پاسخ امیرحسنخانی به اعتراض ها: کشاورزان عزیز شهرستان طبس نگران نباشند!

پس از اعتراض کشاورزان طبسی از نطق امیرحسنخانی در مجلس و پس از آن تصویب ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی برای شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان، کانال رسمی دفتر ارتباط مردمی دکتر امیرحسنخانی در طبس واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمدرضا امیرحسنخانی در نشست علنی نوبت عصر یکشنبه، ۱۲ دی ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ابتدا از وزیر کشور به ویژه ریاست سازمان مدیریت بحران به دلیل سفر به استان خراسان جنوبی و پیگیری بحث سرمازدگی تشکر می کنم.

نماینده مردم فردوس،سرایان،طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد می کنم رئیس سازمان برنامه و بودجه به موضوع سرمازدگی و شرایط غم انگیز ناشی از این معضل در استان خراسان جنوبی توجه کند.

وی ضمن تشکر از رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل اختصاص ردیف مشخص برای توسعه استان خراسان جنوبی در لایحه بودجه تصریح کرد: خشکسالی مشکلات بسیاری را برای استان خراسان جنوبی به وجود آورده و از وزیر راه تقاضا دارم پروژه راه فردوس – بجستان که مدت ۱۰ سال نیمه کاره رها شده است را به اتمام برساند زیرا تصادفات بسیاری در این محور رخ می دهد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: از وزیر بهداشت و درمان به دلیل توجه به اتمام بیمارستان نیمه کاره فردوس تشکر کرده و امیدوارم مسئولان راهکاری را در جهت افتتاح این پروژه در سال جاری اتخاذ کنند.

به گزارش طبس نیوز یاد نکردن امیرحسنخانی از شهرستان طبس و مشکلات کشاورزان و دامداران و وضعیت خشکسالی و سرمازدگی این شهرستان موجب اعتراضات کشاورزان طبسی در شبکه های اجتماعی شد.

در روز چهارشنبه و به فاصله سه روز از نطق محمدرضا امیرحسنخانی هیات دولت ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات ناشی از سرمازدگی برای شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان اختصاص داد.

پس از تصویب تسهیلات برای شهرستان حوزه انتخابیه به جز طبس اعتراض ها به امیرحسنخانی شدت بیشتری گرفت.

باز هم سر طبس بی کلاه ماند!

در اعتراض یکی از کشاورزان طبسی آمده است: در این کوران خشکسالی مقدار پولی که مقرر شده فقط برای کشاورزان فردوس و سرایان و بشرویه بپردازند و سر طبس بازهم بی کلاه!

وی ادامه داد: مگر کشاورزان طبس و عشق آباد و دیهوک و کریت و فهالنج و خسروآباد و … فرزند ناخوانده این تصمیم بوده اند که دیگر هیچ؟

وی افزود: درست است که سرما در منطقه ما کمتر بوده ولی لااقل برای ما هم کاش نطقی بیان می شد! کاش می گفتند که قناتها دیگر آبی ندارند و هیچ مدافعی هم ندارند.

این اعتراضات واکنش کانال دفتر ارتباط مردمی دکتر امیرحسنخانی طبس در شبکه اجتماعی تلگرام را به همراه داشت.

این کانال تنها این دو جمله را به نقل از امیرحسنخانی نوشت: کشاورزان عزیز شهرستان طبس نگران نباشند، اعتبارجبران خسارات ناشی از سرما زدگی برای شهرستان طبس محفوظ است.

عضو شورای شهر طبس: نگرانی کشاورزان را به نماینده انتقال دادم/ هیچ عمدی در کار نبوده است!

عضو شورای شهر طبس گفت: بعد از انتشار خبر اختصاص اعتبار برای خسارات ناشی از سرمازدگی از طرف هیات دولت به استان خراسان جنوبی و شهرستانهای فردوس،بشرویه و سرایان و عدم اشاره به نام شهرستان طبس اظهار داشت:بنده بر حسب وظیفه این نگرانی کشاورزان را به نماینده محترم مجلس آقای دکتر امیر حسنخانی انتقال دادم.

رسول عراقی افزود: آقای امیرحسنخانی در توضیح این نگرانی اشاره کردند که هیچ عمدی از اینکه نام طبس برده نشده در کار نبوده و چرا که وضعیت کشاورزی و مشکلات آن در شهرستان طبس کاملا مشهود است و بارها پیگیریها در خصوص این موارد انجام شده و تا حصول نتیجه هم دنبال خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی همچنین در خصوص توزیع اعتبارات گفته است: قطعا و یقینا به مردم شهرستان طبس و کشاورزان قول میدهیم که با همکاری و همراهی استاندار محترم از این اعتبارات سهم خسارت دیدگان طبس و بخشهای دستگردان و دیهوک نیز دیده شود.

وی همچنین عنوان کرده است که در تماسی که با آقای مسعود رضا بندگی دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی طبس داشته ایم توضیحات تکمیلی را در میان گذاشتیم.

سرما ۶۵ میلیارد ریال به محصول کشاورزی طبس خسارت وارد کرد

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مدیر جهاد کشاورزی طبس نیز پیش از این خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی شهرستان طبس در اثر سرمازدگی در فصل پاییز امسال را ۶۵ میلیارد ریال عنوان کرده بود.

داود بخشایی افزود: این میزان خسارت به ۲۶۵ هکتار از محصول زراعی و ۶۶۷ هکتار محصول باغی منطقه وارد شده است.

وی بیان کرد: خسارت محصولات زراعی شامل سبزی برگی و ذرت علوفه ای و محصول باغی نیز شامل زعفران، مرکبات، انجیر، انار، نهال خرما، محصول گلخانه ای و گل نرگس است.

وی ادامه داد: در بخش محصول زراعی حدود ۲۳ میلیارد ریال خسارت به سبزیکاران وارد شده است.

وی با بیان این که بیشترین خسارت با ۵۵ درصد مربوط به محصول زعفران است افزود: میزان خسارت وارده به زعفرانکاران منطقه از ۳۴ میلیارد ریال بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 1 =