مشارکت سپاه و امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در امور فرهنگی

مدیرعامل موسسه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: در ایام شهادت ریحانه النبی حضرت فاطمه زهرا(س)، بمنظور هم افزایی و تعاملات بیشتر در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی، تفاهم نامه همکاری بین ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس و آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) منعقد گردید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع)، حمزه سپهریان افزود: رسالت بسیج در راستای تحقق آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و زمینه سازی برپایی حکومت جهانی اسلام و رسالت هایی همچون تشکیل و اداره بسیج ده ها میلیونی و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

وی ادامه داد: همچنین حفظ و گسترش مشارکت های مردمی در عرصه های مختلف، ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی، تقویت و پاسداری از هویت دینی و ملی و پرچم داری عدالت خواهی و ظلم ستیزی، کمک به حفظ وحدت و انسجام ملی از وظایف بسیج محسوب می شود.

وی عنوان کرد: تربیت و معرفی الگوهای علوی و فاطمی در حوزه های مختلف، کمک به افزایش کارآمدی نظام و تقویت و تثبیت آن و مشارکت در سازندگی و توسعه مادی و معنوی کشور از دیگر رسالت های بسیج است.

مدیرعامل موسسه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس افزود: آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) نیز به عنوان قطب بزرگ فرهنگی منطقه نقش موثری در ارائه فعالیت های تبلیغی ترویجی و خدمات فرهنگی، رفاهی، آموزشی به عموم مردم و به ویژه زائران بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: این نقش در جهت تعظیم شعائر الهی و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی، ارزش های نظام اسلامی و سبک زندگی رضوی و ویژگی ممتاز انتساب به آستان قدس رضوی در شهرستان طبس است.

وی با بیان انعقاد تفاهم نامه بین این موسسه و ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس افزود: در ویژه برنامه های تعظیم شعائر الهی و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی، ارزش های نظام اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، فراخوان و مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی و جشنواره ها همراهی و مشارکت طرفین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری سلسله نشست های بصیرت افزایی، حلقه های صالحین، همایش ها و گردهمایی ها، استفاده بهینه از امکانات طرفین، ترویج نهضت قرآن خوانی و برگزاری جلسات آموزشی و محافل انس با قرآن، تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه معارف اسلامی بمنظور ارائه الگوهای علوی، فاطمی و رضوی در بین آحاد جامعه اسلامی، ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی اقدام موثرتری برداشته خواهد شد.

سپهریان تصریح کرد: این تفاهم نامه به مدت یکسال معتبر است و در صورت موفقیت طرح ها و رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 2 =