باید از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود/ طبس باید قطب صنعت زغالسنگ کشور شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: مشکل ما در شهرستان طبس خام فروشی مواد است و باید فرآوری مواد به ویژه زغالسنگ در شهرستان انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدمهدی طلائی مقدم صبح یکشنبه در نشست خبری گفت: طبس، شهرستانی آرام و با ظرفیت بالایی است و آن پیچیدگی ها و شرایط سخت اجتماعی و سیاسی که تا پیش از انتصابم به من منتقل شد را ندارد.

وی افزود: مشکلات فراوان اقتصادی و عمرانی چیزی است که در شهرستان طبس آن مواجه هستیم.

وی بیان کرد: اگر ذهن یک مسئول درگیر مسائل سیاسی و حزبی شود در مدت کوتاهی پیچیدگی های زیادی در ذهن او خطور می کند و از پرداختن به مسائل اساسی و مهم دور می شود.

طلائی مقدم خاطرنشان کرد: همه گروه های سیاسی در شهرستان طبس بر روی مسائل اقتصادی و عمرانی وحدت نظر دارند و معتقدند نباید شهرستان از گردونه توسعه عقب بماند.

وی بیان کرد: همصدا و همدلی به این معناست که در خارج از شهرستان صدای واحدی به گوش مسئولین برسد و با ایجاد همصدایی، همدلی شکل می گیرد و می توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی با اشاره به بازنگری در سند چشم انداز توسعه شهرستان طبس افزود: این سند با محوریت آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در حال تدوین است.

وی افزود: اتحاد و یکپارچگی شهرستان طبس از اولین مواردی است که در سند چشم انداز طبس ذکر شده و این یک شعار نیست بلکه برای تحقق هر چه بیشتر این یکپارچگی راهبرد داشته باشیم.

وی پایتخت زغالسنگ کشور شدن طبس، توجه به خطوط ریلی، ایجاد پژوهشگاه معدنی و مراکز آموزش عالی مرتبط با معدن، لوکوموتیو، کشاورزی و گردشگری را از جمله عناوین مطرح شده در سند توسعه چشم انداز طبس برشمرد.

وی تصریح کرد: مشکل ما در شهرستان طبس خام فروشی مواد است و باید فرآوری مواد به ویژه زغالسنگ در شهرستان انجام گیرد.

طلائی مقدم با اشاره به تصویب جلوگیری از خام فروشی از قانون توسعه برنامه ششم در مجلس افزود: جلوگیری از خام فروشی از اولین مواردی بود که از این قانون در مجلس به تصویب رسید.

وی افزود: همه حرف ما نیز در شهرستان طبس جلوگیری از خام فروشی است.

وی همچنین توجه ویژه به انرژی های پاک از جمله خورشیدی و باد، توسعه دام پروری و کشاورزی صنعتی، توجه به مسائل زیست محیطی با محوریت یوز ایرانی را از دیگر موضوعات این سند عنوان کرد.

دیدگاهی در “باید از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود/ طبس باید قطب صنعت زغالسنگ کشور شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + دو =