خروج دام از شهرستان طبس ۶۰ درصد کاهش یافته است/ ایجاد خط انتقال گاز مستقیم به بخش دیهوک ضروری است

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: طبق گزارش ها خروج دام از شهرستان طبس نسبت به سنوات گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است و با حساسیت بیشتری خروج دام از طبس رصد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، فرماندار ویژه طبس گفت: در شهرستان وزشکاران بسیار خوبی داریم، ورزشکاران طبس علاقه مند، پیگیر، مصمم و مقام های بسیار خوبی دارند اما متاسفانه در امکانات و تجهیزات با مشکل مواجه هستند.

نتوانسته ایم به وزرشکاران پرتلاش طبس خدمات خوبی ارائه دهیم

سیدمهدی طلائی مقدم تصریح کرد: علی رغم وجود ورزشکارانی مصمم و پرتلاش در شهرستان، متاسفانه نتوانسته ایم خدمات خوبی به آن ها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: برای ورزش شهرستان برنامه دارم و اولین مورد امکانات و تجهیزات در همه بخش های شهرستان است.

بیکاری مشکل دوم شهرستان پس از خشکسالی

وی بیان کرد: معضل بیکاری مشکل دوم و از مهمترین مشکلات شهرستان طبس است که اکثر خانواده ها با آن مواجه هستند.

وی افزود: بنده هنوز دو ماه است که توفیق خدمت در شهرستان را داشته ام و در این مدت بیشتر فعالیت ها حول جمع آوری اطلاعات و شناخت بوده است.

وی ادامه داد: معجزه نمی توانم بکنم اما مطمئن هستم با برنامه و همراهی در شهرستان در سال آینده بخش عمده ای از مسائل و مشکلات نیروهای بومی را حل کنیم.

وی تصریح کرد: قطعا در چند ماه آینده در بخش های مختلف شهرستان جذب نیرو خواهیم داشت.

دستاورهای سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به طبس

فرماندار ویژه طبس گفت: از همه کسانی که در انجام سفر وزیر به طبس نقش داشتند تشکر می کنم.

وی افزود: در خصوص پژوهشکده وزیر دستور آن را صادر کردند که هر گونه همکاری با شهرستان انجام شود و صورت جلسه آن نیز به صورت مکتوب فرستاده شده است و باید برای تحقق ایجاد پژوهشکده پیگیر باشیم.

وی ادامه داد: موضوع اختصاص دو درصد عمران و آبادنی شهرستان نیز تحقق پیدا کرد و مشکلی در این زمینه نداریم.

طلائی اظهار کرد: موضوع طرح جامع زغالسنگ کشور با محوریت طبس، موضوع فاینانس معدن پروده چهار و پرداخت ۱۵ درصد مشارکت آن توسط ایمیدرو از جمله موضوعات دیگری بود که در این سفر تحقق یافت و بررسی شد.

وی افزود: یکی از دیگر از مهمترین تصمیمات گرفته شده بازگشت زیرساخت ها از بخش خصوصی به دولتی بود.

وی تصریح کرد: در زمان واگذاری شرکت زغالسنگ طبس به بخش خصوصی اتفاق ناخوشایندی که رخ داده و شاید در این خصوص دقت نشده است واگذاری زیرساخت ها به این بخش بود.

وی ادامه داد: نگهداری این زیرساخت ها هزینه بسیار هنگفتی دارد که شاید بخش خصوصی توان پرداخت آن را نداشته باشد اما دولت میتواند آن را مدیریت کند و از طرفی مدیریت واگذاری زیرساخت ها به سایر متقاضیان و سرمایه گذاران توسط دولت راحت تر است.

فرماندار ویژه طبس گفت: بر اساس توافقی که صورت گرفت مقرر شد تمام منابع و زیرساخت های واگذار شده به بخش دولتی برگشت داده شود و در قبال آن هر چه قیمت گذاری شده از معادن به بخش خصوصی واگذار شود.

طرح دهگردشی در روستاهای طبس توسط مسئولین انجام می شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران طبس در خصوص برنامه حضور مسئولین در مساجد گفت: این برنامه که اخیرا اجرا شد و در آینده هم ادامه خواهد یافت با هدف اصلی ایجاد و تقویت همدلی و همصدایی است.

وی با اشاره به طرح دهگردشی گفت: دهگردشی طرح بسیار خوبی است و برنامه ریزی شده هفته ای یک روز سرکشی به روستاها داشته باشیم و دعوت می کنیم از امام جمعه محترم که در این بازدیدها در خدمت ایشان هم باشیم.

 ایجاد خط انتقال گاز مستقیم به بخش دیهوک ضروری است

وی در خصوص گازرسانی به بخش دیهوک طبس گفت: مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در سفری که به طبس داشتند قول دادند مناقصات آن را قبل از بهمن ماه برگزار کنند.

وی افزود: با توجه به آینده و سمت و سویی که در دیهوک می بینیم به جز ایستگاه CNG که می خواهد خود شهر را گازرسانی کند پیشنهاد داریم که خط انتقال حتما برای این بخش پیگیری شود تا خط انتقال گاز مستقیم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قطعا در آینده متقاضیان زیادی برای گاز در این بخش خواهیم داشت.

وی گفت: متاسفانه در خطوط انتقالی که تا اصفهک بوده پیشبینی لازم انجام نشده و از آن به بعد به لحاظ قطر و ظرفیت لوله ها قابل انتقال نیست اگر بخواهیم این طرح برای دیهوک انجام شود باید دوباره چه از سمت طبس یا بشرویه خط انتقال برده شود که پیگیری خواهیم کرد این اتفاق بیافتد.

مسائل زیست محیطی نیروگاه حرارتی طبس کارشناسی می شود

وی گفت: در موضوع مسائل زیست محیطی نیروگاه حرارتی شخصا ورود کردم و چون موضوع بسیار حساسی است از کارشناسان مختلف مشاوره های مختلف میگیریم.

وی ادامه داد: از کارشناسان نظر گرفته خواهد که آیا آلایندگی صحت دارد یا خیر؟ اگر دارد آیا راهکاری دارد که بتوانیم آلایندگی را حداقلی کنیم یا از بین ببریم؟

وی افزود: اگر در نهایت به این نتیجه برسیم که موضوع آلایندگی به هیچ عنوان قابل حل نباشد باید سبک سنگین کنیم که وجود نیروگاه کار خوبی است یا خیر.

وی تصریح کرد: قطعا هر اقدامی که در این خصوص انجام شود با نظر کارشناسی خواهد بود نه تصمیم احساسی و کاملا کارشناسی شده این موضوع را پیگیری می کنیم.

۶۰ درصد خروج دام از شهرستان طبس کاهش یافته است

وی در خصوص قاچاق و خروج دام از شهرستان افزود: طبق گزارش ها خروج دام نسبت به سنوات گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است و این آماری بود که هم شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی طبس دادند.

وی گفت: در جلسه ای که اخیرا به همین منظور برگزار شد عنوان شد اگر خروج همین میزان برای شهرستان مشکل ایجاد می کند از راه های ممکن و دستگاه های ذی ربط ورود پیدا کنیم.

وی افزود: دامپزشکی اعلام کرد در برخی موارد برای تامین گوشت سایر نقاط و انتقال دام از مرتع به مرتع دام پزشکی مجوز صادر می کند.

وی تاکید کرد: با حساسیت بیشتری این موضوع رصد خواهد شد و نیایند به بهانه انتقال از مرتع تا مرتع مجوز بگیرند و  دام به کشتارگاه و سایر نقاط منتقل شود و کسانی هم که مجوز انتقال ندارند مقرر شد نیروی انتظامی با حساسیت موضوع را پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =