اعتبار ویژه ای به خراسان جنوبی برای مقابله با بحران آب تعلق می گیرد

معاون دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: برای کمک به منابع شناسایی شده و پیشنهاد برای مقابله با بحران آب با وجود محدودیت اعتبار، بودجه ویژه ای به خراسان جنوبی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، جلال جهانبخشی، روز سه شنبه در طبس افزود: در استان هایی همانند خراسان جنوبی باید صنایع کم آب جایگزین بخش کشاورزی شود و حتما سند توسعه بر اساس این نکته تدوین شود.

وی ادامه داد: برنامه وزارت نیرو این است، توسعه کشور با برنامه مشخص بر اساس منابع آب و زیرساخت های مورد نیاز باشد.

معاون دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با اشاره به بحران آب در شهرستان طبس افزود: در حال حاضر تکیه ما بر منابع آب های زیر زمینی است، فکر می کنم در شرایط آینده باز هم بخشی از منابع متکی به منابع زیرزمینی با منابع جدیدی که جایگزین خواهد شد و اصلاحاتی که در همین منابع ایجاد می کنیم، باشد.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی تصفیه خانه آب طبس ادامه داد: تاسیسات منابع آب سطحی اکنون ایجاد شده است، باید تلاش کنیم، این تاسیسات حفظ شود تا هنگامی که خدا لطف کند و با بارندگی آب سطحی تامین شود بتوانیم از همین تاسیسات استفاده و بهره برداری کنیم.

معاون دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو از تصفیه خانه و سد نهرین و چاه های آهکی خشک شده شهر طبس بازدید و در جریان وضعیت بحرانی تامین آب شرب این شهر قرار گرفت.

4 دیدگاه دربارهٔ «اعتبار ویژه ای به خراسان جنوبی برای مقابله با بحران آب تعلق می گیرد;

  1. سلام جناب آقای مهند س جهان بخشی شما به یک مشاور نیاز دارید صنعت خودش نیاز به آب است نبود فضای سبز کشاورزی مخرب روحیه شهری وروستایی است شما باید تغییر کشت را سرلوحه کار خودکنید وبه کسانی که بتوانند آورده داشته باشند و فضای کشاورزی مدرن را ترویج دهند را تشویق واز کشت سنتی فاصله بگیریم بنده با نصف آب موجود طرحهایی را می توانم انجام دهم بشرطی که بانکها همکاری کنند نابود کردن کشاورزی مساوی با خروج جوانان از شهر وروستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دوازده =