند اما ما رفتارهای دشمن را به صورت فله ای محاسبه می کنیم و گرایش های حذبی و مواضع سیاسی خود را دخالت می دهیم و رنگ های تبلیغاتی موسم انتخاباتمان را دخالت می دهیم.

وی افزود: چنین محاسبه ای قطعا خطاست و این همان هشداری است که رهبر فرزانه ما از آن به عنوان «خطای محاسباتی» یاد کردند.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور گفت: شما ظلم را در عراق، سوریه، بحرین، یمن، فلسطین، لبنان می بینید چرا برای خوشایند نظام سلطه و جلب نظر مجامع بین المللی سکوت می کنید؟

وی گفت: شما با این سکوت و لبخند ها و دست دادن ها همکار ظالمان شده اید و ته دل حزب الله را خالی کردید.

وی ادامه داد: سلطه گران وحشت آفرینی و آتش افروزی کردند اما شما به خاطر مصالحی حتی یک بیانه ندادید و حتی در رسانه ها هم محکوم نکردید.

وی با اشاره به نامه امام سجاد (ع ) به محمد بن مسلم زُهْری افزود: فرمایشات امام سجاد (ع) در این نامه نسخه امروز ماست.

حجت الاسلام علیپور بیان کرد: این سوال ما تندروها، بی شناسنامه ها و ما تازه به دوران رسیده ها نیست بلکه سوال امام سجاد(ع) است که از محمد بن مسلم پرسید که ثمره نزدیکی و نشست و برخاست، دست دادن، لبخندها و معاهده ها و مکاتبات تو با ظالمین بنی امیه چیست؟

وی گفت: چون اکنون سخن از برجام های دو و سه و احتمالا بعد آن نیز هست عرض می کنم در منطق امام سجاد(ع) نوشتن برجام مهم نیست دیدن فرجام مهم است.

وی افزود: نوشتن برجام نامش «کتابت» ولی دین فرجام نامش «بصیرت» است.

وی اظهار کرد: آنچه پشت شهدای ما را میلرزاند خطاهای محاسباتی ماست و یقینا هر کسی که گرفتار خطاهای محاسباتی شود مجرای نفوذ دشمن قرار گرفته است.

وی افزود: برای این که دچار خطای محاسباتی نشویم نباید گول تحصیلات، سابقه و کف و هورای هواداران نشویم.

حجت الاسلام علیپور گفت: کسانی که منطق شهادت را میفهمند وظایف و تکالیفی دارند.

وی افزود: گاهی مراسمات مرتبط با شهدا محفل ذکر نام است و گاهی هم محفل ذکر نام شهدا و هم ذکر «مرام» شهداست.

وی بیان کرد: هیچ شهیدی چشم انتظار برپایی محفل آلاله های شهید نیست تا در آن محفل نام او تکرار شود و بر روی زبان ها بیفتد.

وی ادامه داد: بی گمان همه شهدای عزیز ما منتظر اند تا ببینند آیا ذکر نام شهید در کنار ذکر مرام شهید نیز هست یا خیر و فقط ذکر نام است.

وی گفت: رفتارشناسی شهدا به جای آنکه یک درس به نام یک شهید در یک کتاب باشد باید حداقل یک واحد درسی در سطح آموزش عالی باشد.

وی تاکید کرد: رفتارشناسی شهدا باید از مسجد، هیات، مزار و گلزار به کوچه، خیابان، اداره، ارگان ها، پارک، خانه و خانواده گسترش پیدا کند.

علیپور افزود: وقتی در ادارات و نهادها قدم ها و قلم ها بر اساس مرام شهید می چرخد اگرچه نام هیچ شهیدی بر زبان جاری نشود و تمثال هیچ شهیدی در آن اداره و ارگان عَلم نشود، آنجا در حقیقت یک یادواره شهدا برپاست.

وی ادامه داد: وقتی در مجموعه یک خانواده شهیدانه رفتار می کنند آنها در حقیقت همواره به برپایی یادواره شهدا مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: کوچه ها، خیابان ها، پارک های زیادی را می بینید که از نام شهدا خالی نیست اما از مرام شهدا خالی است.

وی با بیان این که علم و دانش و سابقه وغیره نمی تواند سلامت رفتار ما را تضمین کند افزود: ضامن رفتار همه ما همان سیره و مرام شهدای عزیز ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =