مراکز آموزشی شهرک مهر طبس تا پایان سال تحصیلی تکمیل می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در برنامه رادیویی پرسمان در خصوص وضعیت شهرک مهر، تمهیدات بحران خشکسالی و پارک بانوان به سوال های شهروندان طبسی پاسخ داد.

به گزارش طبس نیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس امروز در برنامه رادیویی پرسمان به سوال های شهروندان طبسی پاسخ داد.

یکی از ساکنین مسکن مهر با تماس با برنامه پرسمان گفت: در طبس حدود پنج هزار نفر ساکن مسکن مهر هستند که اکثریت آنها را قشر جوان تشکیل میدهند و با این وسعت جمعیت و مساحت، فضای سبز مناسب در نظر گرفته نشده و رسیدگی نمی شود.

وی در ادامه صحبت خود گفت: از سال ۹۰ تا الان که ۵ سال است میگذرد فضای آموزشی آن نیمه کاره رها شده و فضای سبز هم اکنون به محلی برای تجمع زباله ها تبدیل شده است نبود سرعتگیر در کوچه های پر خطر مسکن مهر است.

فرماندار: فضای سبز و فضای آموزشی شهرک مهر در دستور کار است

طلائی مقدم فرماندار ویژه طبس در پاسخ به این شهروند طبسی گفت: مشکلات مسکن مهر عمدتا موضوع آموزشی و فضای سبز است، خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه بسیار ویژه ای را به موضوعات آموزش و پرورش دارد.

وی ادامه داد: اعتباراتی که امسال در کمیته برنامه ریزی در نظر گرفتیم نزدیک به ۳۲ میلیارد ریال در خصوص تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام اختصاص دادیم و امیدواریم با تخصیص کامل این اعتبارات در سال جاری بتوانیم اقدامات خوبی در موضوع آموزش و پرورش داشته باشیم.

فرماندار ویژه طبس گفت: در مسکن مهر شماره یک، ۳ میلیارد ریال اعتبار گذاشتیم و بنیاد برکت ۷ میلیارد ریال آن را پذیرفتند که برای تکمیل فضای آموزشی به این منطقه محروم کمک کنند.

وی ادامه داد: در مسکن مهر شماره ۲ فضای آموزشی نیمه تمام داریم که مبلغ ۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امسال مصوب گذاشتیم وپیگیر هستیم که سریعا ابلاغ شود و این دو فضای آموزشی تکمیل کنیم.

طلائی مقدم بیان کرد: پیش بینی من این است با توجه به جمیع تامین اعتباری در نظرگرفته شده تا پایان سال تحصیلی امسال شاهد بهره برداری از این دو فضای آموزشی باشیم.

وی در خصوص فضای سبز شهرک مهر گفت: زمینی در سمت راست ورودی مسکن مهر وجود دارد مقرر شد شهرداری تا قبل از پایان امسال آنجا را به فضای سبز تبدیل کند و وسایل بازی کودکان، سنگ جدول و المان های مناسب نصب شود.

وی افزود: در حاشیه سمت چپ مسیر ورودی به شهرک مهر پیاده رویی است که منتهی به دیوار شرکت زغالسنگ است و در گفتگویی که با مدیرعامل شرکت زغالسنگ داشتیم مقرر شد توسط این شرکت سنگ فرش شود.

وی تصریح کرد: شورای شهر و شهردار به شهرک های مسکن مهر، ولی عصر و زیباشهر که از نقاط محروم شهر ما هستند نگاه ویژه ای دارند و سعی میکنیم همه مناطق محروم در حوزه شهری رسیدگی شود.

یکی دیگر از مخاطبین رادیو پرسمان گفت: با توجه به خشکسالی های پیاپی برای قشر دامدار و کشاورز طبس چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای کشاورزان و دامداران شهرستان

فرماندار در پاسخ گفت: ما ۱۸ سال است که با بحران خشکسالی مواجه هستیم هر سال خشکسالی و بارش کم که در طبیعت اتفاق میافتد افت آب های زیرزمینی که داریم باید ۱۰ سال بعد از آن مداوم بارندگی باشد تا بتواند به آن شرایط قبلی برگردد اکنون محاسبه کنیم برای ۱۸ سال خشکسالی چه میزان باید بارندگی باشد ممکن است که یک قرن باید بارندگی داشته باشیم تا به شرایط ۱۸ سال قبل برگردیم.

مقام عالی دولت در شهرستان طبس گفت: شرایط اکنون برای کشاورزان دامداران و باغداران ما بحرانی است که باید برنامه اساسی انجام شود در مرحله اول عنایت خداوند متعال را میطلبد که دست به دعا برداریم تا باران ببارد.

وی افزود: در موضع اجرایی ما برنامه کوتاه مدت داریم، آمار بارندگی در شهر طبس کمترین میزان بارش در کل کشور مربوط به طبس و بشرویه است که در ستاد مدیریت بحران مستند شده است.

وی افزود: در این بخش هزاران میلیارد خسارت وارد شده مبلغ جزئی که دولت محترم اعتباری را در این موضوع قرار دادند انتظار داریم سهم طبس دیده شود.

وی گفت: دامداران ما تلفات بسیار زیادی دادند سطح زیر کشت باغداران بسیار کاهش پیدا کرده و یا کاملا خشک شده و افت شدید آب های زیرزمینی را داریم، عشایری که در بخش محروم بخش دستگردان داریم خسارت های زیادی را متحمل شدند.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: اعتباراتی که دولت میتواند در باب مقابله با پیشگیری یا هزینه های خسارت کمک کند را پیگیر هستیم که آنچه سهم طبس است را بتوانیم محقق کنیم و استاندار محترم نیز از تهران پیگیر هستند که سهم خوبی به شهرستان داده شود.

وی با اشاره به برنامه های بلند مدت گفت: در بلند مدت نیاز به کارهای اصولی و اساسی است که انجام شود از جمله تغییر نژاد دام و استفاده از دام هایی با مقاومت بیشتر و تولید گوشت و شیر بیشتر، تغییر الگوی کشت، اسکان عشایر برنامه هایی باید صورت پذیرد.

شنونده ای دیگر برای ورزش و استفاده بدون محدودیت برای پارک بانوان سوال کرد.

پارک بانوان

در هفته گذشته بازدیدی از پروژه ای به نام پارک بانوان داشتیم و خوشبختانه این پروژه شروع شده و قولی که آقای شهردار به ما دادند اینست که حداقل بخشی از قسمت دیوارکشی کل محوطه و بخشی از فضاهای ورزشی را بتواند امسال به بهره برداری برساند.

همچنین فرماندار ویژه طبس در پاسخ به پرسش یکی از همشهریان در خصوص چارت فرمانداری ویژه طبس توضیح داد.

وی گفت: در دیدار با مشاور معاون وزیر کشور این موضوع پیگیری شد.

وی افزود: چارت فرمانداری ویژه با نظر موافق وزارت کشو به سازمان اداره استخدامی کشور جهت تصویب ارسال گردیده و به محض تصویب آن به استانداری خراسان جنوبی ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =