ائتلاف بزرگ منطقه به برکت انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است

امام جمعه موقت طبس در بیان خطبه ها به حماسه ۹ دی و عوامل چگونگی آن و تحولات اخیر منطقه و نقش انقلاب اسلامی ایران در این تغییرات پرداخت.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام زنجانی طبسی در بیان خطبه های این هفته با اشاره به حماسه ۹ دی سال ۸۸ گفت: مردم بعد از ۸ ماه گیر و دار خیابانی که عده ای به وجود آوردند با یک بصیرت عمیق وارد میدان شدند.

امام جمعه موقت طبس افزود: آنقدر این حرکت با عظمت بود که در جایی میخواندم رادیو بی بی سی که دشمن ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است در آنجا اقرار کرده بود که بعد از تشییع جنازه امام(ره)، در ۹ دی از نظر جمعیت ایران به خودش ندیده است و این حرف خیلی مهمی است و در آن روز بساط توطئه گران برچیده شد.

وی بیان کرد: خارجی ها، استکبار و برخی از سازمان هایی که کارشان بلوا کردن و تغییر رژیم در دنیاست اینها در چند کشور توطئه های خود را اجرا کردند که گرفت در اوکراین، گرجستان و ارمنستان که مردم را در همان انتخابات به خیابان بکشانند و باعث سقوط نظام و دولتشان شود.

«انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»

وی ابراز داشت: همین الگو را آمدند و در ایران با یک اسم رمز به نام «تقلب» پیاده کردند و بعد خودشان در تظاهرات میدانی که در خیابان ها انجام میدادند شعار میدادند که «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، اما در ایران گونه، دیگری شد.

وی یادآور شد: در جریان فتنه ۸۸ سه جریان نقش داشتند که آن بلوا را به وجود آوردند یک جریان سلطه شامل آمریکا، اسرائیل، مستکبران که همه آنها نقش داشتند سفارت ها و جاسوس ها و رسانه هایشان کار میکردند.

وی افزود: جریان ضد انقلاب شناسنامه دار شامل منافقین که عده ای از آنها را گرفتند، سلطنت طلب ها و چپی ها شامل مارکسیست های اکثریت، اقلیت، حزب توده که نقش در این فتنه داشتند.

وی ادامه داد: سوم شامل جریان انقلابیون فرسوده و ریزش های انقلاب است، کسانی که پشیمان شده بودند از اینکه انقلاب کردند و از سفارت آمریکا بالا رفتند و مرگ بر آمریکا گفتند، این وا داده ها آمدند در این جریان دخالت کردند.

فریاد ملت مشت محکمی بر دهان فتنه گران

امام جمعه موقت طبس اظهار کرد: مردم ممکن بود در روزهای اول برایشان شبهه ایجاد شد، عده ای آنها را به شبهه انداختند از چپ و راست هم بودند روحانی و دانشگاهی هم بود حمایت میکردند بعد که به اشتباه خود پی بردند یکی یکی عقب آمدند.

وی خاطرنشان کرد: جوان های عزیز هشت ماه درگیری های خیابانی ماجرای فتنه به یک رینگ مشت زنی تشبیه میکنم، اینها آمدند وارد صحنه رینگ شدند تا به حساب خود بتوانند پیروز شوند.

وی افزود: اما جوان ها شما میدانید در رینگ مشت زنی چه اتفاقی میافتد هوک چپ و راست اینها را از پای در نیاورد بلکه فریاد ملت بود که آنچنان به دهانشان کوبید که همشان نابود شدند و با بصیرت مردم خوابیدند لذا مقام معظم رهبری از آن روز به عنوان «یوم الله» یاد کردند.

وی تاکید کرد: این یوم الله را ما باید هر سال گرامی بداریم انقلاب اسلامی و ایران را بیمه کرد اما بدانید توطئه تمام نمی شود.

فتنه بزرگتری در راه است بصیر باشید

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فتنه بزرگتر در راه است گفت: شخص بصیر کسی است که تشخیص بدهد فتنه آینده چه فتنه ای میخواهد باشد.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: متاسفانه اخیرا مشاهده کردیم که ۳۰ نفر از خائنین خارج نشین به ترامپ نامه نوشتند و خواستند که تحریم های ایران را تشدید کند و کاری کند که اینها سر کار بیایند که تعامل بیشتری با آمریکا خواهند داشت.

وی هشدار داد: این خائنین دست برنمیدارند همانطور که در سال ۸۸ همین کار را کردند و از آمریکا خواستند تحریم ها را تشدید کنند و او هم این کار را کرد.

ائتلافی بزرگ بدون آمریکا

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با شکل گیری ائتلاف منطقه ای بدون دخالت آمریکا و سازمان ملل امروز، تغییر و تحولاتی عظیمی در منطقه رخ میدهد.

وی افزود: با آزاد شدن حلب و ان شالله با آزاد شدن کامل موصل تغییراتی در منطقه ایجاد خواهد شد که ثمرات و برکات خوبی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از سال ۲۰۱۰ برای ضربه زدن به مقاومت، کسانی که در مقابل اسرائیل و استکبار ایستادند در منطقه مثل ایران و حزب الله و سوریه که در صف مقدم مقاومت بود آمریکا سعی میکرد به هر بهانه ای سلطه خود را در منطقه حاکم کند و لذا شروع به آشوب کشیدن منطقه کرد.

وی ادامه داد: طیف غربی شامل آمریکا و اتحادیه اروپا، طیف عربی شامل عربستان و قطر و امارات و کشورهای میکروسکوپی جنوب خلیج فارس و بعد ترکیه و دیگران و طیف عبری شامل اسرائیل و صهیونیست های یهودی وارد جریان شدند.

وی اضافه کرد: اینها دست به دست هم دادند و از سوریه شروع کردند و گروه های تروریستی را ساختند و از سراسر دنیا به ویژه اروپا اینها را روانه سوریه کردند همراه با یک تفکر بسیار خطرناک وهابی تکفیری، یکی یکی شهرها را گرفتند و تا نزدیک دمشق هم آمدند و دست به جنایاتی زدند که در بشریت کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه در این گیرو داد سوریه خط مقدم مقاومت است گفت: برنامه شان این است که این خط مقاومت و خط اول را بشکنند و این خط را در چهل کیلومتری ایران بیاورند و داعش را در آنجا بکارند و ایران را در ناامنی قرار دهند و بعد حزب الله را از بین ببرند تا نه ایران و نه سوریه بتواند به آن کمک کند

سرداران ایران به سوریه رفتند

وی عنوان کرد: سوریه تقاضای کمک مستشاری از ایران میکند و ایران سرداران خود را به سوریه میفرستد و در رایزنی هایی که با روسیه دارد کم کم پای او را به این ماجرا باز میکند، این اتفاقات رخ میدهد.

وی یادآور شد: حرم حضرت زینب(س) در معرض خطر و تهدید قرار میگیرد، اینجا دیگر سکوت جایز نبود عده ای از جوانان با غیرت حرکت کردند و امروز میبینیم که جنازه های مطهرشان تحت عنوان شهدای مدافع حرم بر دوش ملت غیور ایران هر روز تشییع میشود و نگذاشتند که تکفیری ها و داعشی های ملحد بخواهند به این حرم و حریم تجاوز بکنند.

امام جمعه موقت طبس ادامه داد: آمریکا جنگ های نیابتی را شروع کرد، داعش در عراق و سوریه و عربستان در یمن، منطقه را با جنگ های نیابتی خود به آتش کشیدند.

وی ابراز داشت: روسیه وارد این ماجرا شد، آمریکا به نیابت از جبهه غربی با روسیه مذاکره کرد، روسیه متوجه شد آمریکا قصد فریب آنها را دارد زیرا آتش بس را انجام میدهند از آن طرف به تروریست ها دستور میدهند نقض کنید و پیش روی کنید دیدند که آتش بس میکنند اما بلافاصله روز بعد شهر ها و جاهای حساس را میگیرند و سو استفاده میکنند و روسیه فهمید که آمریکا دارد دبه در می آورد و به او اعتماد نکرد.

وی ادامه داد: در همان زمان هواپیمای نظامی روسیه را ترکیه ساقط میکند و اوضاع بین دو کشور تیره میشود آمریکا بخاطر اینکه گوشمالی به ترکیه بدهد ناامنی و انفجارات در کشورش ایجاد میکند و بعد آن کودتا را که آمریکایی ها نقش اساسی در آن داشتند رخ میدهد.

وی ادامه داد: ترکیه فهمید از جانب آمریکا دور میخورد و به سمت روسیه آمد، کم کم مصر خود را از عربستان برید و وارد قضیه سوریه شد و به نفع سوریه وارد کارزار شد.

وی گفت: ابتدا محور روسیه و ایران به پیروزی هایی دست یافتند اما با ورود ترکیه یک اعتلاف جدیدی در منطقه شکل گرفت که شامل روسیه ایران و ترکیه بود.

وی خاطرنشان کرد:  این سه کشور برای پایان دادن به این مناقشات در منطقه و سوریه، جدای از آمریکا و شورای امنیت و سازمان ملل این ائتلاف را تشکیل دادند در صورتی که در همه ائتلاف های دیگر همه جا پای آمریکا را می بینید، اما اینها متوجه شدند اینها خائن هستند.

روسیه پا در رکاب معادلات جهانی

وی تاکید کرد: آمریکا در گروه خونیش خیانت است لذا آمدند آمریکا و سازمان ملل را از گفتگوهای صلح سوریه جدا کردند، که برکاتی دارد و از آن جمله اینکه حلب آزاد شد.

وی بیان داشت: امروز روسیه پا در رکاب کرده که بتواند نقش بیشتری در معادلات جهانی به ویژه در منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام زنجانی طبس اظهار داشت: اخیرا داعش در افغانستان دارد تهدید میکند، که باز ائتلاف دومی روسیه تشکیل داد که شامل روسیه چین و پاکستان است.

ائتلاف سوم روسیه با گروه فلسطینی

وی افزود: همین امروز یا فردا ائتلاف سوم به ابتکار روسیه با گروه های فلسطینی شامل حماس و جهاد اسلامی و گروه های دیگر قرار است تشکیل شود و در مسکو مشکلات خود را رفع رجوع کنند.

وی بسان کرد: این نشان این است که به دنیا باید بگوییم اثرات و برکات انقلاب اسلامی امروز به این شکل شده که سلطه آمریکا در منطقه متزلزل شده و ملت ها بیدار شدند و امروز منطقه به سمت یک بیداری دیگری حرکت میکند همراه با یک ائتلاف بزرگ که اینها همه به برکات خون شهدای ما و مجاهدت و رشادت های امام راحل و رهبری فرزانه و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت طبس به مناسبت های ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سالروز شهادت تیمسار سرلشکر منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی، شهادت حماسی شهدای هویزه، هفته ایمنی در برابر زلزله اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =