واحدهای تعطیل تولیدی خراسان جنوبی توسط بسیج احیا می شود

دبیر پنجمین مجمع عالی بسیج قشر کارگری خراسان جنوبی گفت: ظرفیت های خالی و بدون استفاده واحدهای صنعتی استان به قرارگاه جهاد اقتصادی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای سرمایه گذاری و ایجاد طرح های جدید معرفی می شود.

به گزارش طبس نیوز، غلامرضا کریم زاده روز دوشنبه در پنجمین مجمع عالی بسیج قشر کارگری استان در طبس افزود: در بررسی های انجام شده حدود ۲۴ مجموعه تولیدی به دلایل مختلفی از جمله نبود صرفه اقتصادی طرح یا مشکل مالی ایجاد شده، تعطیل است که ساختمان چنین مجموعه هایی آماده واگذاری است.

دبیر پنجمین مجمع عالی بسیج قشر کارگری خراسان جنوبی گفت: ظرفیت های خالی و بدون استفاده واحدهای صنعتی استان به قرارگاه جهاد اقتصادی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای سرمایه گذاری و ایجاد طرح های جدید معرفی می شود.

وی افزود: شناسایی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی تعطیل و نیمه تعطیل و بررسی راهکارهای حل مشکل آنها، برگزاری جلسه با مدیران کل ادارهها مرتبط قشر کارگری و رفع مشکل کارگر از جمله اقدام هایی است که سال ۹۵ در دستور کار شورا بوده است.

وی تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از محصول تولیدی و معدنی استان در سال ۹۶ در دستور کار است که زمینه فروش محصول آنها را در فروشگاه های مرتبط با سپاه و بسیج استان فراهم کنیم.

وی یادآور شد: رویکرد جدید سازمان بسیج کارگری در خصوص مجامع و قشر مربوط به خود باعث شد شورای عالی از حالت صرف تشکیل جلسه خارج و باعث پویایی جلسات و رسیدن به نتیجه موضوع شود.

وی افزود: همین امر باعث شد تا در بررسی های انجام شده در میان شورای عالی قشر ۲۱گانه و در مجموع ۶۷۰ شورای قشر در کشور، شورای عالی قشر کارگری استان به عنوان شورای برتر ملی انتخاب و در جشنواره سراسری مالک اشتر به عنوان شورای برتر تجلیل شود.

همچنین رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری و مجمع استان در این مجمع گفت: اگر بسیج در عرصه اقتصاد وارد شود اقتصادی مردم سالار و مبتنی و متکی بر خواسته مردم خواهد بود.

مصطفی امیری با اشاره به شعار سال ۹۵ «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بیان کرد: اگر تولید در کشور به روز، ارزشمند و قابل عرضه باشد و کیفیت را ارتقا دهیم سهم بیشتری را از بازار جهانی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هرچه سهم بیشتری از بازار جهانی در اختیار داشته باشیم مردم بیشتر به ما وابسته خواهند شد و عملا در مسیر اقتصاد مقاومتی عده بیشتری را به تولید وابسته خواهیم کرد و در نتیجه کمتر نیاز به دیگران داریم و بیشتر وابستگی بیرونی ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به مشکل قشر کارگری جامعه افزود: باید برای حل مشکل آنها مطالبه گر باشیم و تا مطالبه نشود و تاکید و تکرار نشود، نقش اقشار کارگری در حاکمیت ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل حلقه های صالحین در واحدهای تولیدی صنعتی استان افزود: در این حلقه ها ضمن پرداختن به مسائل معنوی قشر کارگری، می توان به تولید محور بودن واحدها تاکید کرد و جدایی بین کارگر و کارفرما ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف در حلقه های صالحین این است که دیدگاه نیروهای کار را ارتقا دهیم که تولید برای خود آنهاست و با افزایش تولید بالاترین و بهترین کیفیت کار را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 11 =