خادمین مساجد با فعالیت فرهنگی بیشتر بیمه می شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: مساجدی که ظرفیت و حجم فعالیت فرهنگی و مذهبی آن بیشتر باشد تا دو نفرخادم بیمه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام دادخدا خدایی در گردهمایی مسجد و طراز انقلاب اسلامی افزود: نهادها و ارگان ها و ادارات زیادی در مدیریت مسجد مدخلیت دارند که یکی از آن ها اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان این که مسجد مأمن امن الهی است خاطرنشان کرد: مساجد خانه های خدا بر روی زمین، پایگاه عبادت و سنگر فکر و جهاد، دانشگاه تعلیم و تربیت، مستحکم ترین سنگر مبارزه با استبداد و ورح وحدت امت اسلامی هستند.

خدایی تاکید کرد: باید ارکان مدیریتی مسجد از افراد مؤمن، معتقد، ملتزم به احکام عالیه اسلام، و موازین انقلاب اسلامی و اعتقاد قلبی و عملی به ولایت فقیه و با انگیزه خدمت و دارای روحیه همکاری باشند تا خللی در مدیریت مسجد حاصل نشود.

وی با برشمردن وظایف هیات امنای مساجد گفت: امام جماعت مسجد مدیرمسجد بوده و تصمیم گیری و مدیریت مسجد در امور عمرانی، فرهنگی و…، جمع آوری کمک ها، مشارکت های اشخاص حقیقی و حقوقی، جمع آوری نذورات مردمی و دفاعیات حقوقی از مسجد از وظایف و اختیارات هیئت امنای مساجد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس یادآور شد: خادمین مساجد باید از سوی هیئت امنا تعیین و به عنوان بازو و یار هیئت امنا و امام جماعت باشند.
خدایی توصیه ای برای اداره امورات جاری مسجد درخصوص تشویق مردم برای ایجادوقف جهت مساجد داشت که دست اندرکاران حوزه مدیریتی مساجد دغدغه تامین اعتبارات مالی نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یازده =