اشاعه خلاف دین، سعادت دنیا و آخرت یک فرد و جامعه را تباه می کند

امام جمعه موقت طبس گفت: کسانی که جامعه را به گفتار سنجیده و قانونی دعوت میکنند چطور به خود اجازه میدهند به حیطه ای وارد شوند که هیچ تخصصی در آن ندارند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، امام جمعه موقت طبس روز یکشنبه در جمع مردم معترض به سخنان اخیر استاندار خراسان جنوبی در حوزه علمیه طبس گفت: آن کس که بخواهد حکمی را تغییر دهد و حلالی را حرام کند یا حرامی را حلال کند، تفاوتی ندارد متعلق به کدام حزب و گروه و جمعیت باشد.

حجت الاسلام احمد مودب افزود: آنچه می گوییم باید بر اساس قرآن کریم سنجیده و متین و مستحکم باشد که قرآن می فرماید سخن محکم و استوار بگویید.

وی ادامه داد: یعنی سخنی که مخالفتی با عقل و شرع نداشته باشد و دروغ و تهمت و خلاف قرآن نباشد.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: در ادامه فرمایشات آقایان که مطالعه و بررسی کردم دیدم دنبال همین هستند که تهمت، دروغ و افترا نباشد، آنان که جامعه را دعوت به گفتار سنجیده و عقلانی و متین و قانونی میکنند چطور به خود اجازه میدهند در حیطه ای وارد شوند که هیچ تخصصی نسبت به آن ندارند و از حساس ترین موضوعات زندگی بشر به شمار میرود یعنی حوزه دین.

وی خاطرنشان کرد: رسم و قانون این است که هر کس برای تصرف در امور و دخالت در آن و اظهار نظر و اعلام یک فرمایش، باید تخصص لازم و مجوز به آن حوزه را داشته باشد و از همه حوزه ها خطرناک تر حوزه دین است که حساسیت فوق العاده ای دارد.

حجت الاسلام مودب ابراز داشت: تخصصی که به این سادگی برای یک انسان حاصل نمیشود اگر ۵ و ۱۰ سال تحصیلات بعد از دیپلم کسی متخصص میشود در امور دیگر، در امور دین ۲۰ الی ۳۰ سال زمان می برد که شخص صاحب نظر شود.

وی اظهار کرد: اگر جسم انسان به وسیله یک داروی نامناسب و تجویز غیرمتخصص و غیرپزشک باشد در نهایت خواهد مرد و میگوییم جسم انسان دچار آسیب شد و مرد.

وی افزود: سعادت دنیا و آخرت یک نفر به وسیله دین تضمین می شود و به وسیله اشاعه خلاف دین یا چیزی که خلاف دین است بیان کردن سعادت دنیا و آخرت یک فرد و یک جامعه تباه می شود.

وی بیان کرد: بنابراین آقایان تخصص اجرایی دارند روی چشممان روی سرمان جا داشته باشند تخصص در حوزه سیاسی و مدیریت دارند روی سر و چشممان جا دارند ولی کدام جایگاه به آقایان مجوز دخالت در حلال و حرام الهی را داده است؟ ارائه کنند و اگر فقیه و دین شناس هستند رساله و مدرک فقهی و دین شناسی خود را به جامعه ارائه کنند تا به عنوان یک مرجع، مجتهد و یک فقیه بگوییم در حوزه دین هر چه به اصطلاح کشف کردند و به دست آوردنده اند تفقه شان بوده یا حق است یا نیست.

وی ادامه داد: ولی اگر این تخصص را ندارند احتیاط کنند، وارد حوزه دین نشوند، حلال خدا را حرام جلوه ندهند و حرام خدا را حلال جلوه ندهند.

امام جمعه موقت طبس در مورد رقص زن و مرد گفت: شما که فرمودید هستند جاهایی که رقصیده می شود غیر از رقص های مختلط و غیر مختلط و دین هم آسیبی نمی بیند که گفته دین با فعل من و تو آسیب می بیند من یک گام فراتر از این میگذارم و میگویم آیات شریفه قرآن میفرماید اگر تمام مردم روی کره زمین از دین خدا سربرتابند به خدا و دین خدا لطمه ای وارد نمی شود بلکه لطمه به جامعه و مردم و شخص وارد می شود لطمه به خودمان وارد میشود.

وی گفت: بنابراین اگر کسی استناد کند و بگوید در جایی رقص و ساز هست و دین هم برایش مشکلی به وجود نیامده این یک استناد منطقی و عقلانی نیست و یک عالم و دانشمند و اندیشمند هیچ گاه برای اظهار یک نظر به مستندات بیرونی و جزئی اشاره نمی کند، ضمن اینکه این دین خداست و دین مردم نیست که مردم هر جور خودشان عمل کنند بگویند خوب است خدا می فرماید این چارچوب دین من است و از این چارچوب به بعد دین نیست و مشکل دارد.

حجت الاسلام مودب ادامه داد: شما میفرمایید مشکل ندارد، این برداشت شماست ولی دین می گوید این پیغمبر و این دین را برای شما فرستادیم که این پیغمبر هر چه پاکیزه باشد برای شما حلال کند اگر در دین میبینیم موسیقی حرام شده رقص حرام شده معناش این است که شما نمی توانید اینها را تطهیر کنید اینا امور پاک و مفید برای بشر نیست اینها مضر است.

وی افزود: ما در نظام اسلامی زندگی میکنیم عمده مبانی حضرت امام و حضرت آقا معیار نظام اسلامی است این اجوبه استفتائات آقا را بخوانید حتی اگر بخواهید بگویید حرکات موزون نمایشی این هم حرام است الا اینکه تحریک شهوت نکند و جامعه می فهمد جایی که رقاصی می شود شهوت هم تحریک می شود.

وی یادآور شد: بله اشاره کرده اید که خوب است مجوز صادر نشود اگر مجوز صادر شد بعدش دیگر مشکل ایجاد نشود بله همینطور است به شرط اینکه دقت کنید وقتی میخواهد مجوز صادر شود خداپسندانه صادر شود و آنی که میخواهد عمل کند بگوید من میخواهم اینکار را بکنم که شرع اجازه میدهد اما اگر چیزی از آغاز شرع اجازه نمیدهد چطور حکومت اسلامی اجازه دهد مگر برای اجرای اسلام این حکومت به اصطلاح تاسیس نشده است مگر از آرزوهای ما این نیست که جزو مروجان دین الهی باشیم و دعوت کننده مردم به دین خدا؟

امام جمعه موقت طبس با بیان این که من به هنرمندان احترام میگذارم افزود: هنر عامل دوام و جاودانگی یک فکر و اندیشه است، هر فکری و اندیشه ای اگر با هنر باشد جاودانه و ماندگار می شود اما در قالب هنر کسی ابتذال را قرار ندهد.

وی ادامه داد: هنر چیزی است که رهبر معظم انقلاب از همه بیشتر برای آن دل می سوزانند، هنر مقوله ایست که با روح بشر سروکار دارد و به آن تعالی میدهد.

حجت الاسلام مودب گفت: شما به این حقیر پاسخ دهید رقصیدن به بشر تعالی میدهد؟ اگر نماز خواندن هم به روح بشر تعالی ندهد ارزشی ندارد یک عمل برای اینکه درست باشد دو ویژگی نیاز دارد حسن فعلی و حسن فاعلی حالا شما می توانید بگویید رقص حسن فعلی دارد و حسن فعلی رقص چیست که به بشر تعالی دهد؟

وی افزود: یعنی خدا گفته یا عقل گفته است که در جامعه رقاصی راه بیندازید که مثلا خوب است؟ اینها را که شبکه های بیگانه دائما ترویج می کنند فکر نمی کنید که برای چه ترویج می کنند؟ برای اینکه دین و فرهنگ شما را بگیرند.

وی ادامه داد: دوم حسن فاعلی میخواهد یک رقاص می تواند بگوید من برای رضای خدا شروع به رقصیدن کردم؟ آن هم زن در میان زنان و مرد در میان مردان و حرف هایی معمولا در این مجالس گفته می شود که این مجالس را لهو و لعب می گویند با لهو و لعب انسان به کمال نمی رسد.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: میفرمایید شادی اگر میخواهید ایجاد شود مبانی ایجاد شادی را بررسی کنیم و یک جنبه درونی و جنبه بیرونی باید لحاظ شود.

وی افزود: در جنبه درونی برای شادی انسان ها یکسری امور لازم است تا از درون زمینه شاد زیستن فراهم شود در بیرون هم یکسری امور لازم است که شاد زیستن فراهم شود اما هیچ اندیشیده اید که شادی یا زودگذر است و مضر یا دائمی و مفید؟

وی ادامه داد: در روایات ما یک لذت یک لحظه ای که یک حسرت طولانی را به دنبال دارد نهی می شود.

حجت الاسلام مودب تصریح کرد: دختر و پسر در کوچه و خیابان می توانند شاد باشند اما اگر عمر خویش را تباه کنند و از کمال بمانند شادی های موقتی و گرفتاری ها، فراق ها، از هم پاشیدن خانواده، کوچه و خیابانی شدن دخترها و پسرها و اعتیاد و سایر مفاسد دیگر، اینها شادی دارد؟

وی با بیان این که شادی از درون و بیرون مبنا می خواهد افزود: شادی از درون مبنا می خواهد، مشاوران اندیشمندان محققان مبانی درونی شادی و شاد زیستن را بررسی کنند و در بیرون و جامعه هم مبنا میخواهد نیازهای انسان غربی و شرقی را درجه بندی میکنند میگویند نیازهای سطح پایین و سطح بالا نیازهای جامعه در درجه اول شغل، کار، خوراک و مسکن، دوا و درمان، اقتصاد است و همینطور برود بالا تا نیازهای متعالی.

وی ادامه داد: یکی از نیازها ممکن است موسیقی گوش دادن باشد موسیقی شجریان که خود شما مثال زدید به فرض که این موسیقی که مطرب نیست مجاز است گوش دادنش یک نیاز باشد اما گرسنه میتواند موسیقی شجریان را گوش بدهد؟ مریض و کسی که مشکل دوا و درمان دارد میتواند گوش کند؟
سه جوان تحصیلکرده بیکار کارشناس و بالاتر از کارشناس در خانه دارد اینها هیچکدام شغل ندارند نظیر اینها کم هم نیستند شما میتوانید اینها را شاد کنید با نواختن؟ پس بنوازید تا اینها شاد باشند.

امام جمعه موقت طبس تصریح کرد: اگر هدف این است که از انفجار اجتماعی جلوگیری شود با موسیقی و کنسرت نمی توان بلکه این انفجار باید با تدبیر، شغل، اقتصاد و رسیدگی به مشکلات جلوگیری کرد تا نوبت به نیازهای بعدی برسد.

وی با بیان این که متاسفم که بشنوم موسیقی گوش میکنند افزود: انتظار ما این نیست که مسئولین در نظام مقدس اسلامی بگویند ما هم موسیقی گوش میدهیم، بله میتوانید گوش بدهید و خوش باشید چون آن مشکل اقتصاد را ندارید، مشکل مسکن و نان و آب ندارید.

حجت الاسلام مودب گفت: اگر موسیقی برای شما تعالی می آورد برای شما بیایید در مبانی دینی بررسی کنید ببینید خیلی خوب توصیه شده به قرآن اگر غیر از قرآن چیز دیگری آوردید تا ما هم عمل کنیم موسیقی هم اقسامی دارد و ما هم کم و بیش شناخت داریم ولی آنچه که در کف خیابان ها یا کنسرت ها یا جاهای دیگر اجرا شده که مومنین از آن اطلاع پیدا کردند و نهادهای امنیتی اطلاع پیدا کردند هیچ چیز آن با معیارهای شرع نخوانده است.

وی با طرح این سوال که چرا چنین مسائلی اکنون مطرح می شود افزود: علت اینکه این مباحث مطرح میشود ممکن است انحراف اذهان جامعه از مشکلات باشد.

امام جمعه موقت طبس گفت: شرق، غرب، مرکز و هر گوشه کشور را که نگاه میکنیم مردم می نالند، کسی را ناامید نمی کنیم بلکه سخن آقا را عرض میکنم رهبر انقلاب فرمودند از کم کاری، تبعیض و بی توجهی به مشکلات ناراحتند.

وی تصریح کرد: میخواهید که مردم هم حال گوش دادن به موسیقی حلال را داشته باشند حقوق های نجومی را بکشید پایین و آدم های چهار و پنج شغله خصوصی دولتی را تعدیل کنید تا عموم جامعه دچار تبعیض نباشند تا حال شنیدن موسیقی حلالی که شما میگین را داشته باشند.

حجت الاسلام مودب گفت: ما شما را میشناسیم استناد کرده بودید به گذشته ها، در گذشته ها نام نمی برم که کدام دولت، منصوب به شما بود، شماها بودجه بهزیستی و کمیته امداد را کم کردید و برای همین امور قرار دادید آن سال هم روزنامه ها نوشتند شکم گرسنه نمیتواند موسیقی گوش دهد.

وی تاکید کرد: تبعیض ها را کنار بزنید و حقوق های نجومی را تعدیل کنید، تعداد دیگری را بکار بگیرید پاره ای از افراد را از گرسنگی در بیاورید تا حداقلش حال شنید بعضی چیزها را داشته باشند.

امام جمعه موقت طبس با بیان این که ایجاد جنگ روانی در آستانه انتخابات ممکن است از دیگر هدف های طرح چنین موضوعاتی در مقطع کنونی باشد افزود: دو قطبی کردن، ایجاد جنگ روانی یک سیاست است، خود را مشهور کردن و خود را سر زبان ها انداختن، اینها هم بماند ان شاالله که اینها نیست نه اولی و نه دومی.

وی با هشدار در خصوص پروژه نفوذ توسط دشمن گفت: من به احدی بدبین نیستم آنقدر به شما و همه مسئولین خوشبینم که ان شاالله خدوم وصادق هستند اما گاهی ممکن است خناسانی دور وبرشان باشند که دچار اشتباه شوند و ناخواسته پروژه نفوذ را به پیش بروند وگرنه چیزی که مراجع و اسلام و رهبر معظم انقلاب حرام میداند کسی نمی آید ترویج کند.

حجت الاسلام مودب گفت: چهارمین مورد که میتواند دلیل طرح این مباحث باشد ضعف مدیریتی است که انسان به اموری بپردازد که این امور در جامعه التهاب ایجاد میکند یا گلایه های بیجا از این و از آن، از ظرفیت بالای وجودی و از سعه صدر نیست امور در دست شماست، متین و سنگین و سنجیده و بر اساس قانون امور را به اجرا بگذارید، اینقدر گلایه و شکایت و اعتراض و چنین و چنان نکنید اینها نشان میدهد که آدم ضعف دارد و آن را بروز میدهد.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به این که منتقدین سخنان استاندار «خفاش» نامیده شدند افزود: گفتند اینها که با ایشان مخالفت کردند خفاشانند، چه شباهتی بین این مومنین و خفاش است؟

وی تصریح کرد: ویژگی مهم خفاش این است که از نور گریزان است و دنبال تاریکی میگردد، نور در قرآن و کلام معصومین چیست؟ “الله نور السماوات و الارض” رقص مسیر خداست تا نور باشد؟ اگر حکم خداست که آدمها را به خدا میرساند بگویید برقصند تا نورانی شوند و به خدا برسند!

وی ادامه داد: “العلم نور” رقص یک کلاس درس علم و آگاهی و معرفت است؟ یا سرگرمی، وقت گذرانی و لهو و لعب؟ اگر علم است برقصید تا نورانی شوید!

حجت الاسلام مودب گفت: در روایات و ادعیه داریم “کلامکم نور” که خطاب به معصومین است آیا رقص جز کلام اهل بیت عصمت و طهارت است که نور باشد؟ یا از آن نهی شده؟

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و احکام خدا نور است «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور» بیایید در مقابل احکام اسلام تسلیم شوید تا از تاریکی به نور داخل شوید، «والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات» اگر کسی به خدا یا به حکم خدا کافر شود سرپرستش طاغوت است از نور به تاریکی وارد می شود.

وی گفت: شما که درصدد گفتن حکم خدا نبودید و از دهانتان چیزی در رفت، بی توجهی کردید اما اگر به عنوان حکم خدا بگویید رقص حلال است به حکم آیه «و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکافرون و اولئک هم الظالمون» مصداق بارز ظالم هستید.

حجت الاسلام مودب بیان کرد: من این سخنان را به عنوان یک حزب و فرد و گروه و جناح خاص نگفتم، به عنوان یک طلبه کوچک از باب اینکه موفقیت اسلام و نظام و جمهوری اسلامی خواست ماست گفتم.

وی تاکید کرد: چه گردانندگانش شما باشید و چه دیگران باشند، خیر و مصلحت اسلامی و همه مومنین در این است که مطابق احکام خداوند عمل کنیم و از آن تخلفی نکنیم.

امام جمعه موقت طبس بیان داشت: با برخی از شعارها هم ممکن است که موافق نباشم عزیزان خائن نیستند، دلسوز بوده اند ولی متوجه نشده اند که چگونه باید این دلسوزی را بیان کنند لذا به همه شان حرمت مینهم و امیدوارم که خداوند همه ما را در صراط مستقیم خودش ثابت قدم بدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 8 =