امام جمعه طبس: همه باید به تولیدات داخل شهرستان کمک کنند

امام جمعه طبس در شورای اداری با بیان لزوم توجه به تولیدات داخل شهرستان از مسئولان و مردم خواست تا با حمایت از تولیدات داخلی به رونق تولید داخل شهرستان کمک کنند.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم روز شنبه در شورای اداری شهر طبس با اشاره به تولیدات کشاورزی و صنعتی طبس افزود: مسئولین باید برای سرمایه گذاری، توسعه شهرستان و تولید در شهرستان جاذبه ایجاد و کمک کنند.

وی تصریح کرد: با ایجاد جاذبه سرمایه گذاران سرمایه گذاری خواهند کرد و در برخی موارد سرمایه گذارانی بوده اند که با مشکلاتی رو به رو شدند و رفتند.

امام جمعه طبس با بیان لزوم توجه به تولیدات شهرستان گفت: همه باید به تولیدات داخل شهرستان کمک کنند.

وی گفت: یکی از مواردی که متاسفانه حمایت نمی شود تولید سیمان در شهرستان طبس است که با وجود کیفیت خوب سیمان طبس، نمایندگان سیمان از خارج از شهرستان اقدام به واردات سیمان و عرضه آن می کنند.

وی افزود: باید معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و سایر مسئولین شرایط را برای مصرف تولید داخلی شهرستان فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیر برق سیمانی نیز در طبس تولید می شود اما تیر برق مورد نیاز از بیرجند یا مشهد توسط اداره برق وارد می شود که این خلاف انصاف است.

وی گفت: وقتی که سرمایه گذار در شهر طبس سرمایه گذاری کرده است و باید دلگرم شود و ایجاد اشتغال در خود این شهرستان می کند باید به او توجه شود و زمینه مصرفی تولیدات شهرستان در خود شهرستان فراهم شود و آنچه که در شهرستان تولید می شود را از جاهای دیگر وارد نکنیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم همچنین به مشکل فرآورده های لبنی در جوخواه نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از مشکلات پیش روی این واحد نیز باعث شده سرمایه گذار دلسرد شود و رها کند و این به نفع شهرستان ما نیست که باید بررسی شود.

وی با بیان این که در شهرستان طبس روزانه حدود ۴۰ تن شیر تولید می شود افزود: اگر این کارخانه راه اندازی شود دیگر نیازی نیست برای فرآوری شیر های تولیدی به بیرجند و سرایان و جاهای دیگر حمل شود و هزینه ایجاد کند.

امام جمعه طبس با اشاره به خشکسالی های متناوب در منطقه افزود: علاوه بر خشکسالی امسال درختان مرکبات و … دچار سرمازدگی شدند که باید توجه شود و خسارات جبران شود.

وی با گرامیداشت دهه وقف گفت: مساله وقف بسیار هائز اهمیت و مورد تاکید ائمه معصومین(ع) است.

وی ادامه داد: شعار این دهه «همه واقف باشیم» برگرفته از سیره پیامبر(ص) است و شایسته است همه واقف باشیم اگرچه چیز مختصری را وقف کنیم از ما به یادگار بماند.

وی با بیان این که موقوفات در شهرستان طبس از نظر کمی و کیفی در استان و کشور نمونه است خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم موقوفات افزایش یابد و از گذشتگان بیشتر به وقف توجه داشته باشیم و این روند کند نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =