اختلافات سه قوا به تریبون ها کشیده نشود/ بی علاقگی به ازدواج از پیامدهای مخرب بی حجابی

امام جمعه طبس گفت: افزایش بیماری های جسمی و روانی و افزایش برخی مرض های خطرناک در جامعه، بی علاقگی به ازدواج و افزایش طلاق از پیامدهای مخرب بی حجابی است.

به گزارش طبس نیوز، امام جمعه طبس در بیان خطبه های نماز جمعه ۱۷ دی ماه گفت: یکی از شرایط محقق شدن تقوا، نخوردن رباست.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم افزود: ربا و زیاده خواهی در امور دنیوی انسان را به جایی میکشاند که حتی به عنوان محارب خدا می رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ بیان کرد: این روز مصادف با اعلام کشف حجاب با دستور رضا شاه قلدر و اربابانش است.

خطیب نماز جمعه طبس تاکید کرد: در موضوع حجاب و عفاف به خصوص بانوان باید توجه کنند چرا که اگر خداوند آن را واجب کرده به نفع خود آنهاست و بی حجابی بلا به سر آنها می آورد و جامعه را به مصیبت دچار میکند.

وب با اشاره به روایات و سخن پیامبر گفت: آن مردی که اجازه میدهد زنش با بی حجابی و آرایش کرده در کوچه و خیابان و در ملا عام بیایید غیرت ندارد، آن کس که غیرت ندارد هیچ خیری در زندگی او نه در دنیا و نه در آخرت نیست.

وی هشدار داد: مواظب زن ها و دختر ها باشید و نگذارید با هر وضعیت در کوچه و خیابان و دانشگاه بیایند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در خصوص آثار و پیامدهای بی حجابی گفت: زنی که بی حجاب است ارزش ندارد و مردم به صورت عروسک به او نگاه میکنند و این به معنی سقوط ارزش زن است.

وی ادامه داد: افت تحصیلی، افزایش بیماری های جسمی و روحی و روانی و افزایش برخی مرض های خطرناک در جامعه، اذیت و آزارهای اجتماعی، بی علاقگی به ازدواج و افزایش طلاق از دیگر پیامدهای مخرب بی حجابی است.

امام جمعه طبس افزود: رشد منفی بهره وری و روآوردن به درآمدهای نامشروع از عوارض منفی بی حجابی است که باید مراقب بود و بیشتر به آن توجه نمود.

وی با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به طبس بیان کرد: مشکلاتی که در معادن، نیروگاه زغالسنگی و پرداخت عوارض دو درصد و غیره وجود دارد که امیدواریم این سفر و با توجه به قول هایی که داده شد عملی و منتج به نتیجه شود و لازمه آن پیگیری مسایل از اینجاست.

امام جمعه طبس به موضوع حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: تشکیلات های نظام باید دست به دست هم دهند و دنبال این مسئله باشند و امیدواریم مجازات لازم انجام شود و پول بیت المال برگردد.

وی بیان کرد: در این زمینه مشاهده میشود که سران سه قوه گاهی با هم مقداری اختلاف دارند و دشمن از این اختلاف سوء استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: سران سه قوه که همیشه کنار همدیگر هستند، ضعف ها و مشکلات را بین خودشان حل کنند و به تریبون های عمومی کشیده نشود.

وی ادامه داد: در این چند روز اگر توجه کرده باشید به دلیل همین صحبت هایی که انجام شده دشمنان در رسانه های خود سواستفاده میکنند که باید به آن توجه داشت.

وی به مناسبت های ولادت امام حسن عسکری(ع)، سالروز قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی، وفات حضرت معصومه(س)، ترور شهید احمدی روشن و سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =