نیاز طبس به سرمایه گذار در بخش های فرآوری معادن و خدمات/ دیهوک از بخش های محروم در شهرستان، استان و کشور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با بیان این که در بخش فرآوری معادن و خدمات نیاز به سرمایه گذاری داریم افزود: با توجه به افزایش قیمت زغالسنگ اکنون سرمایه گذاری در این بخش مقرون به صرفه است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در جمع مردم شهرک پایین محله در مسجد امام حسین(ع) گفت: من این افتخار را دارم که دوران کودکی و نوجوانی خود را در این محله سپری کرده ام.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولین به مردم افزود: مردم با انتخابات در اداره کشور سهیم هستند و نقش خود را ایفا می نمایند.

وی ادامه داد: پس از انتخابات نیز رئیس جمهور و پس از آن استانداران، فرمانداران و بخشداران انتخاب می شوند و همه نشان از نقش مردم در این خصوص است.

طلائی مقدم گفت: پاسخگویی مسئولین به مردم مورد تاکید ریاست جمهور است و ما نیز این مهم را وظیفه خود می دانیم.

وی افزود: سعی می کنیم به مردم پاسخگو باشیم و به انتقادات و دیدگاه ها با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار داریم پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: اگر در مقابل مردم پاسخگو نباشیم عملکرد ما جز تباهی چیزی نخواهد داشت.

معاون استاندار وفرماندار ویژه طبس گفت: در پاسخ به کمبود امکانات آموزشی در شهرک پایین محله طبس افزود: ما نیز این مورد را قبول داریم و می پذیریم.

وی ادامه داد: این موضوع نه تنها مختص به این محله بلکه مربوط به کل شهرستان است و شهرستان طبس در مقایسه با بسیاری از نقاط کشور از محرومیت رنج می برد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است افزود: توجه به آموزش و پرورش توجه به تربیت انسانی است.

وی بیان کرد: سعی می کنیم کمبود های امکانات آموزشی را با اعتبارات و همراهی خیّرین جبران کنیم.

وی در خصوص پروژه احداث داروشفای حضرت فاطمه(س) گفت: این پروژه در خیابان آیت الله واعظ طبسی احداث می شود.

طلائی مقدم در پاسخ به تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شرکت کانسرام گفت: مشکلات این کارخانه و کارخانه سیمان داخلی است و مربوط به دولت و تسهیلات نمی شود چرا که در این خصوص بیشترین همکاری با آنها شده است.

وی ادامه داد: به آن ها اخطار داده ایم که اگر مطالبات پرداخت نشود از طریق حکومتی وارد خواهیم شد و در این خصوص روز سه شنبه جلسه ای با این کارخانه ها خواهیم داشت که امیدواریم همکاری لازم را به عمل آورند.

وی همچنین در خصوص حقوق معوق کارگران راه آهن شرق گفت: این کارگران تا پیش از این ۶ ماه حقوق معوق داشتند که با پیگیری ها و تدابیری که اندیشیده شد به سه ماه معوق کاهش یافت و امیدواریم هر چه سریعتر مشکل کارگران و کارمندان این اداره کل به ویژه کارگران شرکتی آن حل شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس فرودگاه، ایستگاه راه آهن، خطوط مواصلاتی شهرستان را از جمله ظرفیت های آن برشمرد و گفت: با این وجود طبس به مشکلاتی از قبیل خشکسالی های پی در پی، جاده های خطرناک، معضل بیکاری و… دچار است.

وی با تاکید بر همدلی و وحدت برای حل مشکلات شهرستان گفت: اگر وحدت و همدلی اتفاق بیفتد و صدای واحدی از طبس به گوش استان و پایتخت برسد در بسیاری از موارد موفق خواهیم بود و مطالبات مردمی شکل خواهد گرفت.

وی با تاکید بر محرومیت بخش دیهوک طبس افزود: دیهوک از بخش های محروم در شهرستان، استان و کشور است.

وی ادامه داد: در این بخش هنوز پست ۱۳۲ برق دیهوک راه اندازی نشده است و گازرسانی نشده است، آب شرب دیهوک با مشکل مواجه است.

وی تاکید کرد: شهرستان طبس با این ظرفیت های عظیم معدنی استحقاق بسیار بیشتر از این ها را دارد.

وی با بیان این که در بخش فرآوری معادن و خدمات نیاز به سرمایه گذاری داریم افزود: با توجه به افزایش قیمت زغالسنگ اکنون سرمایه گذاری در این بخش مقرون به صرفه است.

طلائی مقدم گفت: نباید بنشینیم که دیگران برای ما نان آور باشند و خود جوانان طبسی کارفرما باشند و این با همت جوانان شدنی است.

وی ادامه داد: هر جوان طبسی که بخواهد در هر بخشی فعالیتی را آغاز کند قطعا از او حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامپروران در شهرستان طبس و مشکل خشکسالی گفت: سهم خوبی از اعتبارات در این خصوص به طبس تعلق گرفت که طی دو مرحله به شهرستان پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =