لزوم شناسایی بهتر منابع جدید زیرزمینی در طبس

لزوم شناسایی بهتر منابع جدید زیرزمینی در طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی گازرسانی به شهر طبس که با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران انجام شد، طبس را شهر انقلاب معرفی کرد و اظهار داشت: بر اثر زمین‌لرزه مخرب سال ۱۳۵۷ طبس، بخش عمده‌ای از شهر و روستاهای اطراف ویران شد و علی‌رغم اینکه انقلاب اسلامی ایران به تاز‌گی به پیروزی رسیده و دارای مشکلات متعددی بود اما شهرستان طبس در مدت زمان کوتاهی بازسازی شد.

وی بیان کرد: خداوند متعال بر اساس عدالت تکوینی خود، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی را در شهرستان طبس قرار داده است که از جمله آن انسان‌های سختکوش، مؤمن و کم‌توقع، و معادن و ذخایر غنی معدنی است.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه تاکنون تنها بخش اندکی از معادن و منابع زیرزمینی طبس شناسایی شده و برای شناسایی سایر ذخایر احتمالی این منطقه تلاش خاصی نشده است، تصریح کرد: لازم است با همت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در راستای شناسایی بهتر و بیشتر منابع و ذخایر احتمالی زیرزمینی در شهرستان طبس تلاش ویژه‌ای انجام شود.

وی از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خواست تا گازرسانی به سایر شهرها و روستاهای شهرستان طبس را نیز مد نظر قرار دهد و افزود: مردم شهرستان طبس بسیار باوفا و همگرا هستند و برخورداری از نعمتی که سایر نقاط شهرستان از آن بهره‌مند نیستند برایشان گوارا نیست.

مهاجریان با اشاره به دو حادثه شکست حمله نظامی آمریکا در کویر طبس در سال ۱۳۵۹ و فرود آوردن هواپیمای جاسوسی آمریکا در این شهرستان، یادآور شد: با توجه به عنایات ویژه خداوند متعال به شهرستان طبس، خدمت به مردم این منطقه خوشحالی دوستان انقلاب اسلامی و ناراحتی آمریکا و دشمنان اسلام را در پی خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران گازرسانی به شهرستان طبس به ویژه مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از مسئولان مربوطه خواست تا پس از اتمام حفاری‌های مربوط به احداث شبکه گاز داخل شهر طبس، برای روکش کردن آسفالت سطح شهر اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =