تهاجم و تغافل فرهنگی دو بازوی ضربه زننده به زندگی اجتماعی امروز

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: مسئولیت پذیری و تعهد تنها راه مقابله با آسیب های فضای مجازی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان طبس با اشاره به فرصتهای ناب و غیر قابل انکار فضای مجازی گفت: این فضا می تواند مسیری برای تعالی و ارسال ارزشهای دینی و اسلامی باشد و اینکه ما نتوانستیم استفاده صحیحی از این تکنولوژی داشته باشیم و از این فرصت تنها یک تهدید و فاجعه برجای بماند ایراد از ماست.

عصمت محمودی با اشاره به آسیب های این فضا نیز افزود: در کنار تهاجم فرهنگی که محصول این تکنولوژی بوده است، تغافل فرهنگی نیز به شدت آسیب زننده و مشکل ساز بوده و این تغافل سبب شده تهدید های این فضا بسیار پر رنگتر از فواید آن باشد.

وی گفت: جوانان بعضا از این فضا در بحث اشتغال و کسب درآمد استفاده می کنند و به هیچ عنوان نمی شود و نباید این فضاها را نفی و یا فیلتر کرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی همه افراد جامعه از بزرگ تا کوچک، والدین و فزندان را درگیر کرده است افزود: امروز مشکلات فضای مجازی تنها محدود به فرزندان و جوانان و نوجوانان نیست و متاسفانه گریبان خانواده ها را نیز بیش از پیش گرفته است.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی  استانداری با بیان اینکه بی تدبیری بزرگترین مسیر مشکل ساز در زندگی امروز است افزود: خوشبختانه مردم خراسان جنوبی انسان های تربیت پذیر و آموزش پذیری هستند و اگر اطلاعات درست و آموزش های صحیح ارائه شود راه رسیدن به ایمنی در فضاهای مجازی کوتاهتر و سهل تر خواهد بود.

محمودی آموزش صحیح را تنها راه مقابله با تهدید ها دانست و گفت: افزایش مسئولیت پذیری و تعهد در خانواده ها بهترین و مطمئن ترین راه است چرا که همه چیز از خانواده شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه ما در خراسان جنوبی نسبت به سایر کشور شرایط بهینه و سالمتری را شاهد هستیم تاکید کرد: نگهداری این شرایط و زمینه سازی برای هرچه بهتر شدن اوضاع از وظایف همه ماست.

وی از تمامی ارگان ها به خصوص نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و شهرداری خواست تا در مسیر آموزش صحیح برای رفع مشکلات اجتماعی گام بردارند و تدابیر ویژه ای بیندیشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =