شرکت اکسیر طبس واحد نمونه صنعت غذایی خراسان جنوبی

شرکت اکسیر طبس گلشن با نام تجاری گلبرگ دارای نشان استاندارد، گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۸۰۰۱، نشان جهانی حلال و HACCP از های کو انگلستان، ۳۰ نوع محصول عرقیات گیاهی تولید میکند.

به گزارش طبس نیوز، ظهر امروز خبرنگاران شهرستان طبس از کارخانه اکسیر طبس با نام تجاری گلبرگ بازدید کردند.

طی این بازدید سعید غلامی مسئول فنی شرکت اکسیر طبس‌ گلشن از روند تولید عرقیجات، دیگ های مخصوص، پاستوریزه، قرنطینه، تصویه، آزمایشگاه میکروبی، بسته بندی و سایر موارد توضیحاتی را ارائه کرد.

کارخانه اکسیر طبس در ششم فروردین سال ۹۱ با هدف اشتغالزایی و تولید اسانس و عرقیات گیاهی به ثبت رسید.

این شرکت از همان بدو تاسیس با ظرفیت ۵۴۰ تن عرقیات آغاز به کار کرد.

عضو هیات مدیره شرکت اکسیر طبس گفت: بانک ملت در آگهی مزایده ای مکانی که هم اکنون هستیم را منتشر نمود ما نیز این کارخانه را خریدیم که ۷ هزار و ۷۰۰ متر زمین و هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد که در حین فعالیت از طریق جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی ۹۹۰ میلیون تومان اعتبار جذب کردیم.

وی افزود: در سال ۹۳ نیز دستگاه های مورد نیاز را خریداری کردیم که یکسال طول کشید تا مرحله ساخت و نصب دستگاه ها انجام شود.

شیروانی بیان کرد: در سال ۹۴ به صورت تولید آزمایشی کار خود را شروع کردیم و در همان سال موفق به اخذ واحد نمونه صنعت غذایی استان شدیم و با کسب این افتخار توانستیم تاییدیه سازمان غذا و دارو و مجوزهای لازم را بگیریم و وارد بازار شویم.

عضو هیات مدیره شرکت اکسیر گلشن طبس گفت: ما در ابتدا با سه محصول شروع کردیم و در سال جاری با ۳۰ نوع تولید کارخانه را رسما با حضور مسئولین استانی و شهرستان افتتاح کردیم.

وی بیان کرد: همچنین توانستیم نشان استاندارد را بگیریم و بعد از آن برای گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۸۰۰۱ و HACCP از های کو انگلستان و نشان جهانی حلال که در مالزی به ثبت رسیده است را دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا ۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار میکنند و ظرفیت تولید روزانه ما دو تن در روز است ضمن اینکه محصولات کاملا بهداشتی و پاستوریزه است.

شیروانی یادآور شد: آذر ماه سال جاری در نمایشگاه محصولات ارگانیک مشهد شرکت کردیم که در آنجا نیز موفق به اخذ تندیس محصولات ارگانیک شدیم.

حسن شیروانی در خصوص مواد اولیه کارخانه گفت: پنجاه درصد مواد اولیه در داخل خود شهرستان و ما بقی از استان های مجاور تامین میشود که البته ۱۰ تا ۱۲ تن گل محمدی را با لاله زار کرمان قرارداد بستیم.

وی با بیان اینکه گلاب سلطان عرقیجات است گفت: با توجه به اینکه گل محمدی هر چه در ارتفاع باشد بهتر است و کارشناسان ارتفاع هزار و ۳۰۰ متر را برای آن پیشنهاد دادند ترجیحا گل محمدی را از کاشان و کرمان خریداری میکنیم و ۳ تن گل دیگر نیز از ماجان بیرجند قرارداد داریم.

وی خاطرنشان کرد: محصولات ما در استان خراسان جنوبی، رضوی، اصفهان و در نیشابور به فروش میرسد.

شیروانی همچنین از مجوز گرفتن ۴۵ محصول دیگر خبر داد و گفت: سرکه، زعفران و علف هیضه از جمله محصولاتی است که مجوز آن را گرفتیم.

شیروانی گفت: یکی از روش های تهیه محصول شرکت ما در داخل شهر طبس و انتهای خیابان نواب واقع در شهرک آزادگان است.

عضو هیات مدیره این شرکت از حمایت مسئولین تشکر کرد و خواستار نگاه و توجه جدی تر شد و از همشهریان خواست تا با خرید محصولات از آنها حمایت کنند.

وی در پایان از فروشگاه اتکا در خراسان جنوبی تشکر کرد به دلیل اینکه اولین فروشگاهی بود که با این شرکت به عنوان تولیده کننده قرارداد بسته است که این اقدام حمایت از تولید داخلی نیز محسوب میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =