نخستین جشنواره شعر گویشی طبس برگزار می شود

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس، در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور پاسداشت ،حفظ و ارتقای ادبیات بومی و ارج نهادن به شاعران پیشکسوت و شناسایی چهره های جوان این عرصه اقدام به برگزاری جشنواره شعر گویشی طبس می نماید.

به گزارش طبس نیوز، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس گفت: نخستین جشنواره شعر گویشی طبس با نام چراغون و با همکاری انجمن ادبی و موسسه فرهنگی هنری شمس طبس گلشن برگزار می شود.

علیرضا عصاری افزود: زنده نگه داشتن گویش محلی طبسی و شعر بومی ،ایجاد آشنایی، همدلی و صمیمت بین شاعران محلی سرا، ایجاد زمینه و فرصت لازم برای پرورش و رشد شاعران مستعد و بالقوه ،توانمندسازی فرهنگی جامعه و بالا بردن مشارکت هنرمندان در ارتقا فرهنگ جامعه ،گرامیداشت پدید آورندگان آثار ادبی بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد:منظور از گویش محلی، تمامی گویش های دامنه شهرستان طبس اعم از شهر و روستاهای سه بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان می باشد و دامنه پذیرش اثر، شامل شاعران شهرستان طبس (بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان) خواهد بود.

عصاری گفت:هر شاعر می تواند از یک تا سه اثر از طریق پست الکترونیک TabasPoem@iran.ir با موضوع و قالب شعری آزاد، تا ٢٠ اسفند ٩۵ ارسال نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی طبس بیان داشت:از میان آثار ارسالی ١٠ اثر توسط هیات داوران انتخاب و در مراسم اختتامیه توسط صاحبان آثار قرائت و هدایایی تعلق خواهد گرفت.

عصاری در پایان گفت :مراسم اختتامیه، ششم فروردین ماه ١٣٩۶ در سالن اجتماعات هلال احمر طبس برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و سوالات احتمالی می توانند باشماره تلفن ٣٢٨٢٢٧١٨ (امور هنری ارشاد) تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 6 =